انواع اهمال کاری قسمتی از کتاب “از شنبه”

انواع اهمال کاری قسمتی از کتاب از شنبه

انواع اهمال کاری بخشی از کتاب از شنبه

چند نکته در مورد انواع اهمال کاری

اولین نکته: این است که بسیاری از افراد ممکن است همین الان اهمال کاری نکنند و اتفاقا بسیار پر تلاش باشند، اما در طول زمان در انجام برخی از کارها اهمال کاری به سراغ آن ها بیاید.

نکته دوم: این است که ما ممکن است در یک حیطه اهمال کار بوده و در حیطه بعدی نباشیم. مثلا ممکن است فردی در کار خود بسیار سخت کوش باشد اما نوبت به زندگی شخصی اش که می رسد، یک انسان اهمال کار تمام عیار شود! یا ممکن است که من در سخنرانی فردی بسیار فعال باشم، اما موقعی که میخواهم چیزی بنویسم دچار اهمال کاری شوم.

مثال: آنتونی رابینز دقیقا همینطور است و عاشق سخنرانی است. اما از نوشتن زیاد خوشش نمی آید. در مصاحبه ای از او پرسیده شد که چرا در 12 سال اخیر کتاب جدیدی ننوشته اید؟ و او جواب داد: برای این که از کتاب نوشتن بدم میاد!

نکته آخر: باید در ذهن داشته باشیم که قرار نیست ما با خواندن یک کتاب یک مرتبه تغییر کنیم. مثلا وقتی کتاب تمام شد، انسان جدیدی شویم که دیگر هرگز اهمال کاری نمی کند!

اهمال کاری در همه ما ریشه دوانده و یاد گرفته ایم که اهمال کاری کنیم و تنبلی داشته باشیم. پس باید در رفع آن هم حوصله به خرج دهیم و بپذیریم که رفع این عادت، نیاز به زمان، همت و پشتکار دارد.

پیشنهاد من این است که روزی یک هزارم بهتر شویم. یک هزارم به مرور زمان وقتی جمع شود، فوق العاده می شود!

ظرف یک ماه به 33 درصد رشد می رسد. ظرف یکسال به 36 درصد رشد می رسد و هر 3 سال سال 2 برابر می شود.

همچنین برای برخی از دوستان، پیشنهاد من این است که مقابله با اهمال کاری را از کارهای کوچک آغاز کنید تا موثرتر واقع شود. چون در افتادن با چیزی که خیلی برایمان بزرگ و سخت است، شاید در وهله اول خیلی معقول نباشد. اجازه بدهیم کمی غضلات مقابله با اهمال کاریمان قوی شود! و اراده قدرتمندتری پیدا کنیم و بعد به کارهای بزرگ بپردازیم.

نکته: در جایی از صحبت هایم گفتم که بپرید وسط کار! اما برای برخی افراد این استراتژی اصلا جواب نمی دهد و شما بر عکس باید عمل کنید. شما باید خیلی آرام بروید. دقیقا مثل استخر رفتن است. بعضی افراد عادت دارند خیلی آرام و گام به گام وارد استخر شوند تا بدنشان نسبت به دما عادت کند.بعضی افراد دوست دارند یک مرتبه توی استخر بپرند. معمولا هر دو دسته هم از دست هم ناراحت هستند!

مهم نیست جزء کدام دسته هستید، مهم این است که بالاخره خودتان را به آب برسانید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

با چرایی شروع کنید!

در بسیاری اوقات، هیچ کدام از ما مشکل اهمال کاری و تنبلی نداریم و دلیل این که کاری نمی کنیم این است که هدفی نداریم و وقتی هدفی نداریم، حالا روی چگونگی زندگی چرا باید بحث کنیم؟!


این جمله از نیچه تاثیرات بسیار بزرگی در من داشته:

اگر چرایی چیزی را بدانیم با چگونگی آن کنار می آییم.


متاسفانه اکثر ما در مورد چگونگی هدف گذاری در زندگی دچار مشکل هستیم و نمیدانیم که چطور باید این کار را انجام دهیم. چندی پیش در یکی از بهترین مدارس تهران خواستم که دانش آموزان 5 هدف اصلی زندگی خود را به ترتیب اولویت بر روی تکه کاغذی(بدون نام) بنویسند و به من تحویل دهند.

زمانی که بعد از کلاس به پاسخ دانش آموزان نگاه کردم حسرت زیادی خوردم زیرا دیدم که جز یک نفر، هیچ کدام از 73 نفر دیگر نمی دانستند که چطور باید هدف گذاری کنند. در همین رابطه چند هدف بسیار متداول، اما کاملا نادرست را با هم مرور کنیم:

1- پولدار شوم

2- خوشبخت شوم

3- در درسم موفق شوم

4- یک زندگی معمولی داشته باشم

5- یک زندگی آرام داشته باشم

6- برای جامعه مفید باشم

7- دائما در سفر باشم

8- ازدواج کنم

9- یک شغل خوب داشته باشم

هدف ها سوخت حرکت ما هستند و به شدت می توانند جلوی اهمال کاری را بگیرند. بنابراین بخش قابل توجهی از این قسمت را به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

در ابتدای کار لازم است که ببینیم اصلا چطور باید هدف گذاری کنیم و ویژگی های هدف چیست؟

ویژگی های هدف:

  • خاص بودن

اهداف باید دقیق باشند، یعنی دقیقا بدانیم چه می خواهیم.

  • قابل اندازه گیری بودن

هدف باید قابل اندازه گیری باشد. مثلا وقتی هدف خود را ((پولدار بودن)) می گذاریم، مغز ما نمی فهمد که چقدر باید تلاش کند و از همین رو چون نقشه مشخص نیست اصلا اقدامی صورت نمیگیرد.

  • قابل دستیابی بودن

زمانی که اهداف ما واقعی، قابل دستیابی و معقول نباشند، نمیتوان توقع داشت که نتیجه ای حاصل شود.

  • دارای زمان باشد

یعنی یک مهلت انجام کار را برای خودمان تنظیم کرده باشیم.


اقدام: لطفا اهداف تان را با ویژگی های ذکر شده در بالا تطبیق دهید و ببینید آیا به درستی نگاشته شده یا خیر؟


اگر مشتاق هستید فایل کامل این کتاب را دریافت کنید آن را از لینک زیر دانلود نمایید.

جهت دانلود رایگان کتاب “از شنبه” بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود رایگان کتاب “از شنبه

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید