انواع روش های فروش محصولات قسمت اول

دو راهکار برای افزایش فروش

انواع روش های فروش محصولات 1

1. فروش مستقیم

  • یکی از انواع فروش در روش های فروش محصولات، فروش به شکل مستقیم است.اصلی ترین تفاوت این روش با دیگر روش های فروش محصولات، مکان و محل کار است. در واقع فروش مستقیم عبارت است از اقدام به فروش و بازاریابی محصولات به مشتری در منزل، محل کار و یا مکانی غیر از فروشگاه های اصلی.
  • در این روش با حذف واسطه ‌های ما‌بین تولیدکننده و مصرف کننده، محصولات به طور مستقیم از تولید کننده و کارخانه به دست مصرف کننده می رسد. حذف چرخهای واسطه باعث آزاد شدن مقداری سرمایه که متعلق به زنجیره های واسطه است، می‌شود و این هزینه و سرمایه آزاد شده صرف افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده می شود که در نهایت می تواند افزایش فروش را منجر شود.
  • ویژگی های بارزی که در این نوع از انواع فروش محصولات وجود دارد، نبودن محصول مشابه در خرده فروشی ها و فروشگاه های رایج است. به عبارت دیگر این محصولات به صورت مونوپل و اختصاصی تنها از طریق توزیع‌کنندگان و نمایندگان فروش مستقیم عرضه و توزیع می شود.
  • نکته ای که باید توجه کرد این است که فروش مستقیم با بازاریابی مستقیم تفاوت دارد. در فروش مستقیم که یکی از روش های فروش محصولات است، فروشنده به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می ‌کند و با دریافت کردن حس نیاز مشتریان و انتقال حس مثبت، عملیات فروش را به انجام می‌ رساند.
  • فروشنده مکان ثابتی در این روش از انواع فروش برای خود در نظر نگرفته و از هر مکانی مانند خانه یا محل کار جهت فروش استفاده می کند. در بازاریابی مستقیم بازاریاب بدون دخالت توزیع‌کنندگان و واسطه های مرسوم اقدام به بازاریابی برای مشتریان بالقوه می کند. فروش مستقیم به شکل های فروش مستقیم تک سطحی، فروش مستقیم چند سطحی و فروش به صورت گردهمایی و میزبانی ارائه می‌شود.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

2. فروش در وب سایت تجارت الکترونیکی خود

  • فرقی نمیکند چه محصولی می فروشید، برای ادامه رقابت به حضور در وب نیاز دارید. یک وب سایت با طراحی حرفه ای، فروش محصولات را با استفاده از برخی روش هایی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، امکان پذیر می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که ویترین فروشگاه آنلاین خود را نیز مدیریت کنید.
  • یک وب سایت تجارت الکترونیکی که به عنوان فروشگاه برند شما شناخته می شود، به شما امکان کنترل کامل بر طراحی،layout و navigation را می دهد، همه این موارد بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد و به شما در فروش محصولات کمک می کند.
  • می توانید با یک سازنده وب سایت تجارت الکترونیکی مانند Shopify همراه شوید و از یک مشاور کسب و کار نیز کمک بگیرید. باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت و فروشگاه تجارت الکترونیکی شما در دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی است. این یک طراحی وب پاسخگو نامیده می شود و برای فروش آنلاین محصولات بسیار مهم است.

3. فروش در سایر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی

  • برای فروش محصولات خود می توانید از سایر بسترهای تجارت الکترونیکی استفاده کنید. اگر بودجه اولیه قابل توجهی ندارید، استفاده از یک سیستم تجارت الکترونیکی شخص ثالث یک روش عالی برای فروش محصولات است. این سایت ها تمایل به عضویت رایگان دارند و با نگه داشتن درصد مشخصی از هر معامله درآمد خود را کسب می کنند.
  • شما همچنین از ترافیکی که این سیستم عامل های بزرگ از قبل برخوردار هستند، بهره مند می شوید و می توانید از هرگونه سیاست های حفاظت از پرداخت، عیب یابی فنی یا خدمات میانجیگری که ارائه می شود بهره ببرید. همچنین، سیستم عامل های بزرگتر تجارت الکترونیکی تمایل دارند که رابط های کاربری آسان و برنامه های تلفن همراه برای فروشندگان داشته باشند.
  • و در نهایت روند افزودن محصولات جدید به گونه ای ساده می شود که ممکن است در سایت تجارت الکترونیکی خود شما نیز به این سادگی امکان پذیر نباشد.

برای مطالعه قسمت دوم و سوم این مقاله بر روی لینک های زیر کلیک نمایید.

انواع روش های فروش محصولات قسمت دوم

انواع روش های فروش محصولات قسمت سوم


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید