بازاریابی قسمت اول

بازاریابی قسمت اول

بازاریابی قسمت اول

بازاریابی

از لحظه‌ای که ایده‌‌ی یک محصول (کالا یا خدمت) در ذهن یک فرد یا سازمان شکل می‌گیرد تا لحظه‌ای که آن محصول به دست مشتریان می‌رسد و مشتریان آن را خریداری می‌کنند.

مدیریت بازاریابی

فرایند حفظ رضایت مشتریان و وفادار نگاه داشتن مشتریان و ترغیب آنها به تبلیغ و ترویج محصول هم، به عنوان بخشی از درس مدیریت بازاریابی در نظر گرفته می‌شود.

مفاهیم بازاریابی به درد چه کسانی می خورد؟

  • کسانی که قصد عرضه‌ی یک محصول جدید به بازار یا مدیریت بازار فعلی خود را دارید، باز هم درس مدیریت بازاریابی برای شما مفید خواهد بود.
  • کسانی که مستقیماً در فضای کسب و کار یا در فضای مدیریت بازاریابی مشغول نباشند، اما ترجیح می‌دهند درک بهتری از مفهوم بازار و بازاریابی داشته باشند و رابطه بین خانواده‌ها و مشتریان و مصرف‌کنندگان را با کسب و کارها بهتر و عمیق‌تر درک کنند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

تعریف مدیریت بازاریابی از دیدگاه کاتلر و کلر:

مدیریت بازاریابی (Marketing Management) علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سودآور و نیز جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است.

آشنایی با مفهوم ارزش و ارزش آفرینی

بازاریابی از نقطه‌ای شروع می‌شود که من و شما، به نتیجه می‌رسیم که محصولی ارزشمند داریم که می‌خواهیم آن را به دیگران عرضه کنیم و بر این باور هستیم که اگر گروه هدف، ارزش محصول ما را بدانند، حتماً مشتری آن خواهند شد.

حوزه های کاربرد بازاریابی

عموم ما، زمانی که بحث بازاریابی می‌شود، به یاد بازاریاب‌هایی می‌افتیم که قرار است محصولات مصرفی را در فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌ها معرفی کنند.

حتی برای کسانی که به تفاوت بین بازاریابی و فروش توجه دارند، همچنان حوزه‌ی استفاده از دانش مدیریت بازاریابی چندان بزرگ نیست.

بازاریابی جدای از کالا و خدمات، می‌تواند در مورد یک شهر، یک فرد یا یک سازمان یا هر چیز دیگری به کار گرفته شود.

بنابراین، منطقی است که بحث مدیریت بازاریابی، با تعریف مدیریت بازاریابی و مشخص کردن حوزه‌های کاربرد مدیریت بازاریابی آغاز شود.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید