خط تولید آبنبات قسمت دوم

خط تولید آبنبات قسمت دوم


برای خواندن قسمت قبلی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید آبنبات قسمت اول


ابزار و وسایل کارگاهی وروش تولید ابنبات

اغلب وسایل مورد استفاده در کارگاه آبنبات سازی عبارتند از :

کوره نفتی یا گازی – پاتیل بزرگ 200 تا 700 کیلویی ـ پاتیل کوچک 30 تا 50 کیلویی ـ آبگردان یا ملاقه ـکفگیر ـ دستگاه چرخ یا قالب زنی ـآسیاب برقی – دستگاه سفید کن ـ دستگاه نقل بهم زن یا خشک کن ـ پنکه ـ دم برقی ـ میز آهنی یا سنگ آبی ـ میز کار بزرگ و کوچک و غیره.


مواد اولیه

  • اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آبنبات را می توان شکر خالص – آب – سفیده تخم مرغ – جوهر لیمو – و طعم دهنده های طبیعی از جمله هل و نارگیل دانست.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


روش تولید آبنبات

  1. مقدار معینی آب را در پاتیل بزرگ گرم کرده و پس از آمیختن شکر آنرا می جوشانند. در این مرحله سفیده تخم مرغ در آب حل کرده و به محتویات دیگ می افزایند. در این حالت پس از مقداری جوشیدن محتویات، کف تیره رنگی بروی مواد بوجود می آید که توسط کفگیر گرفته می شود و شیره زلال و تمیزی حاصل می گردد.
  2. شربت موجود در پاتیل بزرگ پس از خاموش کردن توسط ملاقه های بزرگ یا آب گردان به پاتیل کوچک که در مجاور پاتیل بزرگ قرار دارد هدایت و مجدداً جوشانده می شود و به آن جوهر لیمو می افزایند شربت در اثر تبخیر به تدریج غلیظ می شود تا به جایی که قطرات آن کش دار گردد این مرحله را اصطلاحاً چاشنی گرفتن می نامند.
  3. پس از آنکه شربت به قوام آمد به حد نصاب خود جوشیده، محتویات پاتیل را توسط دست یا زنجیر چرثقیل بر روی سنگ های سیاه و یا میز آهنی که دارای شبکه های خنک کننده می باشد،
    می ریزند تا خمیر شفاف و سرد شود.
  4. پس از سرد شدن خمیر آنرا بصورت تکه های بزرگ 20 یا 25 کیلویی درآورده و بسته به نیاز تولید کننده افزودنی مورد دلخواه مثل هل یا نارگیل را می افزایند و خوب مالش می دهند تا ترکیب شود.
  5. اینک خمیر طعم دار شده که هنوز نیم گرم است را بر روی دستگاه سفید کن قرار می دهند تا در اثر حرکت افقی سه بازوی دستگاه آنقدر کشدار شود تا تغییر رنگ داده و از رنگ زلال و شفاف به رنگ سفید تبدیل شود . ( بمدت 5 تا 10 دقیقه)
  6. خمیر بدست آمده را در تکه های کوچک 4 یا 5 کیلویی به دهان دستگاه قالب آبنبات می دهند و از آنسو نواری مشابه نان سنگک با عرض کمتر دریافت می کنند که دانه های آبنبات بر روی آن نقش گرفته.
  7. نوارهای بهم چسبیده را کارگران روی میز بزرگ پهن می کنند تا در اثر وزش باد پنکه سرد و خشک شوند پس از آن به کمک چند چوب دستی و با ضربات مخصوص براحتی از هم جدا گردند.
  8. توده آبنبات ها را توسط برس بزرگی به داخل دستگاه خشک کن ریخته و مقداری از شربت تولید شده اولیه در پاتیل بزرگ را بروی آن می پاشند و با این عمل امکان چسبندگی آبنبات ها بهم را از بین می برند پس از خشک شدن درون دستگاه محتویات بعد از 15 دقیقه آماده بسته بندی می باشد.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید