خط تولید چای کیسه ای قسمت سوم

خط تولید چای کیسه ای قسمت سوم


برای مطالعه قسمت قبلی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید چای کیسه ای قسمت دوم


مشخصات نخ مورد استفاده برای چای کیسه ای

  • از نخ های سه ته چهار لای نمره ۳۴ با حداقل مقاومت ۱۴ گرم برتکس و حداکثر دارای ۴۰۰ تابیدگی می توان استفاده نمود مشروط بر آنکه عاری از رنگ و بو و مزه باشد مقدار چای هر کیسه حداقل ۵/۲ گرم است. ولی در چای کم رنگ می توان مقدار آن را تا ۸/۲ گرم اضافه نمود.
  • طول نخ برای هر کیسه باید دو برابر ارتفاع کیسه یعنی ۷۷ میلی متر و دوک آن ۵۰۰ یاردی باشد کیسه های چای دارای نخ و تک کاغذی است بر روی تک (TAG) برند و نام تجاری چای چاپ می شود. نخ و تک وسیله بست فلزی به هم متصل می گردد.
  • در دوخت غیر حرارتی از نخ پنبه ای بدون پوشش ترموپلاستیک و بست فلزی استفاده می شود که مقرون به صرفه تر است. در این نوع کیسه ها نخ از یک طرف به کیسه و از طرف دیگر به برچسب کاغذی یا تک متصل می گردد.
  • کیسه های حاوی چای می تواند یک خانه ای یا دو خانه ای باشد. در نوع دو خانه ای قسمت انتهایی روی هم تا می خورد Tag ممکن است به دو صورت دیده شود. یک نوع جداگانه که وسیله ماشین به نخ و کیسه متصل می شود و نوع دیگر به صورت پرفوراژ همزمان با باز نمودن پاکت و بیرون آوردن کیسه چای از پاکت جدا می شود. همچنین کیسه های حاوی چای ممکن است بدون پاکت یا پوشش خارجی و یا بدون پاکت باشد در کیسه های بدون پاکت تک باید در نظر گرفته شود.

ابعاد کیسه های چای

  • عرض کیسه های دوخته شده برای چای، ۴۰ و ارتفاع آن ۶۰-۶۵ و عرض کاغذ فیلتر ۹۴-۱۰۳ و طول کاغذ بریده شده هر کیسه ۱۳۷-۱۴۶ میلی متر بر حسب نوع ماشین بسته بندی فرق می کند اندازه تگ کیسه ها یکسان است طول ۲۸ و عرض آن ۲۰-۲۵ میلی متر می باشد.
  • نکته بسیار مهم و قابل توجه به خصوص در تولید انواع چای کیسه ای عطری مساله خروج هوا هنگام دوخت کیسه ها است. معمولا دستگاه توزین باید طوری تنظیم شود که کاملا هوا درون کیسه با مکانیزم کمپرس کردن خارج گردد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


چگونگی تولید چای کیسه ای

  • تولید چای کیسه ای به وسیله ماشین های تمام اتوماتیک صورت می گیرد، چای تمیز، یک دست و هم حجم از سیلو ها که در طبقه فوقانی قرار گرفته به طور پنوملتیک به درون مخزن های مخروطی شکل هر ماشین هدایت می شود.
  • از مخزن(Hopper) چای وارد دستگاه توزین می شود. در کنار دستگاه مزبور رول کاغذ قرار دارد. پس از ریختن مقدار معین چای از دستگاه توزین Dosing unit روی کاغذ صافی در قسمت دیگر کاغذ صافی شکل پیدا نموده و به اندازه معین بریده می شود.
  • کیسه بریده شده به حالت عمودی قرار می گیرد و برای تا خوردن قسمت فوقاتی آن به جلو رانده می گردد که رول کاغذ برچسب (tag) قرار دارد در این قسمت کاغذ بر چسب به اندازه لازم بریده و نخ به آن متصل و بست آلومینیومی از یک طرف به سرنخ و از طرف دیگر به برچسب وصل می شود.
  • در مرحله بعد کاغذ پوشش خارجی چاپ شده به اندازه لازم بریده و کیسه چای را در بر می گیرد. کیسه های چای قبل از قرار گرفتن در داخل جعبه های مقوایی قرار داده می شود. تمام عملیات همزمان و هماهنگ وسیله ماشین صورت می گیرد.
  • در برخی از ماشین بسته بندی قدیمی ماشین جعبه زنی Cartoning unit جدا از ماشین ساخته شده است در ماشین های جدید کانستانتا ساخت کشور آلمان و ماشین بسته بندی IMA ساخت کشور ایتالیا کار جعبه زنی وسیله خود ماشین اتوماتیک انجام می شود.
  • در ساخت ماشین های بسته بندی پاکتی و کیسه ای از اخرین پیشرفتهای تکنولوژی برای سرعت، دقت و افزایش کارایی و افزایش کارایی و جلوگیری از ریخت و پاشی است تا شده است.
  • راندمان تولید در ماشینهای کوچک هر دقیقه ۶۰ و در ماشین های جدید ۴۵۰عدد کیسه چای در هر دقیقه بالغ میگردد در ماشینهای جدید بسته بندی استفاده از نیروی کارگر به حداقل رسیده و معمولا فقط هر دو ساعت و نیم تا چهار ساعت یک بار برای تعویض رول کاغذ صافی و Tag به کارگر نیاز خواهد بود.

برای مطالعه قسمت بعدی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید چای کیسه ای قسمت چهارم


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید