دانلود رایگان کتاب بزرگ ترین راز کسب ثروت


دانلود رایگان کتاب راز ثروت

نوعی مقدمه

قدرتی که در بخشش وجود دارد…

نوشته: جان هاریچاران

  • این اتفاق چند سال پیش و توی یک روز خیلی گرم تابستونی برام افتاد. داشتم میرفتم چند تا چیز بخرم. اون روزها زیاد پیش می اومد که به سوپر مارکت برم چون اونقدر پول نداشتم که بتونم مواد غذایی رو که در طول هفته مصرف میکردیم یک دفعه ای بخرم.
    زن جوونم چند ماه پیش و بعد از مدت ها مبارزه با سرطان مرده بود. هیچ بیمه ای هم نداشتیم. خرجمون زیاد بود و خیلی هم بدهی داشتم. فقط یک شغل نیمه وقت داشتم که ازش به قدری در میآوردم که بتونم شکم دو تا بچه کوچیکم رو سیر کنم. اوضاع بد بود خیلی بد.
  • اون روز در حالی که دلم حسابی گرفته بود و فقط چهار دلار توی جیبم بود داشتم میرفتم سوپرمارکت تا چند لیتر شیر و یک بسته نون بخرم. بچه ها گرسنه بودن و باید چیزی بهشون میدادم تا سیر بشن. وقتی به چراغ قرمز رسیدم یک زن و مرد جوون رو با بچه شون دیدم که توی چمن های کنار خیابون نشسته بودن. آفتاب سر ظهر هم حسابی اذیتشون میکرد.
  • مرد روی یک تکه مقوا نوشته بود “اگه بهم غذا بدین براتون کار میکنم”. زنش هم کنارش بود و به ماشین هایی که پشت چراغ قرمز وایمیستادن نگاه میکرد. بچه شون هم که حدود دو سالش بود عروسکی رو که فقط یک دست داشت بغل کرده بود. همه این چیزها رو توی همون سی ثانیه ای که پشت چراغ بودم دیدم.
    خیلی دلم میخواست چند دلار بهشون بدم. ولی اگه این کار رو میکردم دیگه پولی برای خرید شیر و نون برام باقی نمیموند. چراغ که سبز شد یک دفعه دیگه بهشون نگاه کردم. هم احساس گناه کردم) که بهشون کمک نمیکنم (و هم ناراحت شدم )چون پول کافی نداشتم که به اونا هم بدم (موقع رانندگی نتونستم از فکر اونا بیرون بیام. تا یکی دو کیلومتر فقط چشم های غمگین و بیروح اون مرد جوون و خونوادهاش رو میدیدم. دیگه نتونستم تحمل کنم.)
  • دردی رو که داشتن حس کردم و دیدم باید کاری براشون بکنم. این بود که دور زدم و برگشتم به همون جایی که اونا رو دیده بودم. کنار خیابون نگه داشتم و دو دلار از چهار دلاری رو که داشتم به اونا دادم. وقتی ازم تشکر میکرد اشک توی چشم هاش جمع شده بود. لبخندی زدم و به سمت سوپرمارکت رفتم. امیدوار بودم که شاید هم شیر و هم نون رو به قیمت حراجی بفروشن. شاید هم میشد که فقط شیر یا فقط نون بخرم. خب، باید این جوری می بود.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

  • وقتی به پارکینگ رسیدم هنوز هم اون واقعه توی ذهنم بود. ولی احساس خوبی نسبت به کاری که کرده بودم داشتم. از ماشین که پیاده شدم احساس کردم که یک چیزی زیر پامه. پام رو بلند کردم و دیدم یک بیست دلاری اونجاست. اصلاً باورم نمیشد. اطراف رو نگاه کردم و هیچ کسی رو ندیدم. در حالی که از تعجب حیرون مونده بودم رفتم توی سوپرمارکت و علاوه بر شیر و نون چند تا چیز دیگه هم که خیلی لازم داشتم خریدم.
  • اون واقعه رو هرگز فراموش نمیکنم چون بهم یاد داد که دنیا عجیب و مرموزه. یک بار دیگه این باورم رو که هرگز نمیشه به دنیا زیادی بخشید تقویت کرد. دو دلار داده بودم و بیست دلار گیرم اومده بود. توی مسیر برگشت هم دوباره به اون خونواده گرسنه رسیدم و پنج دلار دیگه هم بهشون دادم.
    اون اتفاق فقط یکی از اتفاق های این جوری بود که توی زندگیم افتادن. به نظر میاد که هر چی بیشتر بدیم بیشتر گیرمون میاد. شاید هم این یکی از قوانین جهانی باشه که میگه “اگه میخواین بگیرین باید اول ببخشین”.
  • یک شعری رو به این مضمون یادمه: “یک آدم دیوونه ای بود که هر چی بیشتر میداد پولدارتر میشد”. اغلب مواقع فکر میکنیم که چیزی نداریم که بدیم. ولی اگه به دقت نگاه کنیم می بینیم که چیزای کوچیکی داریم که میتونیم اونا رو به دیگران بدیم. بیاین برای یکدفعه هم که شده فکر نکنیم که اول باید خیلی داشته باشیم تا بعدش بتونیم بدیم. با بخشیدن از همون مقدار کمی هم که داریم در انبار دنیا رو روی خودمون باز میکنیم و اجازه میدیم که خیلی چیزها به طرفمون سرازیر بشن. لزومی هم نداره که اینو فقط به خاطر این که من دارم میگم باور کنین. فقط کافیه که صادقانه امتحانش کنین تا از نتایجی که میگیرین تعجب کنین. معمولاً هم از همون کسانی که بهشون دادیم پس نمیگیریم بلکه از جاهایی میاد که ما حتی تصورش رو هم نمیتونیم بکنیم.
  • این قانون جهانی رو خودتون امتحان کنین. قانون جهانی همیشه کار میکنه. گاهی وقت ها مثل همین ماجرایی که براتون تعریف کردم اونچه که دادین خیلی زود بهتون برمیگرده. گاهی وقت ها هم طول میکشه. ولی مطمئن باشین که اگر بخشین بهتون پس داده میشه، خیلی هم بیشتر از اونی که دادین بهتون پس داده میشه.
    وقتی میبخشین نترسین و با دلی پر از احساس قدردانی عطا کنین. از نتایجی که به دست میارین حیرت میکنین. درهای نعمت رو با دادن کمی از اونچه که دارین به کسانی که نیاز دارن به روی خودتون باز کنین. همون طوری که یکی از معلم های بزرگ گفته “اگر ببخشین بهتون پس داده میشه”. امتحانش کنین. ازش خوشتون میاد.

جهت خواندن این کتاب بر روی لینک دانلود کلیک نمایید.

جهت دانلود رایگان کتاب خوب و خوب تر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود رایگان کتاب بزرگ ترین راز کسب ثروت

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید