راهکارهای انتخاب محصول مناسب برای فروش

راهکارهای انتخاب محصول مناسب برای فروش

راهکارهای انتخاب محصول مناسب برای فروش

 

اینکه چطور محصولی را برای فروش اینترنتی انتخاب کنیم و اساسا چه محصولاتی برای فروش اینترنتی مناسب هستند؟

1. تقاضای بازار به چه شکلی می باشد؟

راهکارهای انتخاب محصول مناسب برای فروش

مهم ترین مسئله ای که باید قبل از شروع فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشید  در نظر گرفتن تقاضای بازار است. در نتیجه قبل از شروع به کار موارد زیر را جمع بندی کنید.

  • نیاز مردم به این محصول را بسنجید.
  • مشتریان خود را شناسایی کنید.
  • سطح رقابت در بازار با استفاده از این محصول را محم بزنید.
  • به صرفه بودن محصول از لحاظ هزینه را بسنجید.
  • در نهایت برآرد کنید که فروش اینترنتی این محصول عاقلانه است یا خیر.

2. رقبای من چه کالای بهتر به فروش می رسانند؟

شناخت بازاری که در آن رقابت می کنید برای کسب موفقیت الزامی است، یکی از جنبه های این شناخت، آشنایی کافی با رقبای خودتان است. با انجام کارهای زیر رقبای خود را بهتر بشناسید :

  • سایت آنها را آنالیز یا بررسی کنید .
  • اگر شما جای آنها بودید کدام بخش را به شیوه ی بهتری طراحی می کردید؟
  • با استفاده از سایت های مرجع، هزینه ی رقابت در بازار را محاسبه کنید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3. وضعیت این محصول در گوگل به چه شکلی است؟

گوگل در قسمت جستجوی محصولاتش یک قسمت محصولات پر فروش را دارد که به دلیل بازدید کننده و فروش زیاد در دسترس هستند. در آن سایت ها پر فروش ترین محصولات هفته، ماه و سال را می توانید مشاهده کنید. در واقع این سایت ها قسمتی را به سایت خود اختصاص میدهند که در صفحه اول قراردارد و با نام محصولات پر فروش میگذارند.

از آنجایی که بیشتر مخاطبین علاقه دارند تا خریدهای خود را طبق محصولات پر بازدید و پر فروش انجام دهند. پس یکی از راه ها جستجو از طریق گوگل است. برای موفقیت بیشتر بهتر است روی استفاده از واژه هایی که بیشتر مورد جستجوی کاربران است و بهبود سئو تمرکز داشته باشید.
مسلما در لیست محصولات مورد علاقه شما برخی پتانسیل فروش بالاتری دارند. یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شما کمک کند Google keyword Planner است.با کمک این ابزار می‌توانید میزان جستجوی کلمات مختلف را بررسی کنید.بد نیست که میزان جستجوی محصولات را یک به یک بررسی کنید و ببینید که کدام محصولات جستجوی بهتری دارند.

4. بازایابی موردنیاز برای معرفی این محصول چه نوعی است؟

به شیوه های مختلف بازاریابی برای معرفی محصولات خود فکر کنید. برنامه ی مشخصی برای معرفی محصول خود در اینترنت داشته باشید و تلاش کنید تا اطمینان مشتریان خود را به دست آورید. از چه شیوه ای برای بازاریابی محصولات و برند خود در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید؟ آیا برای مشتریان خبرنامه می فرستید؟ فروشگاه اینترنتی داده ورزان مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین نحو معرفی و تبلیغ کنید.

5. محصولی موردنظر برای فروش فصلی است و یا مداوم است؟

  • وقتی قصد فروش اینترنتی محصولی را دارید، حتما به دوام آن محصول، هنگام ارسال فکر کنید و آن را نیز در نظر بگیرید. که محصول شما از نوع محصولات زودگذر است که برای مدتی بین مردم فراگیر شده و به سرعت جایگاه و تقاضای خود را در بازار از دست می‌دهد؟ به عنوان مثال اسپینرهایی که سال گذشته بسیار باب شده بودند و به راحتی فروش می‌رفتند، امسال حتی در تخفیف هم به سختی به فروش می‌رسند.
  • انتخاب این محصولات شاید برای مدت کوتاهی سودآور باشد اما گزینه مناسبی برای برپایی یک کسب‌وکار نیستند. این محصولات تنها می‌توانند به صورت یک محصول کمکی جهت سود آوری بیشتر به فروشگاه شما اضافه شوند، البته اگر با دیگر محصولات شما همخوانی داشته باشند.راهکارهای انتخاب محصول مناسب برای فروش
  • یا مثلا محصول شما از محصولاتی است که بازار پایداری دارند؟ محصولاتی که مدت‌ها پیش ظهور کرده‌اند، رشد خود را کرده‌اند و در وضعیت پایداری قرار دارند. برای نمونه فروش محصولات دیجیتال از این دسته هستند، زمانی فروش آنلاین آنها کاملا تازگی داشت، اما امروز رشد خود را کرده‌اند و در وضعیت پایداری قرار دارند. فروش این محصولات سودآور است و به دلیل پایداری و ثباتی که در بازار دارند، می‌توان یک فروشگاه را بر پایه آن‌ها بنا کرد. در نظر گرفتن این موارد می تواند سودآوری ایده ی تجاری شما را تضمین کرده و یا نقش مهمی در این زمینه بازی نماید.

6. چگونگی ارسال محصول

  • یکی دیگر از فاکتورهای مهم در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی شیوه ارسال محصول است. خوشبختانه امروزه شرکت پست، بیش از گذشته در زمینه ارسال محصولات همکاری می‌کند و سیستم‌هایی هستند که محصولات را از محل انبار از شما تحویل گرفته، بسته بندی کرده و ارسال می‌کنند و هزینه کمی دریافت می‌کنند.
  • اما اگر محصولات شما به هر دلیل وزن یا حجم زیادی دارند باید بررسی بیشتری انجام دهید و در مورد هزینه‌ای که ارسال هر محصول برای شما خواهد داشت و چگونگی جبران این هزینه بررسی کنید. این را هم در نظر بگیرید گاهی اگر هزینه پستی زیادی دریافت کنید، خرید اینترنتی محصول شما به مراتب پرهزینه تر از خرید فیزیکی آن محصول است و مشتری احتمالا از خرید اینترنتی صرف نظر کند.
  • پس از پاسخگویی به این سوالات محصول خود را انتخاب کنید و شروع کنید به معرفی آن. لازم نیست بهترین محصول و بهترین کیفیت را داشته باشید یا اینکه سایتی بسیار بزرگ برای این کار ساخته باشید. مهم این است که بتوانید محتوایی آگاهی بخش و مفید را برای مخاطبان در نظر بگیرید و بتوانید با ترفندهای هوشمند تبلیغاتی، بازدید از وبسایت خود را توسط مخاطبان جدید و تا جای ممکن مربوط به کالا یا خدمات خود افزایش دهید. محتوای تبلیغاتی وبلاگ خود را بسازید و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید.
  • پس از این که راه اندازی فروشگاه شما گذشت به نظرات مشتریان و همچنین نیازهای جدید آن‌ها باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. مشتریان از سوی یک مصرف کننده کالا را می‌بینند و علاوه بر نقص‌ها ممکن است کالاهای دیگری را که نیاز دارند و می‌تواند مکمل کالای اصلی شما باشد نیز یادآوری کنند. تامین چند کالای مرتبط با هم می‌تواند درآمد شما را از کسب و کار اینترنتی افزایش دهد و موجب انتخاب پرفروش‌ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی شود.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید