راهکارهای حل مسئله

راهکارهای حل مسئله

هر تصمیمی بهایی دارد و باید حاضر باشیم بهای آن را بپردازیم.

هر تصمیمی بهایی دارد و ما باید در زندگی خود اولویت بندی کنیم که چه چیزی برایمان مهم تر است و اولویت بالاتری دارد و بعد نسبت به انجام هر کدام تصمیم بگیریم.

ناتوانی در درک و حل مسئله

مهارت حل مسئله 4 گام اصلی دارد:

  1. فهم مساله
  2. انتخاب روش
  3. اجرای روش
  4. گرفتن بازخورد

راهکارهایی برای یافتن و انتخاب روش های حل مسئله

1. استفاده از مشاوره

یکی از روش های بسیار عالی این است که تا حد ممکن از مشاورین خوب استفاده کنیم. مشاور، لزوما کسی نیست که به او پول می پردازیم. مشاور کسی است که تجربه دارد و بهترین مشاور کسی است که شما دوست داشتید جای آن فرد در حیطه کاری خود باشید

2. به دیگران توضیح دهیم

گاهی اوقات خوب است که مسئله را به دیگران توضیح دهیم، نه به معنی این که بخواهیم از آن ها مشورت بگیریم، بلکه به خاطر این که برای یک نفر دیگر توضیح می دهیم، پنجره های جدیدی به روی ما باز می شود.

چون وقتی برای یک نفر دیگر توضیح می دهیم، همه چیز را می گوییم و این به شدت به ما کمک خواهد کرد که درک درستی از شرایط داشته باشیم و به جنبه هایی توجه کنیم که اصلا به آن فکر نمی کردیم.

نکته مهم این است که دقت کنید ایده ها و مسئله هایتان را به چه کسی می گویید. ممکن است بعضی افراد با شنیدن ایده هایتان شما را مسخره کنند. بنابراین شما فردی که میخواهید این موضوع را با او در میان بگذارید، باید فردی باشد که شما را دوست داشته باشد و به شما اعتقاد داشته باشد و احترام بگذارید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3. می خواهید به کجا برسید؟

در یسیاری از اوقات ما در حال حل مسئله ای هستیم که اصلا نباید آن را حل کنیم و نباید درگیر آن باشیم! دلیل این موضوع این است که ما مشخض نکرده ایم که دقیقا چه می خواهیم؟ یا می خواهیم به کجا برسیم؟

استفان کاوی در کتاب “هفت عادت مردمان موثر” می گوید:

زمانی که کاری را شروع می کنید، باید پایان کار را در ذهن داشته باشید.

همه ما برای هر کاری باید دقیقا آخر کار را برای خودمان مجسم کنیم و این را در نظر داشته باشیم که هر مسئله ای حل می شود! اگر قرار بود که حل نشود مساله نبود یک جمله خبری بود.

4. تردید به خود؟

اگر ما به هر دلیلی تصور کنیم کاری که می خواهیم انجام دهیم بیشتر از توان ماست و یا این که ما توانایی، هوش، ذکات و … کافی نداریم، به احتمال زیاد درگیر این موضوع هستیم.

این که به چه دلیل ما نسبت به توانمندی های خود تردید داریم، شاید خیلی مهم نباشد. ممکن است به خاطر خانواده، معلم بد، سیستم آموزشی، جامعه یا هر چیز دیگری باشد.

چه زمانی واقعا حق داریم به توانمندی های خود اعتماد نداشته باشیم؟

پاسخ بسیار قاطعانه من این است که هیچ مرزی وجود ندارد و هر انسانی، بسیار فراتر از تصور خود و هرکس دیگری رشد می کند.

نکته مهم این است که انسان ها فقط، به اندازه باورهایشان محدود می شوند.


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید