رنگ ها در بازاریابی

رنگ ها در بازاریابی

رنگ ها در بازاریابی

رنگ در بازاریابی تاثیرگذار است. این به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا توجه را جلب کنند، احساسات خاصی را برانگیزند و حتی بدون استفاده از هیچ کلمه‌ای بر تصمیمات خریدار تأثیر بگذارند.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ ها، مطالعه رنگ ها و تاثیر آنها بر رفتار انسان است.

تئوری پشت روان‌شناسی رنگ این است که با استفاده از رنگ‌های خاص، تبلیغ‌کنندگان و آژانس‌ها می‌توانند مخاطبان هدف خود را تحت تأثیر قرار دهند یا متقاعد کنند که احساس خاصی نسبت به برند یا محصول خود داشته باشند.

این احساسات ممکن است مشتری خود را برانگیزد تا اقداماتی مانند کلیک کردن روی دکمه ثبت نام، اشتراک در خبرنامه یا خرید یک محصول را انجام دهد.

  • آیا رنگ یک جفت کفش ما را مجبور به خرید می کند؟
  • آیا رنگ‌های دکمه‌های وب‌سایت بر رفتار ما تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند بیشتر روی یکی بیشتر از دیگری کلیک کنیم؟

پاسخ ساده این است: بله.

اسحاق نیوتن اولین بار نور خورشید را در قرن هفدهم مشاهده کرد که از یک منشور شیشه ای عبور می کند. او دید که چگونه نور به رنگ های مختلف منعکس می شود و شش سایه طول موج را شناسایی کرد : قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش، و بعداً نیلی به آن اضافه شد.

اما روانشناسی رنگ ها قبل از کشف نیوتن است. این مصریان هزاران سال پیش بودند که تأثیر رنگ های مختلف را بر خلق و خوی انسان مطالعه کردند.

تئوری پشت روانشناسی رنگ پیچیده است. دانشگاهیان مطالعاتی را به معانی رنگ‌های مختلف و چگونگی تأثیر آن‌ها بر افراد بر اساس عوامل جمعیتی و اجتماعی از جمله جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات و موارد دیگر اختصاص داده‌اند. که منجر به اهمیت روانشناسی رنگ در بازاریابی می شود.


چرا روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم است؟

2013-01-20-Color_Emotion_Guide22

روانشناسی رنگ ها در بازاریابی ابزاری برای تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن و ارتباط بهتر با مشتری ایده آل خود است.

در مطالعه‌ای با عنوان « تاثیر رنگ بر بازاریابی » ، محققان دریافتند که تا 90 درصد قضاوت‌های فوری درباره محصولات به دلیل رنگ‌های برند بوده است.

نیل پاتل، کارشناس بازاریابی دیجیتال می‌گوید: “تئوری رنگ نشان می‌دهد که می‌توانید برتری بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید و به شما امکان می‌دهد پیام خود را به طور موثر منتقل کنید، نیازهای مخاطبان هدف خود را برآورده کنید و برند خود را بسازید.”

  • هنگامی که بازاریابان روانشناسی رنگ را درک می کنند، می توانند از آن برای درک روانشناسی مشتری استفاده کنند.
  • با درک روانشناسی مشتری، تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان می‌توانند بهتر پیش‌بینی کنند که بازار هدف آنها چگونه به پیام‌های بازاریابی پاسخ می‌دهد تا واکنش احساسی، اقدام، و افزایش نرخ تبدیل آنها را افزایش دهد.
  • این پیش‌بینی‌ها می‌توانند بر اساس رنگ متن، دکمه‌های فراخوان، بنرها و لینک‌های موجود در سایتشان باشد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


رنگ ها می توانند به تبلیغ کنندگان کمک کنند تا یک برند قوی و قابل اعتماد بسازند.

رنگ ابزار قدرتمندی در برندسازی است. به دلیل رنگ‌ها و طرح‌های رنگی متمایز، مصرف‌کنندگان می‌توانند به سرعت برندها را با لوگوی خود شناسایی کنند.

به رنگ قرمز پررنگ بسیار قابل تشخیص که توسط کوکاکولا استفاده شده است، نگاهی بیندازید:

cover-r4x3w1000-5f16f5bfd82f5-کوکاکولا-از سرگیری-فروش-در-منظر-پس از-سه ماهه

مایکل کمپبل در کتاب خود با عنوان متقاعدسازی رنگ : علم استفاده از رنگ برای متقاعد کردن و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید توضیح داد که رنگ پس زمینه می تواند احساسات را عمیقاً تحریک کند.

این احساسات از همان ابتدا در نحوه رفتار افراد و ارتباط آنها با یک تبلیغ کننده نقش دارند.

تحقیقات انجام شده توسط Color Communications Inc 6 نشان می دهد که حدود 90 ثانیه طول می کشد تا یک فرد نظر خود را در مورد یک برند شکل دهد.

در این مدت، بین 62 تا 90 درصد تصمیمات به تنهایی تحت تأثیر رنگ قرار می گیرند . به عبارت دیگر، اگر تبلیغ‌کننده رنگ را اشتباه انتخاب کند، شانس ایجاد یک تأثیر اولیه عالی از بین می‌رود.


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید