روش های خرده فروشی

روش های خرده فروشی

روش های خرده فروشی

یکی از روش ها و انواع فروش محصولات استفاده از خرده فروشی است. خرده فروشی به معنای فروش محصول به مصرف کننده نهایی برای استفاده و مصرف مشتری است. این نوع از انواع فروش، شامل فروش مستقیم از یک مکان خرید به یک مصرف کننده است که قصد استفاده از کالای شما را دارد. آن موقعیت می تواند یک فروشگاه کوچک، یک فروشگاه اینترنتی و تلفن همراه باشد. تولیدکنندگان مقادیر بالایی از محصولات خود را به خرده‌فروشان ارائه می‌کنند و خرده‌فروشان تلاش می‌کنند تا این مقادیر را به مصرف کنندگان و مشتریان خود ارائه دهد.

نکته: در کل شما میتوانید دو راهکار برای فروش محصولات تان داشته باشید یا از طریق فروشگاه‌ های خود کالای خود را به فروش برسانید و یا کالاهای خود را به خرده فروشان مناسب این نوع از انواع فروش برسانید و آن ها کالا را به مردم و مشتریان نهایی ارائه دهند.

تفاوت روش فروش محصولات به صورت خرده فروشی و عمده فروشی در قیمت تمام شده آنها برای مصرف کننده است. قیمت خرده فروشی به طور طبیعی همان طور که می توان حدس زد بیشتر از قیمت تمام شده برای مصرف کننده در روش فروش محصولات به شیوه عمده فروشی هست. دلیل آن هزینه‌ های اضافی به وجود آمده در روش خرده فروشی که شامل هزینه های نیروهای انسانی، اجاره تبلیغات و غیره است که در قیمت گذاری کالا تاثیر دارد. در حالی که در روش فروش محصولات به طریق عمده فروشی چنین هزینه هایی وجود ندارد و این امکان وجود دارد که محصول با قیمت پایین تری عرضه شود.

خرده فروشی انواع مختلفی دارد و فروشگاه های خرده فروشی متفاوتی وجود دارند. برخی از آن ها به صورت فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای هستند. برخی دیگر فروشگاه های تخصصی و برخی هم با نام خرده فروشی تخفیفی شناخته می شوند که انواع این فروشگاه ها را در قسمت زیر شرح خواهیم داد:

 

فروشگاه های زنجیره ای

فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای فروشگاه هایی هستند که میزان گسترده ای از کالاها در آن ها به فروش می‌ رود. کالاهایی چون کفش، لباس، جواهرات و محصولات زیبایی و …در قسمت های مختلف فروشگاه و در دسته بندی های متفاوتی قرار دارند

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

خواربار فروشی ها و سوپرمارکت ها

این نوع فروشگاه های خرده فروشی محصولات خوراکی و نوشیدنی را عرضه می کنند. گاهی در این فروشگاه ها محصولاتی مانند لوازم خانگی، لباس و یا لوازم الکترونیکی نیز به فروش می‌رسد.

 

خرده فروشی هایی که دارای انبار هستند

معمولا در این نوع فروشگاه های خرده فروشی خبری از ساختمان‌ های مجلل نیست. آن ها کاملا شبیه انبار هستند. قیمت محصولات پایین تر از سایر خرده‌فروشان است. فروشگاه هایی مثل کاستکو و بی جی در آمریکا در این دسته قرار می‌ گیرند.

 

خرده‌ فروشان تخصصی

خرده‌ فروشان تخصصی بر روی دسته خاصی از محصولات و عرضه آن ها به مشتریان تمرکز دارند. برندهای خاص مانند نایک و آدیداس در این دسته قرار می‌گیرند.

 

خواربار فروشی یا فروشگاه های راحت

این فروشگاه های خرده فروشی معمولا بنزین می فروشند. اما گاهی در آن‌ ها طیف محدودی از کالاهای خواربار و محصولات مرتبط با خودرو نیز با قیمتی مناسب عرضه می شود. این نوع خرده فروشی معمولا مناسب مصرف کنندگانی است که در سفر به سر می برند.

 

خرده فروشی تخفیفی

در این فروشگاه خرده فروشی طیف گسترده ای از محصولات با قیمتی کمتر و تخفیفات زیاد به مشتریان عرضه می شود.

 

خرده فروشی اینترنتی/موبایل

این فروشگاه های خرده فروشی معمولا محصولات را از طریق پلتفرم های آنلاین به فروش می رسانند. آن ها خریدها را مستقیما درب منزل تحویل می دهند. معمولا هزینه های خرده فروشی های اینترنتی از خرده فروشی های معمول و سنتی پایین‌ تر است.

 

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید