صرافی های پشتیبان فیوچرز

معاملات آینده چیست؟

صرافی های پشتیبان فیوچرز

تعدادی از بازارهای مالی بورس و صرافی‌های ارزهای دیجیتال در حوزه معاملات فیوچرز عبارتند از:

  • صرافی بایننس Binance
  • شیکاگو مرکانتایل یا CME
  • صرافی بیت مِکس یا BitMEX
  • بورس معاملات شیگاکو یا CBOE
  • صرافی بکت یا Bakkt

صرافی بایننس مدت زمانی است که قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال را عرضه کرده است و طبق اعلانات این صرافی تا کنون استقبالی بیش از انتظار خود داشته است.

اعلام بایننس در وبسایت خود این است که، طی نمودار رشد بازار ارزهای دیجیتال، قراردادهای آینده این صرافی توانسته به رقمی در حدود 2.7 میلیارد دلار بیت کوین برسد. که رقمی باور ناپذیر در معاملات حوزه معاملات آتی می­باشد.

ارائه امکان به کارگیری اهرم در معاملات فیوچرز به کاربران، یکی از ویژگی‌هایی است که بایننس روی آن سرمایه گذاری کرده است، این پلتفرم صرافی اعلام کرده امکان به کاربردن اهرم تا حداکثر 125 برابر موجود است.

توجه: استفاده از این نرخ اهرم برای معامله گران تازه کار به شدت دارای ریسک است و امکان دارد ضررهای جبران ناپذیری را به سرمایه معامله گران وارد نماید.

قراردادهای آتی بیت مکس

حجم مبادلات روزانه بیت مکس به حدود سی و پنج هزار بیت کوین می­رسد، این پلتفرم یکی از وسیع ترین صرافی‌های آنلاین است که امکان معاملات فیوچرز بیت کوین را برای مشترکین خود فراهم نموده است. البته انجام معاملات این نوع قراردادها در آمریکا با ممنوعیت همراه است.
تسویه حساب معاملات آینده در این پلتفرم‌ همچون دیگر صرافی های آنلاین به صورت نقدی می­باشد و با دلار آمریکا محاسبه می‌شود. برای انجام معاملات آینده در بیت مکس، کاربر می‌تواند از امکان به کارگیری از اهرم‌هایی حتی تا صد برابر در بعضی از قراردادهای خود بهره مند شود و نیازی به تامین وجه ضمانت صد درصدی نیست.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

صرافی بکت

پلتفرم بَکت اولین قراردادهای آینده بیت کوین را ارائه داده است. بکت توانسته از موانع قانونی گذر کرده و از سازمان اوراق بهادار آمریکا اجازه فعالیت کسب نماید و کار خود را در این زمینه آغاز کند. معاملات آتی بیت کوین در پلتفرم بکت در زمان­های یک روزه و یک ماهه ارائه می‌گردد. در صرافی بکت، تسویه حساب در تاریخ سررسید با بیت کوین پرداخته می­شود و نیاز به تسویه با ارزهای رایج دیگر نیست.

بورس معامله شیکاگو در مورد قراردادهای آتی چگونه عمل می­کند؟
پلتفرم CBOE یکی از بزرگترین ‌صرافی های معاملات بیت کوین است. این صرافی در اواخر سال 2017 فعالیت خود را در حوزه معاملات آینده بیت شروع کرد. پس از ارائه معاملات فیوچرز بیت کوین، در بورس معاملات شیکاگو، بازارهای مالی زیادی به خرید و فروش بیت کوین و معاملات فیوچرز آن وارد شدند.

تسویه قراردادهای آتی پلتفرم CBOE توسط ارزهای رایج به ویژه دلار انجام می‌شود و بیت کوینِ واقعی میان دو طرف معامله تبادل نمی­شود. بیشترین نرخ مارجین که در اختیار تریدرها قرار داده می­شود، 40 برابر می‌باشد.

معاملات آینده صرافی شیکاگو مرکانتایل:

پلتفرم CME از جمله موفق‌ترین صرافی های آنلاین در زمینه قراردادهای آتی بیت کوین می­باشد که سال 2018، حدود 119 درصد رشد داشته است. این صرافی به انجام رساندن معاملات مارجین تا 35 برابر را برای معامله گران برقرار می‌سازد.

تسویه قراردادهای آینده CME، به صورت نقدی و با دلار آمریکا انجام می‌شود و زمان سر رسید معاملات در محدوده زمانی 16 روزه حساب می‌گردد.


خلاصه:

  • در بازار معاملات مالی به معاملات فیوچرز، معاملات آتی یا Trading Futures می­گویند.
  • قرارداد یا موافقت نامۀ قانونی است که برای معامله گران این حق را ایجاد می­کند که در زمان امضای قرارداد، برای خرید یا فروش یک کالا، مقدار مشخصی از یک محصولِ تولیدی یا آیتم مالی را، با قیمتی توافقی قبول کنند. معامله گران باید در تاریخ مشخصی در آینده یا قبل از آن معامله خود را تسویه نمایند.
  • از ویژگی های معاملات آینده به آیتم هایی از جمله مدیریت خطر یا ریسک، به کاربردن اهرم برای بالا بردن توان سوددهی معاملات، جذب نقدینگی و پوزیشن های فروش می­توان اشاره کرد.
  • از آنجا که معاملات بیت کوین در تعدادی از کشورها با محدودیت های قانونی همراه است، معامله گران می‌توانند با استفاده از معاملات آتی بدون درگیری با موانع قانونی موجود، در بازار معاملات ارز وارد گردند.
  • صرافی آنلاین بایننس، به تازگی قراردادهای آتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه نموده است. بایننس اعلام کرده، معاملات فیوچرز در این صرافی باعث شده نمودار بازار ارزهای دیجیتال رشد روزافزونی داشته است.

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید