فعالان سرمایه گذاری خطرپذیر رمز ارزها


فعالان سرمایه گذاری خطرپذیر رمز ارزها

شرکت‌های مطرح فعال در سرمایه گذاری خطرپذیر رمزارزها

شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر زیادی در حوزه کریپتو فعال هستند. در قسمت زیر به چند مورد از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌ها اشاره می‌کنیم:

Digital Currency Group یا DCG: این شرکت فعال‌ترین سرمایه گذار در صنعت رمز ارزهاست، که در بیش از ۱۰۰ شرکت در ۳۰ کشور جهان سرمایه گذاری کرده است. برخی از این شرکت‌ها شامل صرافی کوین بیس، سرکل (Circle)، لجر، ریپل و شیپ شیفت هستند.

Galaxy Digital: این شرکت در ۴ حوزه فعالیت می‌کند: تریدینگ (آربیتراژ، معاملات کلان، بازارسازی و OTC)، مدیریت دارایی (مدیریت سرمایه خارجی و دارایی‌های اکوسیستم و سرمایه گذاری منفعل)، سرمایه گذاری عمده (سرمایه گذاری خصوصی، سرمایه گذاری خطرپذیر ، سرمایه گذاری عمومی، سرمایه گذاری ICO و رمز ارزهای دارای نقدینگی و بدون نقدینگی) و مشاوره (بازارهای سرمایه و خدمات مشاوره فنی استارتاپ‌ها و سازمان‌ها). مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت مایکل نوورگراتز (Michael Novogratz) است.

a16z crypto: این شرکت برنامه‌های سرمایه گذاری حداقل ۱۰ ساله دارد و ۵ سال است که در حوزه رمز ارزها سرمایه گذاری می‌کند. این کمپانی در انواع ارزهای دیجیتال مانند پروژه‌های جدید تا پروژه‌های کاملا توسعه یافته مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری می‌کند.

Pantera Capital: این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و اولین شرکت سرمایه گذاری بیت کوین در آمریکاست. پنترا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از نظر مقدار دارایی کریپتویی است.

ConsenSys Ventures: این شرکت در پروژه‌های شبکه اتریوم سرمایه گذاری می‌کند و به توسعه وب ۳ کمک می‌کند.


اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


افراد فعال در سرمایه گذاری جسورانه

جان استنبرگ (John Staenberg): استنبرگ مالک یک شرکت VC با همین نام است. میزان سرمایه گذاری او در بین ۱۰ هزار تا ۱۰ میلیون دلار است. او علاوه بر رمز ارزها، در فین تک، صنایع غذایی و نوشیدنی، شرکت‌های بزرگ و بیمه نیز سرمایه گذاری می‌کند.

کت هرناندز (Cat Hernandez): هرناندز یک سرمایه گذار ریسک پذیر است که بر روی ارزهای دیجیتال، هوش مصنوعی، بخش آموزش و سلامت و خدمات بیمارستانی سرمایه گذاری می‌کند. میزان سرمایه گذاری هرناندز بین ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون دلار است.

ادی لازارین (Eddy Lazzarin): او شریک شرکت a16z است و سرمایه گذار اولیه پروژه‌های رمز ارزی است. لازارین بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند.

مورگان بلر (Morgan Beller): بلر از شرکای NFX و خالق مشترک پروژه Diem (لیبرای سابق) فیسبوک است. میزان سرمایه گذاری مورگان بین ۲۵۰ هزار تا ۳ میلیون دلار است. او بر روی کریپتوکارنسی‌ها، بیوتکنولوژی، فین تک و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری می‌کند.

ویل کوییست (Will Quist):‌ کوییست شریک Slow Ventures‌ است. او بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون دلار بر روی رمز ارزها خدمات درمانی و بیمارستانی و اینترنت سرمایه گذاری می‌کند.


چرا سرمایه‌گذاری خطرناک حائز اهمیت است؟

  • نوآوری و کارآفرینی از پایه‌های اصلی اقتصاد است. با این وجود، کسب و کارهای جدید اغلب سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک بالا و هزینه‌بر هستند. در نتیجه، آن‌ها به دنبال سرمایه خارجی برای تقسیم ریسک هستند.
  • در ازای پذیرش این ریسک، سرمایه گذاران ریسک پذیر در شرکت‌های جدید سهام دریافت می‌کنند و دارای حق رای در شیوه‌های مدیریت شرکت هستند. به طور کلی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری به استارت آپ‌ها فرصت می‌دهند تا اهداف خود را محقق کنند.

سرمایه‌گذاری ریسک پذیر چه مقدار ریسک دارد؟

  • احتمال موفقیت یک شرکت جدید خیلی بالا نیست و این بدان معناست که سرمایه گذاران اولیه ممکن است تمام سرمایه‌ای را که به آن شرکت اختصاص داده‌اند را از دست بدهند.
  • معمولا گفته می‌شود از هر ۱۰ استارت آپ، سه یا چهار شرکت کاملا شکست می‌خورند. سه یا چهار شرکت باعث‌اندکی ضرر می‌شوند یا فقط سرمایه اصلی را باز می‌گردانند و تنها یک یا دو شرکت بازده قابل توجه خواهند داشت.

سرمایه گذاران VC چند درصد از سهام شرکت‌ها را تصاحب می‌کنند؟

  • با توجه به پیشرفت پروژه، چشم‌انداز آن، میزان سرمایه‌گذاری و رابطه بین سرمایه‌گذاران و بنیانگذاران، سرمایه گذار خطرپذیر به طور معمول بین ۲۵ تا ۵۰ درصد از مالکیت شرکت جدید را در اختیار خواهد گرفت.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر چه فرقی با یک Angel Investor (سرمایه گذار اولیه) دارد؟

  • هر دو سرمایه شرکت‌های نوپا را تامین می‌کنند؛ با این تفاوت که سرمایه‌گذاران ریسک پذیر، معمولا سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هستند که در مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند و از طریق شبکه‌های حرفه‌ای خود، به راهنمایی و مشاوره این کسب و کارهای نوپا می‌پردازند.
  • سرمایه گذاران اولیه (Angel Investor) افراد ثروتمندی هستند که دوست دارند بیشتر به عنوان یک سرگرمی یا یک پروژه جانبی در شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند و ممکن است همان راهنمایی‌های تخصصی را ارائه ندهند.

ساختار شرکت‌های VC به چه صورت است؟

  • شرکت سرمایه گذار پرخطر، شریک کلی است، در حالی که دیگر اعضای شرکتی که سرمایه گذاری در آن انجام شده، شرکای محدود هستند. افراد ثروتمند، شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی، سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی شرکتی می‌توانند سرمایه خود را با یکدیگر ادغام کنند و مدیریت آن را به یک شرکت Venture Capital بسپارند. تمام شرکا مالک بخشی از این سرمایه هستند؛ اما این شرکت VC است که نحوه سرمایه گذاری را مدیریت و کنترل می‌کند.

جمع بندی

سرمایه گذاری خطرناک در دنیای رمز ارزها دارای نقش مهمی است. این سرمایه گذاران می‌توانند شرکت‌های بزرگ و یا افراد ثروتمند باشند. سرمایه گذاری پر خطر، ریسک زیادی دارد؛ بنابراین این شرکت‌ها یا افراد در ازای تامین سرمایه برای پروژه‌های تازه تاسیس یا استارتاپ‌ها، بخش زیادی از سهام آن شرکت را دریافت می‌کنند و همچنین در مدیریت پروژه مشارکت می‌کنند.

سرمایه گذاران خطرپذیر هرگاه می خواهند بر روی پروژه‌ای سرمایه گذاری کنند، ابتدا با دقت درباره آن تحقیق می‌کنند و معمولا به صورت دوره‌ای سرمایه را به پروژه تزریق می‌کنند، تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید