مراحل تولید پاپ کورن

مراحل تولید پاپ کورن

بررسی انواع ذرت برای خط تولید پاپ کورن

ذرت ها دارای نوع و نژاد های متفاوتی هستند و انتخاب نوع مناسب ذرت برای تولید پاپ کورن از اهمیت بالایی برخوردار است، عمدتا ذرت را در ایران به عمل نمی آورند و از ذرت های وارداتی که از آرژانتین و برزیل وارد می شود استفاده می شود که نوع برزیلی آن کیفیت بهتری برای تولید پاپ کورن دارد.

برای تولید پاپ کورن از ذرت خاصی استفاده می شود که قابل پف کردن باشد یا Expansion باشد و در مقابل درجه حرارت بالا یک باره منفجر و به پاپ کورن تبدیل شود.

از نظر ظاهری ذرت ها به 2 دسته تقسیم می شوند:
Mushroom این نوع ذرت وقتی که پف می کنند شبیه توپ می شوند.
Butterfly این نوع ذرت وقتی که پف می کنند شکل منظمی ندارند (مانند پاپ کورن های معمولی موجود در بازار)

معرفی مراحل خط تولید پاپ کورن

توجه داشته باشید در خط تولید پاپ کورن از دستگاه پاپ کورن ساز صنعتی استفاده می شود.در خط تولید پاپ کورن دانه های ذرت طی مراحل زیر به پاپ کورن تبدیل می شوند:

مرحله اول: Hopper + Screw Conveyor

  • در ابتدا ذرت های خام درون هاپر ریخته می شوند و از طریق بالابر حلزونی یا Screw Conveyor به آرامی به دستگاه Popper منتقل می شوند.

مرحله دوم: Popper

  • در این مرحله ذرت ها در دمای حدود 300 درجه و در عرض چند ثانیه منفجر می شوند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید :ثبت نام تامین کنندگان


مرحله سوم: سرند Sifter

  • در ادامه ذرت های منفجر شده به دستگاه سرند که یک توری بزرگی است که حالت چرخنده دارد می روند و با عبور از آن، ذرت هایی که منفجر نشده اند و یا ریز هستند سرند شده و به خارج از دستگاه ریخته می شوند و پاپ کورن های قابل خوردن باقی می مانند.
  • پاپ کورن های سرند شده به دستگاه ادویه زنی منتقل می شوند. در این مرحله ادویه مورد نظری که با روغن میکس شده است را به پاپ کورن ها اسپری می کنند.
  • طعم ها می توانند پنیری، دودی، کچاپ و … باشند، که از این میان طعم نمکی و پنیری در ایران طرفداران بیشتری دارد. در نهایت پاپ کورن های طعم دار شده برای بسته بندی فرستاده می شوند.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید