مراحل تولید پفک و انواع اسنک

مراحل تولید پفک و انواع اسنک

 

در تولید پاپ کورن از ذرت استفاده می شود.
ولی در تولید پفک نمکی از بلغور ذرت استفاده می گردد.

هنگامی که ذرت را آسیاب می کنند، ذرت آسیاب شده شامل 3 قسمت خواهد بود:

آرد ذرت که سفید رنگ است.
بلغور ذرت که کریستالی و زرد رنگ است.
جرم ذرت که از آن جدا شده و خوراک دام و طیور است.

با توجه به اینکه در خط تولید پفک نمکی تنها از بلغور ذرت استفاده می شود. جداسازی بخش های مختلف حاصل از آسیاب ذرت نیازمند خط تولید جداگانه ای است و استفاده از خط تولید جداسازی بلغور ذرت در کارخانه تولید پفک مقرون به صرفه نخواهد بود.

مراحل تولید پفک و انواع اسنک

مرحله اول: Hydrator

رطوبت موجود در بلغور ذرت حدود 13% تا 14% است و برای تولید پفک می بایست رطوبت را به حدود 17% رساند، به همین دلیل از دستگاهی به نام Pre-conditioner یا Hydrator (رطوبت ده) استفاده می شود که حدود 2% تا 3% آب به بلغور اضافه می کند.
به دلیل اینکه اگر از قبل رطوبت به بلغور ذرت اضافه شود باعث کپک زدن آن می شود، رطوبت می بایست در زمان استفاده در خط تولید به بلغور ذرت اضافه گردد، این دستگاه غالبا بر روی سکو قرار دارد و ذرت با میزان مشخصی آب میکس می شود و به آرامی به دستگاه Extruder می رود.

مرحله دوم: Metal Detector

بین Extruder و Mixer دستگاهی به نام Metal Detector یا فلزیاب قرار می گیرد که اگر احتمالا و به هر دلیلی در فرآیند تولید بلغور ذرت، فلزی داخل آن وجود داشت، دستگاه Metal Detector اعلام کند تا از انتقال مواد به Extruder جلوگیری شود و باعث خرابی دستگاه نشود.

مرحله سوم: Extruder

بسته به ظرفیت خط تولید از 2 نوع فرآیند در Extruder استفاده می شود:

  •  Single Screw
    که دارای یک ماردون (حلزونی) می باشد و برای ظرفیت پایین تولید پفک استفاده می شود.
  •  Twin Screw
    که دارای 2 ماردون (حلزونی) است که خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند و عمل میکس، خمیر کردن و تولید با سرعت بیشتری انجام می شود.
    Screw یا ماردون شامل 3 بخش است: میکسر، خمیرکن و قسمتی که با فشار مواد را از Die Plate به بیرون می دهد.
    برای داشتن اشکال مختلف پفک کافی است Die Plate را تعویض کنیم. بعد از بیرون آمدن مواد از Extruder به وسیله یک تیغه، با سرعت برش می خورند، که اصطلاحا به این فرآیند تولید، Direct Exclusion می گویند.

مرحله چهارم: Dryer

به دلیل اینکه در ابتدا 3% آب به بلغور ذرت اضافه می شود، مواد دارای بافت نرم هستند که بعد از برش آن ها به Dryer یا خشک کن منتقل می شوند و رطوبت از 17% به زیر 2% می رسد و اصطلاحا خشک می شود و حالت ترد و شکننده می گیرد.

در ادامه پفک های خشک شده به دستگاه ادویه زنی منتقل می شوند. توجه داشته باشید ادویه مورد استفاده برای پفک بیشتر پنیر رنگی یا قرمز است. و در آخر پفک نمکی طعم دار شده و ترد، برای بسته بندی فرستاده می شود.


اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید :ثبت نام تامین کنندگان


پلت چیست؟

پلت ها محصولاتی هستند که به عنوان نوعی اسنک شناخته می شوند و همواره در حال گسترش در سراسر جهانند. معرفی پلت برای متقاضیان این محصول کاری ارزشمند بوده چرا که این نوع اسنک به سرعت در حال رشد می باشد. برای تولید پلت از مواد خامی مانند غلات، سیب زمینی و یا پودر سبزیجات استفاده می شود. این محصولات نیمه آماده به طور کلی به تولید کنندگان اسنک فروخته می شوند و سپس آنها را با استفاده از روش های مختلف (سرخ کردن، پخت با جریان هوای داغ و غیره) تولید می کنند و در آخر طعم های مختلفی را به پلت ها اضافه می کنند.

بازار برای این نوع محصولات به سرعت در حال رشد است، به طور عمده دلیل رشد بسیار سریع این اسنک ها به دلیل تنوع زیادی است که از نظر شکل، بافت، رنگ و طعم دارند. تولید کنندگان اسنک در سراسر جهان از این محصول استقبال زیادی کردند و از دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر طولانی مدت
  • ساده بودن ذخیره سازی
  • راحت و مقرون به صرفه بودن حمل و نقل

پلت ها را می توان با انواع مختلفی از غلات مانند ذرت، گندم، برنج، سیب زمینی و سبزیجات دیگر تولید کرد. آنها همچنین می توانند عطرها و رنگ ها را در دستور العمل های خود ترکیب کنند.

بنابراین تولید کنندگان صنایع غذایی می توانند با استفاده از سبزیجات و یا ترکیبی از غلات، طعمی جدید را برای مصرف کننده ایجاد کنند و مصرف مواد غذایی سالم را در بین مردم رواج دهند.

مزایای خط تولید پلت

  • انعطاف پذیری در استفاده از مواد اولیه (در طول خط تولید به راحتی می توان مواد اولیه را بسته به نیاز مشتریان تغییر داد.)
  • تولید در اشکال و اندازه های مختلف
  • استفاده از طعم و رنگ های متنوع

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید