مزایا و معایب ارز دیجیتال

تفاوت رمز ارز و ارز دیجیتال

مزایای ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال از هر نوعی که باشند به طور عمومی از مزیت‌های یکسانی بهره می‌برند.

  • اولین و مهم‌ترین مزیت آن‌ها در انتقال فوری پول و ثبت سریع معاملات است. به دلیل این‌که ارزهای دیجیتال در یک بستر یکسان و بدون حضور واسطه اقدام به ثبت تراکنش‌ها می‌کنند، انتقال پول در این روش بسیار سریع انجام می‌شود. این مدل از انتقال علاوه بر سریع بودن شفافیت اطلاعات بالایی نیز دارد.
  • دومین مزیت ارزهای دیجیتال این است که نیازی به تجهیزات ساخت پول‌های فیزیکی در آن‌ها نیست. از آن‌جایی که این پول‌ها در بستر مجازی هستند، امکان پاره شدن و خراب شدن پول نیز در آن‌ها وجود ندارد.
  • سومین مزیت ارز دیجیتال را می‌توان توانایی آن در تسهیل سیاست‌های پولی و مالی عنوان کرد. توزیع ارزهای دیجیتال در این روش بسیار ساده است. بانک‌های مرکزی در سیستم کنونی، با استفاده از واسطه‌هایی مثل موسسات مالی سعی در مدیریت جریان پول دارند. با استفاده از ارزهای دیجیتال دیگر نیازی به حضور این واسطه‌ها نیست.
  • چهارمین مزیت ارزهای دیجیتال هزینه پایین انجام معاملات است. در شبکه‌های ارزهای دیجیتال افراد به صورت مستقیم و بدون وجود واسطه‌هایی مانند بانک‌ها، ارزهای خود را به یکدیگر انتقال می‌دهند. بنابراین هزینه انتقال در آن بسیار پایین است. حتی هزینه انتقال بین دو شبکه ارز دیجیتال مختلف نیز از شبکه بانکی کمتر است زیرا تراکنش‌ها به صورت الگوریتمی انجام می‌شوند. بنابراین هزینه‌های ثابت برای این تراکنش‌ها مطرح نیست.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

معایب ارزهای دیجیتال

  • اولین و مهم‌ترین عیب ارزهای دیجیتال این است که مشکلات زیرساختی و ذخیره‌سازی هنوز در آن حل نشده باقی‌مانده است. شما برای اتصال به این شبکه‌ها نیاز به زیرساخت اینترنت دارید. تجهیزاتی مثل کیف پول امن دیجیتال و گوشی هوشمند نیز برای انجام تراکنش در این سیستم‌ها نیاز است.
  • مشکل دوم که ارزهای دیجیتال با آن روبه‌رو هستند امکان هک شدن آن‌ها است. هکرها می‌توانند از طریق هک کیف پول یا تغییر قوانین پروتکل‌های شبکه، خسارات زیادی به استفاده کنندگان ارزهای دیجیتال وارد کنند.
  • سومین مشکل ارزهای دیجیتال ناپایداری ارزش آن‌ها است. با توجه به این‌که بیشتر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و قانون‌گذار خاصی بر روی فعالیت آن‌ها نظارت نمی‌کند، امکان نوسانات قیمتی شدید بین آن‌ها وجود دارد. این قضیه ممکن است ریسک‌های زیادی را متوجه تریدرهای ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاران این بازار بکند.

بازار ارزهای دیجیتال بازار بسیار سودده اما پرریسکی است. به همین دلیل ورود به این بازار بدون کسب دانش کافی، می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید