معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا


معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

رنگ های اولیه

  • دو گروه اصلی رنگ ها، رنگ های اصلی و رنگ های فرعی هستند.
  • رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد هستند.
  • هر رنگ در این گروه روانشناسی و معنای خاص خود را دارد.
  • هنگامی که این رنگ ها با هم ترکیب می شوند، رنگ های ثانویه را ایجاد می کنند.

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی پویا و پررنگ است که با هیجان، اشتیاق، خطر و عمل همراه است. این نشان دهنده نیاز فیزیکی به نشان دادن عشق و محبت و ترسیم است. بسته به کاربرد آن، قرمز نیز یک رنگ انرژی زا است که می تواند نشان دهنده قدرت یا تهاجمی باشد.

به دلیل حضور قدرتمندش، برای دکمه‌های فراخوان، اعلان‌های فروش و جلب توجه سریع عالی است. با این حال، به دلیل ارتباط منفی آن با ترس و خطر، بهتر است از آن کم استفاده کنید.

نمونه هایی از رنگ قرمز در بازاریابی

قرمز رنگ نمادینی است که برای برندهای جهانی مانند کوکا کولا، تارگت و یوتیوب استفاده می شود.

شخصیت برند Target پرانرژی، جوان و پر سر و صدا است. لوگوی آنها ساده است و رنگ قرمز آثار آن را به یاد ماندنی می کند.

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

یوتیوب از رنگ قرمز در دکمه پخش لوگو استفاده می کند که به وادار کردن کاربر به عمل کمک می کند.

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی با دریا و آسمان مرتبط است. برای مصریان، آبی به معنای نزدیک بودن به آسمان خدایان بود. بسیاری رنگ های آبی را با ثبات، هماهنگی، آرامش، آرامش و اعتماد مرتبط می دانند. همانطور که گفته می شود، “احساس آبی” می تواند به معنای احساس غم و اندوه، افسردگی نیز باشد.

اینها احساسات مهمی هستند که تبلیغ کنندگان هنگام انتخاب رنگ آبی برای طرح رنگ باید در نظر بگیرند. برخی از خرده فروشان به دلیل ارتباط با اعتماد، نمادهای گواهی اعتماد یا حمل و نقل رایگان خود را آبی رنگ می کنند.

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

نمونه هایی از رنگ آبی در بازاریابی

فیس بوک، توییتر و اسکایپ برندهای فناوری نمادینی هستند که اغلب از رنگ آبی در بازاریابی و لوگوی خود استفاده می کنند. همچنین بانک ها معمولاً رنگ آبی را برای طرح رنگ خود انتخاب می کنند تا به اعتماد به برند خود کمک کنند.

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

با این حال، بانک‌ها از این پالت رنگ سنتی فاصله می‌گیرند و رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیشتر با مخاطبان جوان‌تر و مدرن‌تر طنین‌انداز می‌شود.

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد به معنای مثبت بودن و نور خورشید است. احساس خوشبختی و خوش بینی را برمی انگیزد. تبلیغ‌کنندگان ممکن است از زرد روشن به‌عنوان پس‌زمینه صفحه وب، دکمه‌های فراخوان، محتوا یا لوگو استفاده کنند، زیرا توانایی آن در برجسته‌بودن و ارتباط آن با مثبت بودن است.

برخی از تبلیغ‌کنندگان استفاده از رنگ زرد روشن را به عنوان پس‌زمینه یا حاشیه صفحه وب خود، برای برجسته کردن محتوا یا ایجاد یک لوگوی قوی انتخاب می‌کنند. این همچنین یک انتخاب قانع‌کننده برای دکمه‌های فراخوان به‌عمل است زیرا برجسته است.

نمونه هایی از رنگ زرد در بازاریابی

برندهایی مانند IKEA از رنگ زرد برای نشان دادن لذت و خوش بینی طراحی خانه شما استفاده می کنند. این یک لوگوی جسورانه و بی‌درنگ به یاد ماندنی ایجاد می‌کند و در کنار سایر رنگ‌های گرم در طراحی وب‌سایت استفاده می‌شود:

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا

چای لیپتون نیز از رنگ زرد به عنوان رنگ برند استفاده می کند و آن را در یکی از نام های محصول خود، “لیبل زرد” قرار می دهد. طراحی بسته بندی به وضوح خورشید را برای برانگیختن احساسات شادی و نشاطی که از برگ های چای “آفتاب رسیده” آن رخ می دهد، نشان می دهد.

معنی رنگ ها در برندهای معروف دنیا


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید