معنی عمده فروشی چیست؟

معنی عمده فروشی چیست؟

معنی عمده فروشی چیست؟

 

معنی عمده فروشی چیست؟

در انگلیسی به عمده فروشی wholesale می گویند به معنای فروش کالا به خرده فروشان،کاربران صنعتی، بازرگانی، نهادی و همچنین دیگر کاسبان حرفه ای و یا حتی عمده فروشان دیگر است.

به بیان دیگر ، عمده فروشی یعنی: فروش کالا به هر فرد و کسب و کار و به هر میزان به استئنای مصرف کننده نهایی است.

 

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

 

توضحات:

عمده فروشان در ابتدا فله های کالا را تقسیم کرده و سپس به بسته بندی مجدد آنها پرداخته و در نهایت آنها را توزیع می کنند.
نکته: توزیع کننده با عمده فروش متفاوت است .همه عمده فروشان توزیع کننده به حساب می آیند ولی همه توزیع کنندگان را نمی توان عمده فروش نامید.

1. عمده فروشان، اجناس را به مقدار زیادی می خرند و آن ها را به دیگر فروشندگان که اکثرا خرده فروش هستند می فروشند.

آن ها در واقع نقش واسطه بین تولید کننده محصولات مواد شوینده و دیگر کسب و کارهایی که فروش این محصولات را بر عهده گرفته اند را دارند.

 

2. سود این افراد از طریق تخفیفی است که با خرید عمده محصولات ،نصیبشان می شود.به طور مثال فرض کنید که شما مغازه فروش محصولات شوینده دارید.

اگر رای خرید هر شامپو که توسط تولید کننده داخلی تولید می شود ،مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان هزینه کنید ،می توانید این محصول را به مشتریان خود به مبلغ ۱۲۰۰۰ تومن بفروشید .

 

3. یکی از مسائلی که در کار این دسته از افراد اهمیت پیدا می کند زنجیره تامین است . در واقع افرادی که دست به خرید عمده و فروش خرد و یا عمده می زنند بخشی از زنجیره تامین محصولاتی نظیر مواد شوینده در بازار می شوند.

4. ممکن است تولید کنندگان تنها با کسب و کارهایی وارد معامله شوند که بتوانند هر ماه مقدار معینی از محصولاتشان را بخرند و یا ممکن است قرار دادی با مضمون تامین کالا برای مدت زمان مشخص، با اینگونه کسب و کارها امضاء کنند.

کار این دسته از افراد این است که محصولات را در واحد های کوچکتری تقسیم بندی کرده و به خرده فروشان مختلف می رسانند تا آنان بطور مستقیم محصولات را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

 

5. از دیگر کارهای عمده فروشان، بسته بندی کالا ها است .

در فرآیند پخش مواد تولید شده، آن ها نقش اساسی را بر عهده دارند، می توانند برای راحتی بهتر یا فروش بیشتر محصولات، آنان را به شکل متفاوت و مناسبی بسته بندی بکنند.

 

6. شاید فکر می کنید که جایگاه اصلی عمده فروشان بین تولید کنندگان و خرده فروشان است ولی ممکن است این افراد محصولاتی را که به طور عمده می خرند، به عمده فروش دیگری بفروشند و یا در زمینه فروش مواد اولیه به تولید کنندگان ایفای نقش کنند.

 

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید