نحوه خرید رمز ارز

انواع رمز ارز

چگونه رمز ارز بخریم ؟

  • برای خرید رمزارز شما باید در یک صرافی رمزارز حساب معاملاتی باز کنید.
  • صرافی ارز دیجیتال به شما امکان خرید و فروش رمزارز را می‌دهد و در قبال آن هزینه‌ای برای تراکنش‌های شما دریافت می‌کند.
  • کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های رمزارز داخلی و یا خارجی استفاده کنند. اما در این مسیر باید به چند نکته توجه داشته باشند.
  • برای تبدیل ریال به دلار دیجیتال یا همان تتر، شما باید از صرافی داخلی استفاده کنید. امکان تبدیل مستقیم ریال به تتر وجود ندارد.
  • اما برای فعالیت در بازار می‌توانید از صرافی داخلی یا خارجی هر کدام که دوست داشتید بهره بگیرید.

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال به دو نوع «متمرکز» و «غیرمتمرکز» تقسیم می‌شوند.

  • صرافی‌های متمرکز تحت نظارت دولت‌ها هستند. بنابراین برای فعالیت در آن نیاز به احراز هویت است. بسیاری از این صرافی‌ها امکان احراز هویت برای ایرانی‌ها را ندارند. بنابراین امکان فعالیت برای ایرانی‌ها در این صرافی‌ها وجود ندارد.
  • صرافی غیرمتمرکز، صرافی است که بر بستر بلاک چین ایجاد شده و تحت نظارت هیچ سازمان یا دولتی نیست. این صرافی‌ها نیازی به احراز هویت ندارند و تنها با داشتن کیف پول می‌توان به آن‌ها وصل شد و از آن‌ها استفاده کرد. امکانات این صرافی‌ها فعلا در برابر صرافی‌های مرکزی کم است اما با گذشت زمان شاهد رشد آن‌ها خواهیم بود.

صرافی‌های داخلی هیچ کدام قانونی نیستند. البته منع قانونی هم برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد. بنابراین بهتر است رمزارزهای خود را در بستر این صرافی‌ها ذخیره نکنید و بلافاصله پس از خرید، به کیف پول ارز دیجیتال انتقال دهید. برای فعالیت در اکثر صرافی‌های متمرکز خارجی باید از VPN یا VPS استفاده کنید. حتما توجه کنید که فیلترشکن شما آی‌پی ثابت باشد و از آی‌پی کشورهایی که با ترید ارزهای دیجیتال مشکل دارند، استفاده نکنید. برای فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز مشکلی برای ایرانی‌ها وجود ندارد، شما با خرید تتر یا سایر ارزهای دیجیتال از صرافی‌های داخلی و انتقال آن به کیف پول خود، می‌توانید به راحتی در این صرافی‌ها فعالیت کنید.

برای انتخاب صرافی حتما مطالعه کافی داشته باشید. صرافی‌هایی با حجم نقدینگی بالا، تعداد ارزهای لیست شده بیشتر و بدون مشکلات قانونی و سابقه هک، می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

تفاوت کوین، توکن و رمز ارز چیست ؟

بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال از این سه مفهوم به جای هم استفاده می‌کنند چراکه هر سه آن‌ها قابلیت معامله در صرافی‌ها و انتقال بین آدرس‌های بلاک چینی را دارند. اما این سه مفهوم با هم متفاوت هستند.

رمز ارز: رمز ارز نوعی ارز دیجیتال است که هدف اصلی ایجاد آن، استفاده از آن به عنوان وسیله انتقال یا حفظ ارزش است. پس از به وجود آمدن شبکه‌هایی مانند اتریوم که به دنبال تعریف کاربردهای جدید برای رمزارزها بودند، رمزارزها به دو دسته کوین و توکن تقسیم شدند. بنابراین رمزارز از دو نوع توکن و کوین تشکیل می‌شود.

کوین: رمزارزهایی که کاربرد آن‌ها مانند بیت‌کوین در انتقال و حفظ ارزش دارایی است، تنها یک سکه در شبکه خود دارند و امکان ایجاد سکه دیگر بر شبکه خود را نمی‌دهند. به رمزارز این شبکه‌ها «کوین» (Coin) گفته می‌شود. بنابراین، کوین رمزارزی است که شبکه بلاک چین مخصوص به خود را دارد و کاربرد آن در انتقال ارزش است.

توکن: با پشتیبانی شبکه‌های ارز دیجیتال از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیبرمتمرکز، نوع دیگری از رمزارزها ایجاد شدند که متکی به یک شبکه بلاک چینی دیگر هستند. این رمزارزها که با نام «توکن» (Token) شناخته می‌شوند، کاربردهای درون‌برنامه‌ای دارند و انعطاف‌پذیری بیشتری برای تولید یا انتقال آن‌ها وجود دارد. ساختن توکن به راحتی در شبکه‌های ارز دیجیتال پشتیبان آن مانند اتریوم و ترون انجام می‌شود. رمزارز تتر یکی از توکن‌های معروف بازار است که به عنوان یک استیبل کوین در شبکه‌های بلاک چینی مختلف تعریف شده است.

دقت کنید که در شبکه‌های رمز ارز که از قراردادهای هوشمند پشتیانی می‌کنند، رمزارز اصلی شبکه برای ایجاد و انتقال توکن‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای تولید توکن در شبکه رمز ارز سولانا یا انتقال آن‌ها باید از توکن بومی آن یعنی «SOL» استفاده کنید.

آموزش ارزهای دیجیتال

اگرچه رمزارزها پدیده‌ای نو در بازارهای مالی هستند اما توجه بسیاری از افراد در دنیا را به خود جلب کرده‌اند. برخی افراد پروژه‌های ارز دیجیتال را به عنوان پروژه‌های استارتاپی در حوزه تکنولوژی می‌بینند. آن‌ها با بررسی سفیدنامه پروژه‌های ارز دیجیتال که به نوعی بیزینس پلن آن‌ها است، اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های قوی می‌کنند. اما بیشتر کاربران به دنبال نوسان‌گیری در بازار رمزارزها از طریق معامله آن در صرافی‌ها هستند.

شما متعلق به هر یک از این دو دسته باشید، نیاز به داشتن اطلاعات کافی از حوزه رمزارزها دارید. با توجه به نوسانات بالای قیمت در بازار رمزارزها، حضور در این بازار بدون کسب دانش و اطلاعات کافی خطرات زیادی برای کاربران دارد.

نتیجه‌گیری

رمز ارزها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که امکان تبادل اطلاعات و ارزش را بدون حضور واسطه و به شکل امن برای ما فراهم می‌کنند. بیشتر افراد رمزارزها را با بیت‌کوین می‌شناسند. اما تکنولوژی مورد استفاده در بیت‌کوین از چندین سال قبل از آن وجود داشته است.

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید