نماد اعتماد چیست؟ قسمت اول

نماد اعتماد چیست؟ قسمت دوم

نماد اعتماد چیست؟ 1

1. نماد اعتماد چیست؟ 1

  • ای نماد به طور ساده و خلاصه یک مجوز برای فروشگاه اینترنتی است. در واقع هر فروشگاه اینترنتی که این مجوز را کسب کرده باشد به فروشگاهی قانونی تبدیل می‌شود.
  • ای نماد، یا همان نماد اعتماد الکترونیکی، یک اعتبار برای فروشگاه اینترنتی است و به واسطه‌ی آن کاربر با خیالی آسوده‌تر اقدام به خرید از فروشگاه می‌کند چرا که می‌داند این فروشگاهِ اینترنتی قانونی بوده و از نماد اعتماد الکترونیکی برخوردار است.
  • ای نماد از سوی “مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی”، که خود جزئی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، صادر می‌گردد و یک سال اعتبار دارد.

2. چند نکته

۱- نخست آن که صرفاً وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها عملیات خرید و فروش صورت می‌گیرد بایستی نماد دریافت کنند. بنابراین وب‌سایت‌هایی که درآمد تبلیغاتی دارند و به طور کلی هیچ‌گونه خرید و فروشی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد نیازی به ای نماد ندارند.

۲- ای نماد در وب‌سایت‌های دارای آن نه تنها باید قابل مشاهده باشد بلکه حتماً باید قابل کلیک‌کردن نیز باشد. در غیر این صورت، وب‌سایت مورد نظر متخلف محسوب شده و می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

۳- هر وب‌سایت پس از یک سال بایستی برای تمدید آن اقدام نماید.

۴- در ای نماد، باید نام صاحب‌امتیاز فروشگاه اینترنتی، آدرس ایمیل، شماره تماس و همچنین آدرس پستی وجود داشته باشند.

بدیهی است که وجود چنین مواردی در یک وب‌ سایت فروشگاهی موجب می‌شوند که کاربر اعتماد بیش‌تری به وب‌سایت داشته باشد و، همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، با خیالی آسوده‌تر اقدام به خرید نماید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3. ای نماد به 3 دسته تقسیم می شود:

ای نماد یا E-Namad یک لوگوی نمادی است که برای سازماندهی و تایید صلاحیت فروشگاه های اینترنتی داده می شود. وجود نماد اعتماد الکترونیکی باعث می شود که کاربران سایت راحت تر به شما اعتماد کنند. این لوگو توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می شود.

نماد موقت : برای گرفتن نماد موقت می توانید مراحل لازم را خیلی سریع انجام بدهید. نماد موقت به فروشگاه های اینترنتی با حداقل معیارها داده می شود.

دائم یک ستاره: وقتی نماد موقت در مرحله اول اخذ شد، بعد از مدتی عمل‌کرد وب سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد و نماد دائم یک ستاره‌ای اعطا می‌گردد.

دائم دو ستاره‌: این نماد با نماد دائم تک ستاره‌ای، تنها یک تفاوت دارد و آن هم اینکه برای اخذ نماد دو ستاره‌ای باید وب سایت دارای گواهی امنیت SSL باشد.

داشتن لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی روی افزایش بازدیدکننده های سایت شما و افزایش فروشتان نقش دارد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با SSL، مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

SSL چیست و چه استفاده ای دارد؟


4. مزایای داشتن ای نماد برای سایت و فروشگاه های اینترنتی :

علاوه بر افزایش نرخ بازدید، افزایش ترافیک و… دارا بودن ای نماد مزایای زیر را دارد:

  • یکی از راهکارهای اصلی برای جلب اعتماد مشتریان، داشتن ای نماد است. وقتی لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشید، راحت تر می توانید اعتماد مشتریان فروشگاه خود را جلب کنید.
  • با داشتن ای نماد، فعالیت شما در اینترنت قانونی شناخته می شود و کاربران با اطمینان خاطر از سایت شما خرید می کنند.
  • با داشتن نماد اعتبار الکترونیکی، می توانید برای دریافت درگاه بانکی خود اقدام کنید تا افراد با کارتهای شتاب خود بتوانند محصولات شما را خریداری کنند.
  • بعد از گرفتن ای نماد می توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل کالا در محل داشته باشید.

5. دریافت ای نماد چقدر زمان می برد؟

نماد اعتماد چیست؟ 1

گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی کار سختی نیست و شما می توانید به راحتی ای نماد را برای سایت خود دریافت کنید. برای این کار باید صلاحیت شما به عنوان صاحب آن کسب و کار تایید شود و آدرس شماره تماس محل فعالیت کسب و کار اینترنتی شما نیز درست و قابل قبول باشد. با صرف 7 تا 10 روز می توانید خیلی راحت نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت کنید.


اگر از خواندن این مقاله لذت برده اید مطلعه قسمت دوم آن را به شما پیشنهاد می دهیم.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید

نماد اعتماد چیست؟ قسمت دوم


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید