ویژگی های یک هاست مناسب

ویژگی های یک هاست مناسب

ویژگی های یک هاست مناسب


ویژگی های یک هاست مناسب


اگر می خواهید بدانید هاست چیست؟ برای روی لینک زیر کلیک نمایید.

هاست چیست؟


۱. پهنای باند (Bandwidth)

هنگامی که قصد خرید هاست را دارید حتما با عبارت پهنای باند روبرو خواهید شد. احتمالا شما هم تجربه کرده‌اید که در مواقع شلوغی سایتی برایتان باز نشود. گرفتن کارنامه کنکور در لحظه اعلام نتایج را یادتان هست؟ یا ثبت نام پیش فروش ایران خودرو. برای اینکه تعداد زیادی از کاربران بتوانند همزمان یک سایت را ببینند به پهنای باند بالا نیاز است. پهنای باند درست مثل یک اتوبان است. هر چقدر این اتوبان عریض‌تر باشد خودروهای بیشتری از آن حرکت می‌کنند و کسی پشت ترافیک نمی‌ماند.

پهنای باند سایت‌مان را چطور حساب کنیم؟

جهت تخمین، می بایست حجم اطلاعات سایت و میزان بازدید را در نظر بگیرید. (البته نوع کاربری سایت هم مهم است. مثلا سایت‌های دانلود فیلم و آهنگ به پهنای باند بالایی نیاز دارند.) در سایت‌های معمولی، می‌توانید حجم هر صفحه را حساب کنید و آن را در میانگین بازدید روزانه ضرب کنید. مثلا اگر هر صفحه سایت ۲۰۰ کیلوبایت باشد و روزانه ۴۰۰ بازدید کننده دارید، عدد ۸۰۰۰۰ کیلوبایت (یا ۸۰ مگابایت) به‌دست می‌آید.

حالا با ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس ببینید هر کاربر میانگین به چند صفحه از سایتتان سر میزند. مثلا ۵ صفحه. ۸۰۰۰۰ را در ۵ و نتیجه را در ۳۰ روز ماه ضرب کنید، تا پهنای باند موردنیاز ماهانه “حدودی” به‌دست بیاید.

۲. فضا یا حجم هاست (Disk space)

فضای هاست در واقع همان حجمی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا اطلاعات سایت خود را روی آن قرار دهید. این مفهوم درست مثل کارت حافظه موبایل یا هارد دیسک کامپیوتر است. طبیعتا هرچه فضای هاست بیشتر باشد، می‌توان اطلاعات بیشتری روی آن قرار داد. شرکت‌های هاستینگ فضاهای متنوعی را در اختیار شما می‌گذارند.

از کجا بفهمیم به چه حجمی نیاز داریم؟

سایت‌های کوچکتر یا وبلاگ‌های شخصی به فضای هاست کمی نیاز دارند. چون ماهیت این سایت‌ها فقط متن و تعدادی عکس کوچک است. اما اگر سایت شما شامل انواع محصولات، عکس‌ها، محتوای ویدئویی و… است به حجم بالایی نیاز دارید.

بعد از نوع کاربری، به پارامترهایی مثل استاتیک یا داینامیک بودن سایت، دیتابیس‌ها، قالب، سیستم مدیریت محتوا و… هم توجه کنید. توصیه می‌کنیم برای تخمین دقیق‌تر فضای موردنیاز هاست، نظر طراح سایت خود را بپرسید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

۳. افزودن دامنه (Addon Domain)

دامنه اصلی شما باید همان ابتدای کار روی هاست قرار گیرد. اما نوع دیگری از دامنه هم وجود دارد. قابلیت ادان دامین به شما کمک می‌کند تا دامنه دیگری را به هاست‌تان اضافه کنید.

کاربرد ادان دامنه برای توسعه کسب و کار است. مثلا تصور کنید شما یک «فروشگاه آنلاین کتاب» دارید. با توسعه سایت، تصمیم گرفته‌اید که «بخش لوازم تحریر» را هم راه‌اندازی کنید. اگر هاستتان ادان دامین داشته باشد، دیگر نیازی نیست مجدد هاست جدیدی بخرید. کافی است به راحتی و از طریق کنترل پنل، دامنه سایت جدید را به هاست اضافه کنید. پس اگر برنامه دراز مدتی برای توسعه دارید، حتما هاستی با قابلیت ادان دامین بخرید.

۴. کنترل پنل (Control panel)

کنترل پنل به شما در مدیریت بهتر هاست کمک خواهد کرد. با این برنامه، بدون نیاز به کدنویسی، می‌توانید کارهای لازم را از طریق یک پنل گرافیکی ساده پیش ببرید.

Cpanel، Direct admin، Plesk و… از محبوب‌ترین پنل‌های مدیریتی به شمار می روند. بعد از خرید هاست، شرکت هاستینگ شناسه و رمز دسترسی را در اختیار شما قرار می دهد. با ورود به این پنل می‌توانید به آسانی کارهای زیر را انجام دهید:

  • مشاهده گزارش‌های سرور
  • مدیریت حساب کاربری
  • جزئیات حافظه خالی و حافظه مصرف شده
  • افزودن دامنه به هاست
  • جزئیات مصرف پهنای باند
  • مدیریت دیتابیس
  • تنظیمات مربوط به ایمیل‌ها
  • نصب سیستم مدیریت محتوا
  • و انواع امکانات دیگر
  • نمایی از کنترل پنل سی پنل

هاست سی پنل: هاستی که کنترل پنل cPanel روی آن نصب شده باشد.
هاست دایرکت ادمین: هاستی که کنترل پنل دایرکت ادمین (Direct Admin) روی آن نصب شده باشد.

۵. بکاپ گیری (Backup)

همه ما اهمیت بکاپ گیری را می دانیم. وقتی پای اطلاعات سایت مان در میان باشد این ویژگی پر رنگ‌تر خواهد شد. برای خرید هاست حتما به قابلیت بکاپ گیری توجه کنید. شرکت‌های هاستینگ معتبر سرویس‌های بکاپ دائمی و منظم دارند. در صورت نیاز به این اطلاعات می‌توانید با پشتیبانی شرکت ارتباط بگیرید، یا خودتان بکاپ را دریافت کنید. در کنترل پنل هاست منویی برای backup وجود دارد که همیشه در دسترس شماست.

مشکلات فنی ممکن است از طرف سرور شرکت، یا از طرف خود شما باشد. مسائلی مثل خرابی و سوختگی سخت افزاری، پاک شدن اشتباهی اطلاعات سایت در هنگام توسعه نرم افزاری و…همواره در کمین سایت شما خواهند بود. پس برای اینکه خیالتان راحت باشد با سرویس بکاپ سایت‌تان را بیمه کنید!

۶. آپ تایم (uptime)

آپ تایم بالا از معیارهای یک هاست خوب می باشد. این ویژگی در دسترس بودن سایت شما را نشان می‌دهد. هیچ مخاطبی دوست ندارد به سایت‌هایی که مدام قطع هستند سر بزند. از طرفی عدم دسترسی، تاثیر بسیار منفی روی ترافیک سایت دارد. (بخصوص در سایت‌های فروشگاهی که درآمدشان از حضور کاربران در لحظه است)

آپ تایم بالا در هاست

مقدار آپتایم در طول ۱ سال و به صورت درصدی تعیین می‌شود. ایده‌آل‌ترین عدد ۱۰۰% است. اما به هر حال هر انسان و ماشینی ضریب خطا دارد. به همین دلیل اکثر شرکت‌های معتبر هاستینگ آپتایم ۹۹.۹۹% را ارائه می‌دهد. یعنی در طول یکسال ممکن است نهایتا ۱ ساعت سایت شما از دسترس خارج شود.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید