چطور انگیزه داشته باشیم؟


چطور انگیزه داشته باشیم؟

فصل نهم از کتاب “از شنبه”پیام بهرام پور

متن را با ذکر نام نویسنده آن باز نشر کنید در غیر اینصورت انتشار بدون نام صاحب اثر اخلاقی نمی باشد.

همیشه در بحث اهمال کاری و تنبلی، مقوله ای به نام انگیزه نیز خودنمایی می کند و سوال بسیاری از افراد از ما همواره این است که چطور می توانیم انگیزه داشته و انگیزه خود را بالا ببریم؟

حقیقت این است که این سوال، چندان درست نیست. مانند این است که فردی بگوید چرا وقتی آب قطع است، شیر آب را که باز میکنم آب نمی آید؟!

در انگیزه نیز چنین شرایطی حاکم است، انگیزه از اجزای مختلفی تشکیل شده و تا زمانی که این اجزا وجود نداشته باشد، اصلا انگیزه معنی پیدا نمی کند. مثلا اگر هیچ هدفی برای خود نداشته باشیم، توقع این که انگیزه داشته باشیم، مانند مثال شیر آب، خنده دار است!

اجزای اصلی که باعث ایجاد انگیزه می شوند، شامل موارد زیر هستند:

1- داشتن هدف ( در همه زمینه های زندگی با روش درست )

2- سبک زندگی صحیح ( شامل تغذیه مناسب، خواب کافی و تفریح اصولی )

3- داشتن اطلاعات و تخصص کافی در مورد فعالیت موردنظر

4- کنترل ورودی های ذهن ( مثل تلویزیون، اینترنت و … )

تقریبا میتوان مطمئن بود که با رعایت 4 نکته فوق، انگیزه به اندازه کافی یجاد می شود. در ادامه راهکارهایی برای تقویت انگیزه ارائه خواهیم کرد.

جملات انگیزه بخش

شاید یکی از بهترین روش های ایجاد انگیزه، جملات انگیزه بخش و مثبتی باشند که حال و هوای ما تغییر می دهند و با خواندن آن ها انگیزه زیادی پیدا میکنیم. در ادامه چند مورد از آن ها را با یکدیگر مرور می کنیم:

پیام بهرام پور: امروز کارهایی را انجام میدهم که دیگران حاضر نیستند انجام دهند تا فردا کارهایی را انجام دهم که دیگران قادر نیستند انجام دهند.

ستاره ها بدون تاریکی نمی توانند بدرخشند.

مایکل جردن( بسکتبالیست اسطوره ای) : میتوانم شکست خوردن را بپذیرم، اما تلاش نکردن را هرگز!

خوشبختانه چنین جملات و عباراتی را می توان به سادگی در اینترنت یافت و از همین رو به همین چند مورد بسنده می کنم و به راهکارهای دیگر میپردازم.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

سکوت

یکی از موضوعات بسیار مهم که باعث از بین رفتن انگیزه ما می شود، پر حرفی کردن در مورد آرزو هاست!

آقای درک سیلور در یک سخنرانی این موضوع بسیار مهم را مطرح می کند که طبق تحقیقات علمی، کسانی که در مورد آرزوهایشان با دیگران صحبت می کنند، به دلیل این که مغز ما تفاوت بین گفته و واقعیت را درست متوجه نمی شود، اهدافشان کمتر به ثمر می نشیند زیرا مغز تصور می کند که به آن رسیده است!

در واقع اگر بخواهیم کمی علمی تر به این اتفاق نگاه کنیم می توانیم بگوییم که ما وقتی به آرزهایمان برسیم، خوشحال می شویم و مغز ما دوپامین ترشح می کند و این می شود پاداش ما. اما اگر از آرزوهایمان با دیگران بگوییم- مخصوصا اگر ما را تشویق کنند – همین اتفاق رخ خواهد داد، اما نه با رسیدن به هدف، بلکه فقط با تعریف کردن آن.

از همین رو باید در نظر داشته باشیم که تا حد ممکن از صحبت کردن در مورد آرزوهای خود با دیگران خودداری کنیم و به جای صحبت کردن، به تلاش برای رسیدن به آرزو ها ادامه دهیم.

تخصص در سه مهارت

راهکار دیگری که به ما کمک می کند تا انگیزه زیادی کسب کنیم این است که در 3 حیطه از زندگی خود متخصص شویم، یعنی کاری که باید انجام دهیم این است که:

سه حوزه در زندگی خود انتخاب و تلاش کنیم در آن 3 حوزه جزء بهترین های کشور باشیم.

به محض اینکه شما برای این سه حوزه تلاش کنید، خواهید دید که در تک تک اجزای زندگی تان تغییرات فوق العاده ای رخ خواهد داد و این موضوع فقط بسته به آن حوزه ها نخواهد بود.

از همین رو پیشنهاد می کنم که از فعالیت های کوچک شروع کنید و دائما حودتان را بهبود ببخشید. باید هر روز حداقل یک کار کوچک هم که شده برای آن انجام دهید.

در آن سه حیطه، یاد بگیرید، تمرین کنید، شکست بخورید، یاد بگیرید، تمرین کنید، شکست بخورید، بازخورد بگیرید تا بالاخره در جزء بهترین ها شوید.

خواهید  دید به محض این که حتی در یک حوزه تبدیل به یک متخصص عالی شدید، در بقیه اجزا هم در شما تغییرات خوبی رخ می دهد و این خودباوری در شما ایجاد می شود که می توانید تغییرات فوق العاده ای در خودتان ایجاد کنید.

اگر مشتاق هستید فایل کامل این کتاب را دریافت کنید آن را از لینک زیر دانلود نمایید.

جهت دانلود رایگان کتاب “از شنبه” بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود رایگان کتاب “از شنبه

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید