انواع سیستم‌ مدیریت محتوا

انواع سیستم‌ مدیریت محتوا

انواع سیستم‌ مدیریت محتوا


انواع سیستم‌ مدیریت محتوا

انواع سیستم‌های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا در دو دسته سیستم مدیریت محتوا اشتراکی و سیستم مدیریت محتوا متن باز تقسیم بندی می شود:

1-سیستم مدیریت محتوای اشتراکی یا SAAS

این سیستم‌ها با نام‌های سرویس اشتراکی یا نرم‌افزارهای اجاره‌ای شناخته می‌شود. این نوع سیستم‌ها مشابه نرم‌افزارهای متن‌باز یا Open Source عمل می‌کنند اما اجازه دسترسی به کدها را به کاربران نمی‌دهند. اشتراک این سیستم‌ها را باید از شرکت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها خریداری کنید.

2-سیستم‌های مدیریت محتوای باز یا Open Source

در این نرم افزارها کدها در دسترس و قابل تغییر و توسعه هستند. با استفاده از این امکان می‌توانید هر تغییر دلخواه را در سایت خود اعمال کنید. البته در حالت عادی به این ویژگی نیاز چندانی پیدا نمی‌کنید؛ زیرا معمولاً قالب‌های آماده می‌توانند نیازهای تمامی کاربران را پاسخگو باشند و فقط زمانی که قصد راه اندازی سایت برای یک کسب و کار بزرگ را دارید ممکن است به این ویژگی نیاز پیدا کنید.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت نرم‌افزارهای متن‌باز یا Open Source این است که کاربران و متخصصان بسیاری در سراسر جهان به آن دسترسی دارند و این باعث می‌شود که هر روز افزونه‌های بیشتری برای این قبیل نرم افزارها ارائه شود. از جمله مشهورترین و پرکاربردترین سیستم‌های مدیریت محتوای Open Source، وردپرس است.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

مزایای استفاده از CMSها در طراحی وب سایت

مزایای سیستم مدیریت محتوا موارد زیاد و متعددی است. قطعا خود شما با جست و جویی کوتاه در اینترنت به خیلی از این موارد برخورد کرده اید.

۱- صرفه جویی در زمان راه‌ اندازی و به‌روزرسانی سایت‌ها

در حالت عادی و بدون استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا، طراحی و پیاده‌سازی سایت ممکن است ماه‌ها طول بکشد ولی زمانی که از CMS استفاده می‌کنید این زمان به چند ساعت کاهش می‌یابد.

۲- پشتیبانی مطمئن‌تر

در صورتی که از CMS برای طراحی سایت استفاده کنید، اگر طراح سایتتان از مدیریت و پشتیبانی آن سرباز زد، شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی مدیریت سایت را تغییر دهید.

۳- انعطاف پذیری بیشتر

سیستم‌های مدیریت محتوا برای کاربردهای گوناگونی طراحی شده‌اند، لذا سایت‌های طراحی‌شده با این نرم‌افزارها بسیار انعطاف‌پذیرتر از سایت‌های برنامه‌نویسی شده می‌باشند.

۴- امنیت بالاتر سایت

با توجه به اینکه تعداد زیادی سایت به کمک سیستم‌های مدیریت محتوا راه اندازی شده است، لذا شرکت‌های طراح، همواره در حال رفع ایرادات امنیتی، ارتقاء قابلیت‌ها و افزایش امنیت آن هستند.

برقراری امنیت در سایت‌ها فرآیند بسیار پرهزینه‌ای است بنابراین برای سایت‌هایی که به صورت خاصی طراحی شده‌اند، برقراری امنیت بالا اصلاً مقرون به صرفه نیست ولی سیستم‌های مدیریت محتوا به دلیل اینکه مورد استفاده میلیون‌ها کاربر هستند به راحتی می‌توانند تمامی المان‌های مورد نیاز جهت حفظ امنیت وب‌سایت شما را فراهم نمایند.

۵- آگاهی از نتیجه کار در هنگام خرید

زمانی که شما سفارش طراحی سایت خاصی را می‌دهید، نمی‌دانید که نتیجه کار پس از چندین ماه تلاش و صرف هزینه چه خواهد بود و سایتی که طراحی و تحویل داده خواهد شد، آیا پاسخگوی نیازهای شما هست یا خیر؟ این در حالی‌ است که وقتی شما طراحی سایت خود را با یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS انجام می‌دهید، می بینید در حال سفارش دادن چه چیزی هستید و ریسکی در کار نیست.

۶- مستندات و راهنما

شرکت‌های ارائه‌دهنده CMS جهت سهولت استفاده کاربران برای نرم افزارهای خود مستندات و راهنمای استفاده طراحی می‌کنند. با وجود این مستندات، کاربران می‌توانند بدون داشتن تخصصی در زمینه طراحی سایت به سادگی سایت خود را مدیریت نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در مورد ویژگی های سیستم های مدیریت محتوا بیشتر بدانید مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

 ویژگی سیستم های مدیریت محتوا 


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید