خط تولید بستنی قسمت سوم

خط تولید بستنی قسمت سوم


برای خواندن قسمت قبلی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید بستنی قسمت دوم


تولید بستنی چوبی

بستنی چوبی در دستگاه های خاصی بسته بندی می شود، که دارای محفظه ای منجمدکننده برای قالب گیری آن است. قالب ها در یک محلول نمکی قرار دارند که دارای برودت -40 تا -42 درجه سلسیوس است. بستنی از فریزرها به صورت منجمد وارد محفظه ها شده و در آنجا سخت تر می شود و سپس به هر قالب یک دسته چوبی وارد می شود.

تکنولوژی تولید بستنی پروبیوتیک

میان فراورده های لبنی حاوی کشت پروبیوتیک، بستنی پروبیوتیک و دسرهای منجمد تخمیری از اقبال زیادی برخوردار هستند. بستنی به دلیل داشتن ماده خشک بالا و pH خنثی، ماده غذایی مناسبی برای کشت پروبیوتیک ها بین مصرف کنندگان است.

آیا بستنی می تواند حامل مناسبی برای پروبیوتیک ها باشد؟

بستنی به عنوان یک سیستم فازی پیچیده شامل یک ماتریکس منجمد غلیظ است که کریستال های یخ، سلول های هوا و گلبول های چربی در آن قرار گرفته اند. برخی از مطالعات، بستنی را به عنوان غذای مناسبی جهت حمل باکتری های پروبیوتیک و تحویل انها به مصرف کننده بیان کرده است.

تعریف پروبیوتیک

پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتیِ بیشتر می‌شود. بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.

وجود این باکتری‌های خوب، از رشد و تکثیر باکتری‌های بیماری‌ زا جلوگیری می‌کند و باعث گوارش بهتر غذا و کمک به کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

انواع بستنی پروبیوتیک

دو نوع بستنی پروبیوتیک قابل تولید است:

  1. بستنی پرویوتیک تخمیری
  2. بستنی پروبیوتیک غیرتخمیری

1-بستنی پروبیوتیک تخمیری:

در بستنی تخمیری، باکتری های پروبیوتیک در ابتدا به مخلوط بستنی افزوده شده و سپس گرمخانه گذاری میشوند تا اسیدیته ی مورد نظر حاصل شود. سپس مخلوط حاصل منجمد میشود. در این روش باید انتظار به وجود آمدن طعم ها و عطرهای خارجی که در حین تخمیر به وجود می آید را داشته باشیم.

2-بستنی پروبیوتیک غیرتخمیری:

در بستنی غیر تخمیری، پروبیوتیک های آماده شده قبل از انجماد به مایع بستنی افزوده میشود تا دیگر اجازه رشد و فعالیت در بستنی را نداشته باشد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

موانع تولید بستنی پروبیوتیک:

  1. به علت وجود هوا در بافت بستنی امکان این امر وجود دارد که پروبیوتیک های بی هوازی در کنار اکسیژن هوا در طی نگهداری طولانی مدت، تولید پراکسید هیدوژن کنند که این ماده محیط را سمی می کند و باعث از بین رفتن پروبیوتیک ها میشود.
  2. در بستنی به علت وجود کریستال های یخ، امکان صدمه دیدن غشای میکروارگانیسم ها وجود دارد.

راهکارهای موانع تولید بستنی پروبیوتیک:

  1. برای اینکه پروبیوتیک ها با محیط اطراف خود ارتباط نداشته باشند، میتوان آنها را میکروکپسوله کرد.
  2. میتوان برای جلوگیری از صدمه زدن کریستال های یخ به پروبیوتیک ها از فرایند انجماد سریع و میکروکپسولاسیون استفاده کرد.
  3. برای کم کردن حساسیت پروبیوتیک ها به تغییرات pH و اکسیژن هوا میتوان از نمک سیترات، کربنات و کربوکسی متیل سلولز در طی آماده سازی پروبیوتیک ها استفاده کرد.

برای مطالعه قسمت بعدی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید بستنی قسمت چهارم


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید