خط تولید نوشابه در کارخانه قسمت دوم

خط تولید نوشابه در کارخانه قسمت دوم


برای مطالعه قسمت اول این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید نوشابه در کارخانه قسمت اول


تهیه عصاره

شیرین کننده

شیرین کننده های مورداستفاده در تولید نوشابه در کارخانه به 3 گروه تقسیم می شود:

  1. شیرین کننده های طبیعی
  2. شیرین کننده های مصنوعی
  3. شیرین کننده های مشابه مصنوعی

مهمترین شیرین کننده طبیعی که در تولید نوشابه استفاده می شود شکر است. شکر در دو نوع مختلف در دسترس می باشد که عبارتند از :

  • شکر دانه ای یا شکر معمولی: این نوع شکر از نیشکر یا چغندرقند بدست می آید از مزایای این نوع شکر مقاومت درمقابل آلودگی میکروارگانیسم‌ها است.
  • شکر اینورت شده: این نوع شکر خوراکی یاساکارز، به گلوکز و فروکتوز هیدرولیز می گردد. ( ازمزایای این نوع شکر مقاومت آن نسبت به فشار میکروبی است)

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

تهیه شربت ساده « اولیه »

  • مواد اولیه شربت ساده آب قابل شرب و شکر دانه ای می باشد. شکر نباید حاوی نمک‌های آلی و غیرآلی باشد که PH طبیعی نوشابه را تغییر می دهند. تانکی که برای اختلاط این دو در نظر گرفته شده از جنس استیل است. در مورد نوشابه های کولا مقدار آب و شکر در شربت به ترتیب 870 لیتر و 1134 کیلوگرم می باشد .
  • در تانک اختلاط چهار واحدی 920 گالن آب و 1134 در 4 کیلوگرم شکر و 4 کیلوگرم بنزوات سدیم که به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. بوسیله همزن های موجود با هم مخلوط می شوند و کار همزن ها تا زمانی ادامه می یابد که شکر به طور کامل در آب حل شود. اکنون به دلیل موارد زائدی که ممکن است درشکر و آب باشد، شامل آلودگی میکروبی و غیرمیکروبی ذرات شن و خاک باید شربت تهیه شده از فیلتر عبور کند .

در خط تولید نوشابه شیشه ای از دو نوع فیلتر برای تهیه شربت استفاده می شود که عبارتند از :

الف) فیلتر لنزا

  • این فیلتر دارای ظرفیت 1800 گالن در ساعت می باشد. درون این فیلتر تعداد زیادی المان قرار دارد و جهت حرکت جریان شربت از قسمت درونی المان ها برجدار بیرونی آن ها می باشد در هنگام عبور از منافذ بسیار ریز المان ها، شربت از مواد زائد تصفیه می شود.

ب) فیلتر برس

  • این فیلتر مجهز به کاغذ صافی مخصوصی از جنس پنبه نسوز است با عبور از این کاغذهای صافی شربت تصفیه می گردد در فیلتر پرسی از سوپرسل نیز می توان استفاده نمود.
  • سوپرسل به وسیله پمپ به درون فیلتر فرستاده می شود و مانند فیلتر لنزا روی صفحات فیلتر را می گیرد. پس از مدتی که کاغذ صافی فیلتر کثیف شد می توان از طریق Back wash مواد زائد را از فیلتر خارج ساخت.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید