روانشناسی رنگ یعنی چه؟

روانشناسی رنگ یعنی چه؟

روانشناسی رنگ یعنی چه؟

روانشناسی رنگ به چه معناست؟

در روانشناسی رنگ (Psychology of Color)، بر روی تاثیرات رنگ ها بر رفتار و احساسات آدم ها مطالعه می کنند. این علم، بخشی از روانشناسی رفتاری به حساب می آید و می خواهد درک کند که چگونه رنگ ها می توانند بر احساسات ما مانند شادی، غم، خشم و… تاثیر بگذارند. به همین دلیل است که می توان از «روانشناسی رنگ در بازاریابی» و تبلیغات، استفاده ای سازنده کرد.

روانشناسی رنگ ها می خواهد بفهمد که به طور مثال استفاده از رنگ قرمز چگونه بر رفتارهای فرد تاثیر می گذارد و او را ترغیب به انجام کار مشخصی می کند.

از آنجایی که این علم با ذهن و روان انسان سروکار دارد به همین خاطر نمی توان قطعیتی برای تاثیر رنگ ها بر روی افراد مختلف در نظر گرفت و نمی توانیم یک تاثیر مشخص را به همه افراد تعمیم دهیم.

به همین دلیل هنگام استفاده از رنگ ها برای رسیدن به اهدافی مشخص در بازاریابی و تبلیغات، باید با احتیاط عمل کنید.


آیا میدانید انسان وقتی تازه متولد می شود، دنیا را به رنگ های سیاه، سفید و خاکستری می بیند. به عبارت دیگر تا 5 هفتگی، دنیای ما رنگی نیست و بعد از آن است که اولین رنگ هایمان را می بینیم. تنها در 5 ماهگی است که می توانیم تمام طیف های رنگی را تشخیص دهیم.


با این حساب هر انسانی، دنیای رنگی را به ندرت تجربه می کند و به این دلیل، محققان اعتقاد دارند که تجربه ما از رنگ ها باعث ایجاد معنا و برداشت های مختلفی از آن ها می شود. به همین خاطر ملیت، فرهنگ و جنسیت هر فرد در روانشناسی رنگها اهمیت پیدا می کند. باید این موارد را هنگام مواجهه با رنگ های مختلف، برای درک ذهنیت افراد نسبت به آن ها در نظر گرفت.


آیا میدانید رنگ صورتی در کشور آمریکا و در آن فرهنگ، شاید بیشتر دخترانه باشد؛ ولی در ژاپن به دلیل رنگ صورتی شکوفه های گیلاس، به شکل دیگری به این رنگ نگاه می شود.


هنگام استفاده از رنگ ها می بایست به روانشناسی آن ها در تبلیغات توجه نمود. این موضوع مخصوصا در بازاریابی که سروکارتان با مشتری و ترغیب او به خرید و انتخاب شماست، از اهمیت زیادتری برخوردار است. شما باید رنگ ها را در خدمت خود بگیرید و این موضوع را در جوانب مختلف استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید.

باید مخاطبین هدف خود را در نظر بگیرید، ببینید چه فرهنگی و چه جنسیتی دارند و در انتخاب رنگ های تبلیغات خود به این معیارها توجه کنید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات چه اهمیتی دارد؟

در دنیای پر رقابت امروز جذب مخاطب یکی از اهداف مهم در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است.

استفاده از روش های گوناگون برای جذب مخاطب به برند و کسب و کار خود، نیازمند هوشمندی و برنامه ریزی در تمام زمینه هاست. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، اهمیت توجه به «روانشناسی رنگ ها در تبلیغات» و بازاریابی است.

شما با به‌کاربردن رنگ های درست، می توانید مخاطبین خود را به انجام کار مشخصی وادار کنید که می تواند به عنوان مثال کال تو اکشن در سایت شما باشد. با رنگ ها می توانید در مخاطب حسی را ایجاد کنید که ترغیب شود محصول شما را خریداری کند. گاهی اوقات تنها با به کار گرفتن رنگی خاص، بدون انجام کار پرهزینه دیگری، می توانید نتایج بسیار بهتری از تبلیغات خود بگیرید.


آیا میدانید 93 درصد افراد هنگام خرید به شکل ظاهری محصول دقت می کنند. از این میان 84.7 درصد از خریداران به رنگ هایی که در ظاهر محصول به چشم می آیند، بیشترین اهمیت را می دهند. از طرفی دیگر تنها 9 ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را جذب تبلیغ یا محتوای خود کنید و اولین چیزی که از لحاظ بصری نظر او را جلب خواهد کرد، رنگ هاست.

با تمام این تفاسیر می توان فهمید که شناخت روانشناسی رنگ در بازاریابی تا چه اندازه اهمیت دارد و باید در تمام جنبه های بازاریابی، آن را در نظر گرفت.


روانشناسی رنگ ها در برندینگ چه اهمیتی دارد؟

استفاده از روانشناسی رنگ ها در برندینگ نیز اهمیت دارد. شما می توانید با استفاده از این علم، رنگ هایی را برای برند خود انتخاب کنید که بر روی رفتار و نظر آن ها نسبت به نام تجاری شما تاثیرگذار باشد. با انتخاب رنگی مناسب برای جلوه های بصری برند خود، می توانید آن را در میان دیگران و رقبا برجسته تر کنید. رنگ ها نقش تعیین کننده ای بر روی هویت برند شما دارند.

با استفاده از رنگ ها و دانستن تاثیری که بر مخاطب دارند، می توانید طراحی های بصری برند خود را به گونه ای انجام دهید که افراد، همان طور که می خواهید شما را بشناسند. اگر قصد دارید خلاق و قدرتمند ظاهر شوید، می توانید در انتخاب لوگو و تایپوگرافی خود از رنگ هایی استفاده کنید که این پیام را در ذهن مخاطب ایجاد کنند.


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید