سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت اول

سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت اول

سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت اول

  • سرمایه‌گذار من یا شما هستیم که برای ساختن آینده‌ای بهتر، تصمیم می‌گیریم بخشی از درآمد امروزمان را صرف سرمایه‌گذاری در جایی کنیم. قطعا کسب سود هدف اصلی ما از انجام دادن این کار است.
  • دلار، سکه، مسکن ، بورس و…. همگی بخش‌هایی هستند که ارزش سرمایه‌ گذاری را دارند. نداشتن دانش کافی، ترس از شکست یا حتی نداشتن سرمایه اولیه کافی از دلایل اصلی بوده که طی سالیان اخیر نتواسته‌ایم سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم.
  • داستان سرمایه‌گذاری مانند رشد گیاه بامبو است. کاشتن گیاه، مراقبت از بامبو تا رشد کامل گیاه و مراقبت همیشگی از آن. در سرمایه‌گذاری هم دقیقا همین مسیر طی می‌شود و شما مانند یک باغبان باید همیشه از سرمایه خود مراقبت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

سرمایه گذار کیست ؟

سرمایه گذار می‌تواند یک شخص حقیقی یا یک فرد عادی مثل من و شما باشد همچنین میتواند یک فرد حقوقی مانند سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز باشد.

1- اشخاص حقیقی

  • گروهی هستند که بیشتر به امید بهره‌بردن از سرمایه گذاری اقدام به خرید یا فروش اوراق بهادار می کنند یا بطور کلی پا به دنیای سرمایه گذاری می‌گذارند.
  • سرمایه‌گذاری روی طلا، ارز، مسکن، بیت‌کوین و یا هر نوع دیگر سرمایه‌گذاری انتخاب‌هایی است که یک سرمایه‌گذار حقیقی می‌تواند انجام دهد.

2- اشخاص حقوقی

  • این اشخاص معمولاً به دلیل وسعت عمل و حجم منابع مالی، تأثیر بسزایی در بازار سرمایه دارند و نقش تعیین کننده‌تری نسبت به شخصیت‌های حقیقی در بازار بازی می‌کنند (معمولا).

بانک‌ها

بانک‌ها یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران حقوقی هستند. هرچند نقش بانک‌ها در دنیا با آنچه در کشور ما اتفاق می‌افتد کاملا متفاوت است

چه چیزی به صورت استاندارد باید در بازار سرمایه رخ بدهد؟

  • یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک‌ها حضور به عنوان سرمایه‌گذار برای شرکت‌های کوچک یا استارت‌آپ‌هاست. شرکت‌هایی با محصول یا ایده‌های نو. معمولا بانک‌ها با تجربه قبلی و دانشی که از بازار سرمایه دارند توسط یک تیم خبره میزان ریسک سرمایه‌گذاری را محاسبه می‌کنند و در صورت مساعد بودن شرایط، سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد.
  • سود سرمایه نیز به صورت مالکیت بخشی از سهام شرکت یا کسب سود از درآمد این قبیل شرکت‌هاست.گاهی نیز سرمایه‌گذار سرمایه را به یک شخص اعطا می‌کند که در این صورت شخص درخواست‌کننده باید صلاحیت مالی تاییده شده‌ای (توانایی بازپرداخت سرمایه براساس سابقه مالی) داشته باشد.
  • مشارکت در طرح‌های بزرگ صنعتی یا مشارکت در ساخت مسکن از دیگر سرمایه‌گذاری‌هایی است که بانک‌ها در آن ورود می‌کنند.

سرمایه گذاران فرشته (Angel investors)

سرمایه‌گذاران فرشته عموما افراد کارآفرین موفق هستند. این افراد بر روی کسب‌وکار خود یا دیگر کسب‌ و کارهایی که اشتیاق آن‌ها را برانگیزد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دو دلیل زیر نیاز به این نوع سرمایه‌گذار را بیشتر کرده است:

  1. زمان‌بر بودن روش‌های سنتی جذب سرمایه
  2. تغییرات شدید در بازار کسب‌وکارهای کوچک

در کشور ما این نوع سرمایه‌گذار کمتر دیده می‌شود. از ملزومات آن، نیاز به داشتن ثبات اقتصادی است که در کشور ما وجود ندارد. ولی با افزایش استارت‌آپ‌ها و نیاز به جذب سرمایه در فرصت کوتاه، این نوع سرمایه‌گذار در کشور ما نیر رو به افزایش است.

این سرمایه‌گذاران میزان بالایی از ریسک را محتمل می‌شوند که در صورت موفقیت سود بسیار زیادی را نیز برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری این دسته سرمایه‌گذار تنها روی شرکت‌های کوچک نیست. یک سرمایه‌گذار فرشته یا جمعی از آن‌ها می‌توانند بر روی یک شرکت بزرگ مانند بانک یا یک شرکت صنعتی بزرگ نیز سرمایه‌گذاری کنند.


برای مطالعه قسمت دوم این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت دوم


تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید