عامل موثر در موفقیت

عامل موفقیت از نظر دانشگاه استنفورد

عامل موثر در موفقیت

بخشی از کتاب ” از شنبه ” پیام بهرام پور

عامل موفقیت از نظر دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد در سال 1970 میلادی تحقیقی انجام داده که به نظر من با کمک آن می توان اصلی ترین عامل موفقیت را به دست آورد.

در این تحقیق از تعدادی کودک 4 تا 6 ساله خواسته شده بود که در اتاقی بمانند و فردی وارد اتاق می شد و یک شیرینی بسیار خوشمزه در اختیار آن ها می گذاشت.

به آن ها گفته می شد می توانند شیرینی را همان موقع بخورند و یا این که 15 دقیقه صبر کنند و بعد از 15 دقیقه شروع به خوردن شیرینی کنند و بدانند که یک شیرینی دیگر هم برایشان آورند!

بنابراین هر کودک، دو انتخاب داشت، یا این که میتوانست 15 دقیقه صبر کند و پس از 15 دقیقه یک شیرینی دیگر نیز جایزه بگیرد و دو شیرینی بخورد یا می توانست همان لحظه شیرینی را بخورد و دیگر انتظار نکشد.

عامل موثر در موفقیت

دوربین هایی که در آن اتاق بودند، رفتارهای جالبی را ضبط کردند. بعضی از بچه ها به محض رفتن آن فرد از اتاق، شروع به خوردن آن مارشمالو کردند. برخی دیگر کمی صبر کردند.

2 دقیقه، 3 دقیقه، 4 دقیقه، برخی دیگر خیلی با خودشان درگیر بودند و وسوسه می شدند که شیرینی را بخورند.

شیرینی را بو می کردند، نزدیک دهانشان می آوردند و بعد منصرف می شدند و شیرینی را سر جایش می گذاشتند!

در نهایت حدود یک سوم از کودکان نیز توانستند خودشان را تا پایان 15 دقیقه کنترل کنند.

نکته جالب این تحقیق این است که چند دهه بعد وقتی زندگی این کودکان را بررسی کردند، آن هایی که توانسته بودند خودشان را 15 دقیقه کنترل کنند به مراتب انسان های موفق تری بودند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

نکته ای که می توانیم از این تحقیق به دست آوریم این است که:

اگر بتوانیم در مواقعی از خواسته هایمان دست بکشیم و آن شیرینی های زندگی را در لحظه نخوریم و مدتی صبر کنیم، در ادامه می توانیم شیرینی های خوشمزه تر، بهتر و بیشتری داشته باشیم.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که خب برخی از کودکان می توانستند از بچگی خودشان را کنترل کنند و ما از بچگی نمی توانستیم! بنابراین ما کلا شانس موفق شدن نداریم!

امیدوارم دچار این اشتباه نشویم که تصور کنیم همه چیز به دوران کودکی محدود می شود. نتیجه این آزمایش به این معنی نیست که اگر شما در دوران کودکی می توانستید خودتان را کنترل کنید، الان هم می توانید! در حقیقت، این یکی از بهانه هایی است که مغز ما برای حفظ حالت موجود می آورد.

نکته مهم این است که بدانیم:

ما می توانیم در هر زمانی خودمان را تغییر دهیم. فقط، کافی است که بخواهیم و راهش را بدانیم و بر اساس دانسته هایمان اقدام کنیم.

عامل موثر در موفقیت


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید