مهفوم معامله فیوچرز یعنی چه؟

معاملات آینده چیست؟

معامله فیوچرز یعنی چه؟


ابتدا مطالعه مقاله زیر به شما پیشنهاد می شود؟

معاملات آینده چیست؟


سئوال:

مفهوم معاملات فیوچرز در بازار ارز دیجیتال چیست؟

تا به حال دیدیم که قراردادهای آتی بیشتر در حوزه کالاهای فیزیکی بکار گرفته می­شوند. البته در حال حاضر معاملات آتی پای خود را به دنیای ارز دیجیتال باز کرده است.

به طور نمونه معاملات آینده بیت کوین، نمونه ای از قراردادهای آتی است که در آن معامله گران قادرند حتی بدون آنکه بیت کوینی در دست داشته باشند، مستند بر پیش‌بینی خود از قیمت آینده این ارز، برای خرید یا فروش آن اقدام می­کنند. در حقیقت بستن قراردادهای آتی بیت کوین با تکیه بر معاملات پر خطر مالی که به آن سفته‌بازی یا Speculation گفته می­شود، انجام پذیر خواهد بود.

مثال:

دو معامله گر برای مصون ماندن از ریسک بالا و پایین رفتن قیمت، یک قرارداد آتی امضا نمایند. اگر فرض کنیم قیمت جاری هر بیت کوین 8000 دلار باشد و خریدار پیش‌بینی رشد قیمت بیت کوین در ماه‌های پیش رو را داشته باشد. او تصمیم می­گیرد یک قرارداد آتی برای خرید 5 بیت کوین و با قیمت 40000 دلار را امضا ‌کند به شرط آنکه سه ماه بعد آنها را دریافت کند. او در تاریخ بستن قرارداد، بهای پنج بیت کوین را پرداخت می­نماید ولی در تاریخ نهایی قرارداد، بیت کوین‌های خریداری شده خود را دریافت می‌کند.

بدیهی است که اگر پیش بینی خریدار درست باشد و به طور مثال قیمت بیت کوین به 9000 دلار برسد، در سه ماه آینده او 5000 دلار سود خواهد کرد.

نکته:

قیمت مندرج در معاملات فیوچرز یک قیمت توافقی است، بنابراین فروشنده هم با توجه پیش‌بینی خود از بازار این معامله را قبول می­کند. فروشنده در این قرارداد، می‌تواند در صورتی این قرارداد را امضا کند که اطمینان داشته باشد که قیمت در آینده یا ثابت باقی می­ماند و یا کاهش می­یابد.

ویژگی دیگری به نام وام گرفتن در معاملات فیوچرز می­توان تعریف کرد. به این ترتیب که اگر معامله گر پیش بینی روند پایین رفتن قیمت یک دارایی را داشته باشد، می‌تواند میزان مشخصی را از صرافی یا کارگزار وام بگیرد و در بهای فعلی آن بفروشد. پس از آن وقتی روند قیمت، مطابق با پیش‎بینی معامله گر نزولی شده و کم می­شود، آن دارایی را در قیمت کم ‌تر، خریده و وام خود به صرافی پس دهد. در این معامله او به میزان اختلاف بهای خرید و فروش خود، سود کرده است.


اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


سئوال:

علت سوددهی معاملات پایاپای بیت کوین در بستر معاملات فیوچرز؟

از آنجا که، بیت کوین دارای چهارچوب مدون و قانونی نیست و از سوی دیگر قراردادهای آینده آن، تحت قراردادهای کاملا قانونی بسته می‌شود بنابراین معامله گران می‌توانند بدون واهمه از مسائل و موانع قانونی موجود، در بازار معاملات بیت کوین وارد گردند.

دیگر آنکه تبادلات ارزهای دیجیتال در بعضی از نقاط جهان ممنوع می­باشد و بنابراین می‌توان با به کارگیری این نوع قراردادها و با تکیه بر روش ‌های سفته بازی، با افزوده شدن بهای بیت کوین در آینده سود قابل توجهی داشت.

معاملات فیوچرز در مورد بازارهای پرتلاطمی مثل بیت کوین دارای دو سودمندی می­باشند. یکی آنکه با به کارگیری صحیح آنها می‌توان، ریسک­های سرمایه‌گذاری را کم کرد، دیگر آنکه معامله‌گر علاوه بر حفاظت از سرمایه‌ خود، می‌تواند به سود خوبی نیز برسد. لازم است بدانید همه اینها بستگی به آگاهی تِریدر از قراردادهای آتی، بازار ارز دیجیتال و بیت کوین، و همچنین دانستن طرز عمل با این نوع از قراردادها می­باشد.


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید