مقایسه رمز ارز و ارز دیجیتال و بلاکچین

تفاوت رمز ارز و ارز دیجیتال

مقایسه رمز ارز و ارز دیجیتال و بلاکچین


اگر میخواهید بدانید رمزارز و ارز دیجیتال چیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

رمز ارز و ارز دیجیتال چیست؟


1-تفاوت های رمز ارز و ارز دیجیتال

رمز ارزها از اعضای خانواده ارزهای دیجیتال هستند. عضوی که از تمام اعضای دیگر بیشتر شناخته شده است. بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ویژگی‌های منحصر به فرد فنی و اقتصادی زیادی دارد. که در ادامه همه این تعاریف را توضیح خواهیم داد.

1.1-ویژگی‌های منحصر به فرد رمز ارز چیست ؟

  • رمز ارز یا ارزهای رمزنگاری شده ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زیادی دارند. مهم‌ترین ویژگی مربوط به عملکرد آن است. رمزارز به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی عمل می‌کند که متعلق به هیچ کس یا هیچ سازمانی نیست.
  • اگرچه تمام رمز ارزها به صورت کامل غیرمتمرکز نیستند اما این ویژگی، یکی از ملاک‌های برتری پروژه‌های بلاک چینی نسبت به یکدیگر است.
  • در این حالت هیچ سیستم مرکزی یا زیرمجموعه‌ای از کاربران نمی‌تواند بدون دستیابی به اجماع در شبکه، تغییراتی در آن ایجاد کند.
  • کاربران شبکه که با عنوان «نود» یا «گره» شناخته می‌شوند، با استفاده از یک نرم‌افزار به سایر اعضا متصل هستند و از این طریق تایید و انتشار اطلاعات را انجام می‌دهند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

1.2-ویژگی غیرمتمرکز رمز ارز ها

  • در یک سیستم متمرکز مثل بانک، افراد برای ارتباط با یکدیگر، ابتدا باید با سرور مرکزی در تماس باشند و فقط با حمله به سرور مرکزی، می‌توان شبکه را از کار انداخت. اگر اطلاعات سرور مرکزی نسخه پشتیبان نداشته باشد، کلیه اطلاعات از دست رفته و قابل دستیابی نخواهند بود.
  • در سیستم غیرمتمرکز است برای ارتباط، سلسله مراتب وجود ندارد، گره‌ها بدون واسطه به همدیگر وصل هستند و می‌توانند بدون حضور سرور مرکزی انتقال اطلاعات داشته باشند. غیرمتمرکز بودن، رمزارزها را در برابر خاموشی شبکه و سانسور اطلاعات در آن مقاوم می‌کند. این در حالی است که  در رمزارزها گره‌ها هر کدام یک نسخه از پایگاه‌داده را در اختیار دارند و هر کس به عنوان یک سرور در شبکه فعالیت می‌کند. هر گره می‌تواند ارتباط خود با شبکه را قطع کند اما این کار باعث قطعی کل شبکه نخواهد بود و سایر گره‌ها کار انتقال اطلاعات را ادامه خواهند داد.

تعریفی خلاصه از رمز ارز: رمزارزها، ارزهای دیجیتالی هستند که به صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به اعتماد کاربران به یکدیگر به انتقال ارزش می‌پردازند. در این شبکه‌ها انتقال پول همتا به همتا و بدون حضور واسطه در سرتاسر دنیا و در هر ساعت از روز و هر روز از سال انجام می‌شود. هویت دو طرف معامله در این شبکه قابل شناسایی نیست اما اطلاعات تمامی تراکنش‌های انجام شده در شبکه ثبت و ضبط می‌شود.


اگر میخواهید بدانید بلاک چین چیست؟ بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بلاک چین چیست ؟


2-مقایسه بلاک چین و رمز ارز

بلاک چین یک پایگاه‌داده با ویژگی‌های خاص است. مهم‌ترین ویژگی بلاک چین این است که داده‌ها بعد از اضافه شدن به آن دیگر قابل ویرایش یا حذف نیستند. در بلاک چین داده‌ها در ساختارهایی به نام بلوک قرار می‌گیرند. این بلوک‌ها پس از تکمیل و تایید توسط گره‌های شبکه بلاک چین، به ساختار داده قبلی اضافه می‌شوند. نحوه اضافه شدن داده‌ها به این صورت است که هر بلوک، حاوی اطلاعاتی است که آن را به بلوک قبلی وصل می‌کند. بنابراین بلوک‌ها در کنار هم تشکیل یک زنجیره‌ را می‌دهند که به آن زنجیره بلوکی یا همان بلاک چین گفته می‌شود.

پاسخ سوال رمز ارز چیست را نمی‌توان به طور کامل در مفهوم بلاک چین به دست آورد. در واقع بلاک چین، پایه اصلی تشکیل رمزارزها است. برای ایجاد یک سیستم مالی غیرمتمرکز نیاز به پایگاه‌داده‌ای است که اطلاعات آن از طرف هیچ کس قابل تغییر یا حذف نباشد. بلاک چین با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری و توابع هش این امکان را فراهم می‌کند. در این سیستم کاربران از هر تغییری آگاه هستند و به همین دلیل امنیت شبکه بسیار بالا است. برای اضافه کردن یک بلوک به شبکه، مجموعه‌ای از سیستم‌ها که با عنوان گره شناخته می‌شوند با همدیگر به رقابت می‌پردازند. در واقع استخراج رمز ارز نیز به همین موضوع اشاره دارد.

ماینینیگ چیست؟ در استخراج رمز ارز، افراد سیستم‌های خود را برای رقابت به هدف ایجاد بلوک در اختیار شبکه قرار می‌دهند و در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. به این فرآیند در اصطلاح  «ماینینیگ» گفته می‌شود.

  • بلاک چین همان رمز ارز نیست.
  • در واقع رمز ارزها از بلاک چین استفاده می‌کنند تا بتوانند اطلاعات شبکه خود را به صورت امن نگهداری کنند.
  • در هر سیستمی که نیاز به ذخیره اطلاعات باشد می‌توان از بلاک چین استفاده کرد.
  • بسیاری از سازمان‌ها از بلاک چین برای نگهداری و به اشتراک‌گذاری داده‌های درون‌سازمانی استفاده می‌کنند.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید