دانلود رایگان کتاب چگونه فوق العاده صحبت کنیم؟

دانلود رایگان کتاب چگونه فوق العاده صحبت کنیم؟

مقدمه

وقتی حرف از فن بیان به میان میآید بسیاری از افراد تصور که منظور و مخاطب این حرفها فقط سخنرانها هستند و بس! اما حقیقت کاملا متفاوت است و باید با این موضوع کنار آمد که:
«اگر در اجتماع زندگی میکنید، قطعا به فن بیان خوب نیاز دارید»!
فن بیان یعنی این که بتوانید از تمام اجزای ارتباطی خود بهترین پیام را به مخاطبان ارسال کنید و دقیقاً آنچه مورد نیازتان است را دریافت کنید.

در این کتاب آموزشی سعی میکنم مطالب را بر اساس مطالعات و تجربیاتم در زمینه فن بیان با شما در میان بگذارم و مطمئنم که این مطالب برای شما جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

چرا فن بیان؟

در بخش مقدمه گفتیم که «اگر در اجتماع زندگی میکند، قطعاً به فن بیان خوب نیاز دارید»! اما شاید در همین ابتدای کار با آن موافق نباشید!

اجازه دهید کمی در مورد فن بیان صحبت کنیم و بیایید که یک روز معمولی «آقای کم حرف» را با هم مرور کنیم.

آقای کم حرف صبح از خواب بیدار میشود، همسر و فرزندش را صبح میبیند و در ابتدای صبح به آنها صبح بخیر میگوید و پس از صبحانه به محل کارش میرود.

در محل کار با همکارانش صحبت میکند و در ساعاتی از روز با مشتریان شرکت در حال گفت و گو است. گاهی نیاز است که با مسئولین بالا دست خود یا همتای خودش در سازمانی دیگر مذاکره کند و پس از پایان ساعت کاری به کلاس زبان برود و در کلاس فعالیت کند و سوالات خود را بپرسد و شاید باید کمی هم انگلیسی برای همکالسی های خود صحبت کند.

آقای «کم حرف» بعد از کلاس برای خرید به یک مغازه میرود و در آنجا برای خرید با قیمت پایین تر کمی چانه میزند و در نهایت به خانه بر میگردد و….

این تازه داستان «آقای کمحرف» بود! اگر سراغ آقای پرحرف برویم که شاید مجبور شویم تمام متن را با رنگ آبی بنویسیم!

منظور از ارائه چنین داستانی، بیان موقعیت های مختلفی است که افراد در زندگی خود ناچار به استفاده از بیان خود هستند. موقعیت هایی که اگر فن بیان خوبی داشته باشیم، میتوانند یک فرصت فوق العاده را برای ما به ارمغان بیاورند و اگر نه….

خلاصه کلام این که:

اگر هر شرایطی داشته باشید، زمان های بسیار زیادی را مشغول استفاده از بیان خود هستید و از همین رو ضروری است که بهترین بیان را داشته باشید تا اولا همه از هم صحبتی با شما لذت ببرند و در درجه دوم، شما نیز به مقاصد خود برسید و انسان موفقی باشید.

اگر نگاهی به انسانهای موفقی که تاریخ آنها را به یاد میسپارد بیاندازید، میبینید که همه و همه از بیان خوب (و در نتیجه کاریزمای فوقالعادهای) برخوردار بودند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

گفتو گو، سخنرانی، مذاکره، مجریگری یا…؟

در این قسمت قصد داریم واژه های مختلفی همچمون گفتو گو، سخنرانی، مذاکره، مجریگری و… را تعریف کنیم و دقیقاً توضیح دهیم که هرکدام از این کلمات چه نوع ارتباطی با یکدیگر دارند و فن بیان چه جایگاهی در آنها دارد.

گفت و گو:

در حقیقت متداول ترین کاربرد بیان است و هر کسی – حتی آن عزیزی که توان سخن گفتن را ندارد (لال است) – نیز در طول زندگی خود گفت و گوهای فراوانی را خواهد داشت و هرچقدر که ارتباطات انسانی افراد بیشتر باشد یقیناً گفت وگوهای بیشتری خواهند داشت.

این گفت و گوها، در زندگی روزمره، زندگی تحصیلی و هم زندگی شغلی بسیار موثر است. شاید در بسیاری از موارد بتوان گفت و گو را در معادل آداب معاشرت کلامی قرار دارد با این تفاوت که علاوه بر آداب باید با تأثیر کالم نیز آشنا بود.

یک گفتوگوی خوب اگر به صورت کامل صورت بگیرد میتواند تأثیرات مطلوب و بسیار ملموسی را برای شما ایجاد کند و در نتیجه برای شما موفقیت را به ارمغان خواهد آورد.

در مرحله بعدی، سخنرانی اما قضیه ای نسبتاً متفاوت دارد و در زمان سخنرانی ما از توان کلامی خود در راستای صحبت کردن برای یک جمع استفاده میکنیم.

سخنرانی کردن برای همه ما موضوعی آشنا است (حداقل سخنرانی های زیادی را شاهد بودیم)! اما یقیناً سخنرانی های کمی هستند که توجه ما را نسبت به خود معطوف میکنند و در یک کلام، مخاطبان را میخکوب میکنند.

سخنرانی نسبت به گفت و گو کمی رسمی تر است و تعامل و ارتباط کمتری بین مخاطبان و سخنران وجود دارد و معمولا هدف سازمانی و کلی مهمی برای سخنرانی در نظر گرفته شده است.

هر فردی که سخنرانی میکند باید فن بیان خوبی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو مطالب را منتقل بکند. علاوه بر فن بیان، یک سخنران به توانمندی های دیگری مانند توان دسته بندی مطالب و
ارائه موثر و… را نیاز دارد.

پس از سخنرانی نوبت به مذاکره میرسد. امروزه مذاکره به «فرآیندی گفت وگو محور اطلاق میشود که روی یک موضوع مشخص به منظور حل یک اختلاف یا رسیدن به منافع مشترک بین دو یا چند نفر یا گروه انجام میپذیرد» در مذاکره باید خیلی حرفه ای برخورد کنید زیرا مذاکرات عموماً برای گرفتن امتیاز هستند و در مذاکره ای که شما تصمیم به شرکت در آن گرفته اید یا باید امتیاز بگیرید و یا باید امتیاز بدهید و قطعاً مذاکرهای خوش آیند است که شما بتوانید بیشترین امتیازات را بگیرید و کمترین امتیازات را بدهید و در عین حال طرف مقابل را نیز مایل به ادامه همکاری نگه دارید! در روش های و فنون مذاکره شما می آموزید که چطور یک جلسه را شروع کنید، پی بگیرید و به انتها برسانید، پیشنهادات خود را چطور بیان کنید و در مقابل پیشنهادات طرف مقابل چه واکنشی نشان دهید و چطور در تله های مذاکره گرفتار نشوید!

مذاکره یکی از اصلی ترین کاربردهای فن بیان است و هر فردی در زندگی خود بارها مجبور به مذاکره میشود.

در ادامه چند مورد از مواردی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید را با هم بررسی میکنیم:

  • 1- ممکن است از مدرسه، دانشگاه یا محل کار در شرف اخراج باشید و بخواهید خود را نجات دهید…
  • 2- در جلسه خواستگاری بخواهید نیازها یا خواسته های خود را مطرح کنید….
  • 3- شرکتی که در آن کار میکنید از شما بخواهد با یک نهاد یا شرکت دیگر قرارداد ببنید…
  • 4- یک معلم هستید و از مدیر مدرسه درخواستی دارید.
  • 5- میخواهید جایی استخدام شوید و پیشنهادها و درخواستهای خود را ارائه دهید….
  • 6- قصد ارائه یک طرح به مجموعهای را دارید…
  • 7- این ترم در دانشگاه اگر مشروط شوید کارتان تمام است و معدل شما تنها به یک درس وابسته است و نیاز است که با استاد مذاکره کنید…
  • 8- در دادگاه از شما شکایتی شده و یا شکایتی مطرح کرده اید و میخواهید حقوق خود را بیان کنید….
  • 9- برای شرکت یا خودتان نیاز به وام دارید و لازم است که رئیس شعبه وارد مذاکره شوید….
  • 10- در شرکت تان مشتریان ناراضی دارید که میخواهند با شرکت رقیب تان کار را ادامه دهند و مجبورید با مذاکره – و گاهاً دادن امتیاز – آنها را راضی نگه دارید….
  • 11- یک نیروی بسیار کار کشته شما میخواهد از مجموعه کاری شما جدا شود اما او را برای مجموعه میخواهید و میدانید که توانمندی های او برای شرکت کاملا ضروری است…

برای مطالعه این کتاب بطور کامل، آن را از لینک زیر دانلود نمایید.

برای دانلود کتاب “چگونه فوق العاده صحبت کنیم” بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
https://kiarashtejarat.com/wp-content/uploads/2022/08/chegunefhogholadesohbatkonim-kiarashtejarat.pdf

دانلود کتاب “چگونه فوق العاده صحبت کنیم”

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید