کدام سیستم عامل برای هاست مناسب است؟

کدام سیستم عامل برای هاست مناسب است؟

کدام سیستم عامل برای هاست مناسب است؟


1-منظور از سیستم عامل هاست چیست؟

سرورها کامپیوترهایی پرقدرت هستند که مثل کامپیوتر شخصی ما به سیستم عامل نیاز دارد. دو سیستم ویندوز و لینوکس به این منظور استفاده می‌شوند. حال می بایست ویندوز یا لینوکس بودن هاست‌مان را انتخاب کنیم.

1.1-هاست با سیستم عامل ویندوزی

این سیستم عامل توسط شرکت مایکروسافت ارائه می‌شود. هاست ویندوزی از سایت‌هایی پشتیبانی می‌کند که با زبان برنامه نویسی ASP و NET نوشته شدند.اگر زبان سایت تان php  می باشد این سیستم عامل برای شما کاربرد ندارد. در هاست‌های ویندوزی معمولا از کنترل پنل Plesk ، Website panel و SolidCP استفاده می‌شود.

سرورهای ویندوزی از دیتابیس MSSQL و سیستم مدیریت محتواهای اختصاصی پشتیبانی می‌کنند. منظور از اختصاصی این است که سیستم های مدیریت محتوای رایج براساس PHP هستند؛ که خب گفتیم سرور ویندوزی تطابق خوبی با آنها ندارد. اما اگر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و دست نویسی با ASP و NET داشته باشید، ویندوز به خوبی جوابگوی شماست.


برای مطالعه مقاله مربوط به تفاوت هاست با سرور بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تفاوت هاست با سرور


1.2-هاست با سیستم عامل لینوکسی

  • ما اسم ویندوز را بیشتر می شنویم، اما در زمینه هاستینگ، لینوکس در مقایسه با ویندوز بیشتر مورد استقبال است چون این هاست به خوبی از زبان برنامه‌نویسی PHP پشتیبانی می‌کند.
  • به همین دلیل است که برنامه‌نویسان PHP عاشق هاست لینوکس هستند! با این نوع هاست انواع سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال، پرستاشاپ و… پشتیبانی می‌شوند.
  • با استفاده از هاست لینوکس می‌توانید از پنل‌های مدیریتی محبوبی مثلCpanel ،Direct admin ،Kloxo و Zpanel استفاده کنید.
  • علاوه بر این، از نظر پشتیبانی دیتابیس، هاست لینوکس با پایگاه داده MYSQL به خوبی سازگار است. (اکثر سیستم مدیریت محتواهای معروف، برای عملکرد صحیح به پایگاه داده تحت MYSQL نیاز دارند)
  • یکی از عبارات رایج در رابطه با موضوع میزبانی وب، هاست سی پنل است. منظور هاست لینوکسی است که از کنتر‌ل‌پنل cPanel بهره می‌برد.
  • اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دنبال ‌هاست سی پنل رایگان می‌گردید، بهتر است در تصمیم‌تان تجدیدنظر کنید.
  • مسلماً همه ترجیح می‌دهند بدون هزینه، امکانات و خدمات لازم را در اختیار داشته باشند! پس چرا برای سرویس‌های هاستینگ هزینه پرداخت می‌کنند؟ زیرا وقتی پولی نپردازید، نمی‌توانید انتظار کیفیت و امنیت داشته باشید.
  • البته کاملاً منطقی است که دنبال هاست سی پنل ارزان باشید اما به خاطر داشته باشید که جدا از قیمت مناسب، هاست باید بتواند نیازهای سایت‌تان را به‌خوبی پوشش دهد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

1.3-هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟

بهتر است انتخاب شما براساس نیاز سایت‌تان باشد. باید ببینید سایتتان با چه زبانی نوشته شده؟ سیستم مدیریت محتوایتان چیست؟ و…

به جز موارد ذکر شده، هاست لینوکس و ویندوز از نظر مواردی مثل سرعت و امنیت یکسان هستند. چون مواردی مثل سرعت، بیشتر از اینکه به سیستم عامل مربوط باشند به سخت افزار سرور وابسته‌اند.

2-هاست خارجی بخریم یا ایرانی؟

هاست ایرانی در داخل کشور میزبانی می‌شود. در نتیجه با فاصله کم از کاربران ایرانی، سرعت لود سایت بالا می‌رود. از طرفی نگهداری از هاست ایرانی در دیتاسنترهای داخل کشور انجام می‌شود. این یعنی در خطرات احتمالی تحریم یا عدم دسترسی به اینترنت بین‌الملل، اطلاعات سایت شما همچنان محفوظ است.

توصیه می‌ شود اگر سایتی دارید که مخاطبان آن داخل ایران هستند و یا سرعت بارگذاری سایت برایتان مهم است از هاست ایرانی استفاده کنید. در کل این دو نوع هاست، تفاوت شدید و چشمگیری با هم ندارند. چه هاست شما داخل کشور باشد و چه خارج، تمام کاربران وب در جهان می‌توانند از آن بازدید کنند.

3-از چه شرکت هاستینگی خرید کنیم؟

قدم آخر انتخاب بهترین شرکت هاستینگ و خرید هاست است. این شرکت باید بتواند به بهترین نحو نیاز سایت شما را تامین کند. طوری که دیگر خیالتان از این سمت راحت باشد و با آرامش به توسعه کسب‌وکار برسید. برای انتخاب شرکت هاستینگ به نکات زیر توجه داشته باشید.کدام سیستم عامل برای هاست مناسب است؟

4-ویژگی یک شرکت هاستینگ خوب

  • اعتبار شرکت

سوابق و فعالیت‌های آن شرکت چگونه است؟ آیا رضایت مشتریان را جلب کرده است؟ به تعهدات خود عمل کرده است؟ برای شروع، سایت شرکت را بررسی کنید و درباره سابقه آن جستجو کنید.

  • امنیت سرور

راجع‌به دیتاسنتر شرکت سوال کنید. می‌توانید راجع به تمهیدات امنیتی آن‌ها هم بپرسید. امنیت باید اولا از نظر فیزیکی در دیتاسنتر تامین باشد. و ثانیا به صورت نرم‌افزاری با فایروال، کنترل ۲۴ ساعته سرور، و محافظت از حمله‌های DOS و DDOS نظارت شود.

  • پلن‌های متنوع

تنوع پلن دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. در سایت شرکت هاستینگ پلن‌ها را بررسی کنید. آیا طرحی وجود دارد که مناسب شرایط شما باشد؟ آیا هاست‌ها قابلیت ارتقا دارند؟

  • تعرفه و قیمت

معقول بودن قیمت و خدمات را بررسی کنید تا در خرید و تمدید طرح دچار مشکل نشوید. البته حواس‌تان باشد! گاهی قیمت پایین‌تر به ضرر سایت شماست. چون شرکت‌های نامعتبر با سخت‌افزار ضعیف و تعطیل کردن شیفت شب و… سعی در کاهش هزینه دارند!

  • پشتیبانی و خدمات

یک شرکت مناسب باید بخش پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشد. راه‌های ارتباط با مشتریان را بررسی کنید و برای اطمینان، قبل از خرید هاست از آنها مشاوره بگیرید.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید