تفاوت بین عمده فروشی و خرده فروشی

تفاوت بین عمده فروشی و خرده فروشی

تفاوت بین عمده فروشی و خرده فروشی

  • فروش در حجم بالا در مقابل خرده فروشی که فروش در مقادیر کم است. هر دو بخشی از زنجیره تامین هستند.
  • هنگامی که کالایی تولید می شود،در ابتدا عمده فروشان آنها را خریداری کرده ،سپس در اختیار خرده فروشان قرار می دهد تا به دست مصرف کنندگان نهایی برسد.
  • افرادی که در حجم بالا اقدام به خرید کالا می کنند، با کسب و کارها معامله می کنند در حالی که خرده فروشان با مصرف کنندگان نهایی داد و ستد دارند.
  • آن ها توجهی به ظاهر کالا،فروشگاه و چگونه به نمایش در آوردن کالاها ندارند زیرا همانطور که گفته شد آنان با مشتری نهایی در ارتباط نیستند و صرفا کالاها را در حجم بالا خریداری می کنند.
  • عمده فروشان برای کسب و کار خود نیاز به تبلیغ آنچنانی ندارند و محصولاتشان را بر اساس اعتبار و جایگاهیی که در بازار کسب کرده اند می فروشند ولی خرده فروشان برای فورش محصولاتشان نیاز به تبلیغ و جذب مشتری دارند.
  • عمده فروشی به معنای خرید انبود کالا است در حالی که خرده فروشی ،فروش مستقیم محصول به مشتری است.در واقع خرده فروشان واسطه ی بین عمده فروشان و مشتری نهایی هستند.

 

1. قیمت

قیمت کالای خریداری شده توسط عمده فروش پایین بوده در حالی که این قیمت برای خرده فروشان بالاتر است. قیمت خرده فروشی همواره بیشتر از عمده فروشی است.

2. حفظ مشتری

حفظ مشتری در خرده فروشی بسیار اهمیت دارد و مدیران خرده فروش همواره به دنبال روش های متفاوت تبلیغات و یا جذب مشتری و شیوه های ارتباط با مشتریان هستند در حالی که در عمده فروشی این گونه نیست.

3. حق انتخاب

خرده فروشان به راحتی می توانند هر کالایی که خواستند را انتخاب کنند در حالی که عمده فروشان به دلیل اینکه به شکل عمده می خرند ،چنین حق انتخابی ندارند. تفاوت بین عمده فروشی و خرده فروشی

4. محل کسب و کار

در خرده فروشی محل کسب و کار اهمیت بالایی دارد .در حالی که برای افرادی که عمده خرید می کنند این موضوع اهمیت کمتری دارد.

5. مالیات

از دیگر تفاوت های این دو دسته ،مالیاتی است که دولت برای آنها وضع می کند.زیرا طبق قوانین مالیاتی این دو گروه در دو دسته مجزا طبقه بندی می شوند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

بررسی انواع شیوه های عمده فروشی:

 

1. بازرگان عمده فروش

این دسته از افراد واحد تجاری مستقلی دارند .سند مالکیت کالا هایی که منتقل می کنند را به نام خودشان دارند.خدمات آنها می تواند کامل یا به شکل محدود (محلی) باشد.

2. عمده فروشانی که خدمات کاملی ارائه می کنند

  • این نوع از شرکت ها ،انبوهی از کالاهای مختلف را در انبار خود ذخیره دارند.دارای نیروی فروش هستند.کالاهایشان را به صورت نسیه یا قسطی به خریداران تحولیل می دهند .
  • خریداران عمده ی آنها خرده فروشان هستند و هنگامی که کالا را به مشتری نهایی فروختند پول این شرکت ها را می دهند.
  • در بیشتر موارد در چندین خط محصول فعالیت می کنند .برخی از عمده فروشان که در صنایع مختلف کار می کنند، اقلام مورد نیاز تولید کنندگان را تهیه و به آنها می فروشند.

3. عمده فروش توانمند

دارای قدرت مالی بسیار بالایی هستند و محصولات خاصی را به خرده فروشان میفروشند و به ازای آن پول نقد دریافت می کنند.تفاوت بین عمده فروشی و خرده فروشی

4. عمده فروشان با سیستم حمل و نقل

  • این دسته از شرکت ها کالاهایی که خیلی زود فاسد می شوند را به فروشگاههای بزرگ زنجیره ای ،خواربار فروشی ها ،بیمارستان ها ،تالار های پذیرایی و میمهان پذیرهای می فروشند .
  • ویژگی بارز این شرکت های در سیستم حمل و نقلشان است.ایشان با وسایل حمل و نقل خودشان این کالا ها را به دست مشتریاتشان می رسانند.

5. عمده فروشان فله بر

  • این دسته از کاسبان ،در زمینه حمل اقلام به شکل فله ای مانند زغال سنگ،پچوب،ماشین آلات سنگین خدمات می دهند.
  • آنان بعد از اینکه سفارش گرفتند،سند مالکیت محصولات را به نام خودشان زده و آنها را به دست خریداران می رسانند و در نهایت سند را به نام آنها منتقل می کنند.

اگر از خواندن این مقاله لذت برده اید مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم:

دلیل وجود عمده فروشان در بازار


 

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید