تفاوت هاست با سرور

تفاوت هاست با سرور

تفاوت هاست با سرور


تفاوت هاست با سرور

  • میدانیم سرور نوعی کامپیوتر است؛ اما با عملکرد خاص. این دستگاه‌های قدرتمند از یک سری قطعات سخت‌افزاری‌ تشکیل شده‌اند که بالاترین قدرت پردازش را دارند.
  • از سرورها برای کارهایی مثل میزبانی وب یا همان هاستینگ استفاده می‌شود. به دلیل همین کاربرد مهم، این دستگاه‌ها باید همیشه روشن، متصل به اینترنت و در دسترس باشند.
  • وقتی دسترسی فقط محدود به یک شبکه باشد با سرور تحت شبکه روبرو هستیم.
  • وقتی دسترسی سرور بین تمام کامپیوترهایی باشد که از طریق اینترنت به هم متصل‌اند، منظور سرورهای اینترنتی هستند. همین سرورها هستند که وقتی موضوعی را سرچ می‌کنید اطلاعات آن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تفاوت سرور و هاست

یک سرور میزبان وب، فضای خود را تقسیم می‌کند و هر بخش آن را در اختیار یک مشتری قرار می‌دهد. وقتی شما هاست اجاره می‌کنید، صاحب فضای کوچکی از این سرور می‌شوید. از یک تا ۵۰۰ سایت (در شرایط خاص) می‌توانند همزمان از سرور به صورت مشترک استفاده کنند!

برای درک بهتر، سرور را ساختمان بزرگی تصور کنید که یک واحد کوچک از آن را به عنوان هاست اجاره می‌کنید. البته اگر شرکت‌ شما بزرگ است می‌توانید کل ساختمان را اجاره کنید که به این حالت سرور اختصاصی می‌گویند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

استفاده از کامپیوتر شخصی به جای هاست

  • چنین کاری برای استفاده همیشگی تقریبا غیرممکن است. کامپیوترهای شخصی خیلی ضعیف‌تر و محدودتر از سرورها هستند. سروری که هاست میزبانی ارائه می‌دهد،کامپیوتر قدرتمند و دارای پهنای باند بالا است.
  • همچنین سرور باید شبانه‌روزی روشن باشد تا کاربران در زمان‌های مختلف بتوانند به سایت دسترسی پیدا کنند. انجام این کار با کامپیوترهای شخصی عملاً نشدنی است.
  • شرکت‌های هاستینگ برای محافظت از سرورها، آن‌ها را در فضاهای مخصوص به نام دیتاسنتر (عکس بالا) نگهداری می‌کنند.
  • در دیتاسنترها تمام تمهیدات مثل برق اضطراری، مقابله با زلزله، آتش‌سوزی و… در نظر گرفته شده است.
  • یک تیم کاربلد هم برای رفع مشکلات احتمالی نرم افزاری گوش‌به‌زنگ هستند؛ اما کامپیوتر شخصی شما با هر مشکل کوچکی از دسترس خارج شده و مخاطبان سایت‌تان از دست خواهند رفت.

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست همان کامپیوتر شماست که به عنوان سرور می‌تواند استفاده شود. وقتی شما یک آدرس IP را داخل کامپیوترتان صدا می‌زنید، در حال وصل شدن به یک کامپیوتر دیگر در شبکۀ اینترنت هستید. اما اگر آدرس ۱۲۷.۰.۰.۱ را صدا بزنید، انگار که به لوکال هاست (کامپیوتر خودتان) وصل شده‌اید.

کاربرد لوکال هاست

اگر بخواهید سایت یا اپلیکشنی راه‌اندازی کنید، یا در حال یادگیری برنامه‌نویسی باشید، می‌توانید از منابع کامپیوتر خودتان به‌عنوان یک سرور ساده استفاده کنید و در شروع کار هزینه خرید هاست را ندهید.

منظور از انواع هاست چیست؟

هنگام خرید هاست با انواع متفاوت آن روبرو می‌شوید؛ چراکه شرکت‌های هاستینگ، هاست‌های متفاوتی را برای نیازهای مختلف ارائه می‌کنند. مثلاً اگر شما فقط یک وبلاگ‌نویس ساده باشید، هاست متفاوتی از یک وب‌سایت تجاری بزرگ نیاز دارید. در ادامه با تعریف انواع Host آشنا می‌شویم.


اگر به مطالعه انواع هاست علاقه مند هستید مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید

انواع هاست


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید