خط تولید بستنی قسمت چهارم

خط تولید بستنی قسمت چهارم


برای مطالعه قسمت قبلی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید بستنی قسمت سوم


مخلوط کردن ترکیبات بستنی

در این مرحله از خط تولید بستنی، مواد تشکیل دهنده بستنی در یک تانک مخصوص که مجهز به هم زن است مخلوط می شوند. ترتیب اضافه کردن مواد مختلف به تانک به دما و میزان حلالیت آنها بستگی دارد. در طی مخلوط کردن، مواد متشکله از یک واحد تبادل حرارت صفحه ای عبور کرده و گرم می شوند. این امر موجب تسهیل در اختلاط مواد مایع و جامد می شود. مخلوط یکنواختی که دارای دمای ۵۰ تا ۱۰ درجه سانتی گراد است، به طرف واحد پاستوریزه کننده هدایت می شود.

یکنواخت کردن گویچه های چربی

در مرحله چهارم از خط تولید بستنی، مخلوط بستنی به طرف تانک تراز می رود و از آنجا به طور یکنواخت به سوی واحد تبادل حرارتی جریان پیدا می کند که در آنجا حرارت اولیه ای حدود ۷۵-۷۳ درجه را کسب کرده و سپس چربی آن در یک یکنواخت کننده چربی در فشار بالا همگن میشود. هدف از هموژنیزاسیون چربی ایجاد یک حالت امولسیون ثابت چربی و یکنواخت کردن اندازه گویچه های چربی است. مخلوطی که هموژنیزه شده، دارای قابلیت زدن خوب مخلوط بوده و بافت آن ویژگی بهتری را در زمان نگهداری خواهد داشت.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

پاستوریزاسیون بستنی

بعد از همگن شدن گویچه های چربی، در این مرحله از خط تولید بستنی، مخلوط به طرف واحد تبادل حرارت صفحه ای برگشته و به مدت ۱۵ ثانیه در دمای ۸۵-۸۳ درجه سانتی گراد پاستوریزه و سپس خنک شده و به سوی تانک های مخصوص رسیدن پمپ می شود.

پاستوریزاسیون ترکیب بستنی باعث از بین رفتن میکروب های بیماریزا و کاهش قابل ملاحظه تعداد میکروب های غیربیماریزای عامل فساد میشود و به این ترتیب سلامت مصرف کنندگان را تضمین میکند. مخلوط بستنی، ویسکوزیته بالایی دارد، مواد جامد موجود در آن به ویژه چربی ها نیز اثر حفاظتی روی میکروبها دارند. بنابراین پاستوریزاسیون در خط تولید بستنی صنعتی در دمای بالاتری نسبت به شیر انجام میشود. پاستوریزاسیون علاوه بر نابودی میکروب ها دارای مزایای زیر نیز است:

  • برهمکنش بهتر چربی و امولسیفایر
  • کمک به آبگیری هیدروکلوییدها
  • افزایش ویسکوزیته مخلوط به سبب دناتوره کردن پروتئینها
  • غیرفعال شدن آنزیم لیپاز و بهبود طعم و بافت

برای مطالعه قسمت بعدی این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید بستنی قسمت پنجم


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید