در امان ماندن از حملات فیشینگ

در امان ماندن از حملات فیشینگ

برخی افراد فارمینگ را نوعی حمله فیشینگ می‌دانند.

اما !!!

واقعیت این است که این دو از یک تکنیک متمایز استفاده می‌کنند.

تفاوت شون چیه ؟

یکی از مهم ترین تفاوت های بین فیشینگ و فارمینگ این است که فیشینگ به قربانی نیاز دارد تا اشتباه کند، اما فارمینگ صرفاً مستلزم آن است که قربانی تلاش کند تا با یک وب سایت واقعی که سابقه DNS آن توسط مهاجم هک شده است متصل شود.

سئوال: چگونه از حملات فیشینگ در‌امان باشیم؟

گام اول

محتاط باشید
تفکر منتقدانه در مورد‌ ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید بزرگترین سلاح شما در برابر فیشینگ است.

  • آیا پیش‌بینی می‌کردید که از کسی در مورد موضوع مورد نظر‌ ایمیلی دریافت کنید؟
  • آیا گمان می‌کنید که اطلاعاتی که آن شخص می‌خواهد از شما دریافت کنید، مربوط به آنها نیست؟

اگر شک دارید، تلاش خود را بکنید تا از طریق دیگری با فرستنده پیام تماس بگیرید.

گام دوم

متن را بررسی کنید
می‌توانید با تایپ بخشی از محتوا (یا آدرس‌ایمیل فرستنده) از یک موتور جستجو برای جستجوی تلاش‌های فیشینگ استفاده کنید که از آن استراتژی دقیق استفاده می‌کنند.

گام سوم

از روش‌های جایگزین استفاده کنید
اگر فکر می‌کنید درخواست معتبری برای تأیید اعتبار حساب خود برای شرکتی که با آن آشنا هستید دریافت کرده‌اید، سعی کنید این کار را با استفاده از روشی جایگزین به جای کلیک کردن روی پیوند موجود در‌ایمیل انجام دهید.

گام چهارم

آدرس URL را بررسی کنید
بدون کلیک کردن روی لینک، موس خود را روی آن نگه دارید و ببنید به جای HTTP با HTTPS شروع می‌شود یا خیر. اما به خاطر داشته باشید که این تضمینی برای معتبر بودن وب سایت نیست. URL‌ ها را برای غلط املایی، کاراکتر‌های عجیب و غریب و سایر ناهنجاری‌ها بررسی کنید.

گام پنجم

هرگز کلید خصوصی کیف پول خود را به کسی ندهید
هرگز کلید خصوصی کیف پول بیت کوین خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. همچنین در هنگام خرید با ارز دیجیتال قانونی بودن محصول و فروشنده‌ را بررسی کنید. تفاوت استفاده از کارت‌های اعتباری در برابر ارزهای دیجیتال در این است که اگر شما هیچ محصول یا خدمتی دریافت نکنید، هیچ مرجع برای اعتراض و شکایت وجود ندارد. به همین دلیل است که هنگام انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال باید مراقب باشید.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


نتیجه گیری

  • فیشینگ یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روش‌های حمله سایبری است. در حالی که فیلترهای‌ ایمیل رایج در تشخیص کلاهبرداری از ارتباطات قانونی بسیار عالی عمل می‌کنند، هنوز هم باید محتاط بود و اقدامات امنیتی لازم را حفظ کرد.
  • میشه از صحت فرستنده و درخواست از طریق فرم‌های تماس اضافی در صورت امکان اطمینان حاصل کنید. از کلیک بر روی پیوند‌های موجود در‌ ایمیل‌های مربوط به مشکلات امنیتی خودداری کنید و در عوض مستقیما به وب‌سایت بروید و در ابتدای URL به دنبال HTTPS باشید.
  • در نهایت، در مورد تراکنش‌های بیت‌کوین بسیار محتاط باشید، زیرا در صورت انجام تراکنش اشتباه، هیچ راهی برای باز گرداندن آن‌ وجود ندارد.

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید