دستگاه ها و تجهیزات خط تولید کورن فلکس

وسایل و تجهیزات مورد نیاز در تولید کورن فلکس

دستگاه ها و تجهیزات خط تولید کورن فلکس

نورد یا Roller

  • پس از خروج از tempering band ذرت وارد دستگاه رولر یا نورد می شود. در این دستگاه ذرت به شکل flake یا ورقه در می آید. این دستگاه شامل تعدادی استوانه فلزی است. قطر دستگاه 5 متر و طول دستگاه 8 متر می باشد.
  • استوانه های نورد از ورقه های محکم فولادی تهیه شده و درجه سنجش آن 500 برنیل می باشد. سطح استوانه ای نورد سند بلاست شده تا به flake های تولید شده بافت مشخص بدهد.
  • هر استوانه دارای حفره ای برای گردش آب سرد می باشد. آب سرد مورد نیاز توسط پیلر دستگاه تهیه می گردد. موتور این دستگاه 22 کیلو وات توان نیاز دارد. همچنین این دستگاه مجهز به یک الک اتوماتیک می باشد که کورن فلکس های تولیدی خارج از حد استاندارد را از بقیه جدا می سازد.

دستگاه تست کردن یا Toster

  • این دستگاه کورن فلکس تولید شده را تحت حرارت خشک قرار می دهد و رطوبت آن را گرفته و آخرین مرحله پخت را برروی آن انجام می دهد.

سئوال: دستگاه toster شامل چه قسمت هایی است؟

دستگاه Toster شامل قسمت های زیر است:

قسمت  اول: شبکه داخلی به منظور پخش کردن هوای لازم در سراسر فر

ق سمت دوم: ورودی محصول که در ابتدای مسیر ورود کورن فلکس به داخل فر می باشد و از ورقه های فلزی مشبک ساخته شده است.

قسمت سوم: شیارهای هدایت کننده که حرکت کورن فلکس را در داخل دیگ هدایت می کند.

مجموع این سه قسمت توسط ورقه آهن پوشیده شده.

  • بدنه فر یا Toster دارای ساختمان دو جداره است. بین این دو جداره با عایق پشم شیشه پر شده و می تواند دمای 400 درجه سانتیگراد را تحمل نماید و در پایان محل خروج یک دریچه ورودی هوا تعبیه شده، همچنین در بالا و طرفین نیز دریچه خروجی هوا قرار گرفته که وظیفه تخلیه مواد را به عهد دارد.
  • دستگاه Toster از فولاد نرم ساخته شده و با آلومینیم پوشیده شده است. دستگاه مجهز به شیر کنترل هوا بوده و سوخت دستگاه گاز طبیعی می باشد. محرک اصلی دستگاه یک الکتروموتور با توان 2 کیلو وات می باشد.
  • حرارت اعمال شده برای کورن فلکس های تولید شده توسط یک استوانه چرخان از دستگاه Toster خارج شده و در دهانه خروجی استوانه مواد طعم دهنده و مزه دهنده به آن اضافه می شود. ظرفیت این دستگاه 300 کیلو گرم در ساعت می باشد.

تانک مواد افزودنی

  • عبارت است از یک مخزن که مواد از قبیل شکر، نمک، قند انورت، اسانس موز یا اسانس های دیگر، عصاره مالت، به علاوه آب همچنین یک پرمیکس ویتامین شامل 7 ویتامین در تانک مخلوط شده و توسط یک نازل بر روی محصول اسپری می گردد.
  • این مخزن از جنس استیل است و داری یک پمپ برای اسپری کردن مواد افزودنی بر روی کورن فلکس ها می باشد که توان برقی مصرفی برای پمپ یک کیلو وات پیش بینی می گردد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

خشک کن تونلی

  • کورن فلکس تولید شده به علت اضافه نمودن مواد افزودنی دارای مقداری رطوبت می شود که باید برای حفظ کیفیت این رطوبت گرفته شود. لذا پس از اضافه نمودن مواد افزودنی، کورن فلکس بلافاصله وارد یک خشک کن تونلی می گردد.
  • این خشک کن به طول 4 متر می باشد و حرارت لازم برای آن توسط چند عدد المنت برقی تامین می گردد. توان لازم برای الکتروموتور و المنت این خشک کن برابر با 6 کیلو وات می باشد.

تسمه نقاله

  • جهت حمل ذرت از دیگ پخت به دستگاه خشک کن از یک تسمه نقاله به ابعاد 5/0*3 متر استفاده می گردد.

بسته بندی

  • کورن فلکس های آماده شده جهت بسته بندی وارد یک دستگاه بسته بندی تمام اتوماتیک گردیده و در آن جا در وزن های 250 گرمی و 500گرمی در کیسه های پلاستیکی بسته بندی می شوند.
    برای بسته بندی بسته های 250 گرمی از دو عدد دستگاه بسته بندی با ظرفیت 450 عدد در ساعت و برای بسته های 500 گرمی یک دستگاه بسته بندی با ظرفیت 250 عدد در ساعت استفاده می شود.
  • توان مورد نیاز هر کدام از دستگاه های بسته بندی 4 کیلو وات می باشد. ظرفیت دستگاه های بسته بندی کمی بیشتر از حجم تولید در نظر گرفته می شود تا در اثر تولید اضافی یا خرابی دستگاه های بسته بندی با تجمع مواد روبرو نشویم. این دستگاه ها با کیفیت بالا و مناسب توسط تولید کنندگان داخلی ساخته می شود.

دستگاه بسته بندی ثانوی

  • این دستگاه کیسه های نایلونی را به صورت اتوماتیک درون قوطی های کورن فلکس قرار می دهد. به این منظور از دو دستگاه استفاده می نماییم. برای بسته بندی در قوطی های 50 گرمی و یکی برای قوطی های 250 گرمی.
  • توان مورد نیاز برای هر دستگاه 4 کیلو وات می باشد. این دستگاه توسط تولید کنندگان داخلی تولید می شود. ظرفیت دستگاه بسته بندی 500 گرمی، 250 عدد در ساعت و ظرفیت دستگاه بسته بندی 250 گرمی، 900 عدد در ساعت می باشد.

سئوال: میزان واردات و صادرات کورن فلکس به چه صورت است؟

  • بررسی میزان صادرات و واردات این محصول در کشور اطلاعات مشخصی را بدست نمی دهد؛ چرا که تعرفه آن به طور مشخص به محصول مورد نظر ما، اختصاص نیافته است. در حال حاضر یک واحد تولیدی در کشور، کورن فلکس تولید می کند. با توجه به فاصله زیاد مصرف این محصول در ایران، در مقایسه با مصرف آن در کشورهای توسعه یافته، می توان امیدوار بود،؛ مصرف این محصول در بین نسلهای آینده افزایش یابد.
  • از طرف دیگر با توجه به استقرار کشورهای استقلال یافته شمال ایران، می توان برنامه های توسعه کارخانه را با عنایت به بازار مصرف خارجی و صادرات نیز مد نظر قرار داد. محصول طرح حاضر در صورت دارا بودن کیفیت بالا و دارا بودن شرایط استاندار می تواند در بازار های اروپا نیز مشتری داشته باشد. چرا که با توجه به ارزان بودن نیروی انسانی در کشور می توان محصولی تولید کرد که از نظر کیفیت و قیمت، بازار اروپا را تغذیه نماید.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید