روش‌های طراحی سایت

روش‌های طراحی سایت

روش‌های طراحی سایت


1-انواع روش‌های طراحی سایت

اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید و یا در حال تولید و فروش محصولی هستید و می‌خواهید برای عرضه بهتر کالای خود از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنید، در درجه اول به یک سایت نیاز دارید. برای ساخت سایت دو روش عمده وجود دارد که افراد می‌توانند با توجه به نیازها و یا توانایی‌های خود یکی از این دو روش را انتخاب کنند:

  • روش اول: ساخت سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا
  • روش دوم: ساخت سایت با کدنویسی و طراحی سایت اختصاصی

1.1-روش اول: ساخت سایت با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS

یکی از ساده‌ترین روش‌های طراحی سایت که امروزه اکثر افراد برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود از آن بهره می‌برند، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا است. در این روش شما نیازی به داشتن تخصصی در زمینه زبان‌های برنامه نویسی ندارید و می‌توانید تنها در چند دقیقه سایت خود را راه اندازی کنید. اگر خواهان استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا که به آن‌ها سایت‌ساز نیز می‌گویند هستید، باید بگوییم که امروزه ده‌ها پلتفرم مختلف در این زمینه طراحی و به بازار عرضه شده است که علاقه‌مندان می‌توانند بنا به نیاز و سلیقه خود از هر کدام از این پلتفرم‌ها استفاده نمایند.

کافی است یک مطالعه روی سیستم‌های مدیریت محتوا انجام دهید تا بتوانید مزایا و معایب هر کدام را تشخیص دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. از نگاه همیار آکادمی با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی وسایت و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی، بهترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

1.2-روش دوم: کدنویسی و طراحی اختصاصی سایت

این روش دردسرسازترین روش برای طراحی سایت است. استفاده از این روش بسیار وقت گیر و پرهزینه می‌باشد و به همین دلیل کمتر کسی ممکن است استفاده از این شیوه طراحی سایت را پیشنهاد بدهد. ممکن است به دلیل زمان و هزینه بالایی که این روش دارد، در میانه راه از طراحی سایت منصرف شده و نه تنها هزینه شما تلف شده و هدر رود بلکه نتیجه‌ای هم کسب نخواهید کرد. استفاده از شیوه برنامه نویسی برای طراحی سایت عموماً زمانی مطرح می‌گردد که پلتفرم‌های مدیریت محتوا پاسخگوی نیازهای سایت شما نباشند. استفاده از این روش در سایت‌های تخصصی در زمینه‌های آماری و تحلیلی یا سایت‌هایی که بر اساس نوع فعالیتشان باید نسخه اختصاصی نرم افزاری را به صورت آنلاین اجرا نمایند، کاربرد دارد.

اگر قصد طراحی سایت برای عرضه محصولات شرکت خود را دارید و یا می‌خواهید یک سایت تبلیغاتی و یا تفریحی را راه‌اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از پلتفرم‌های سایت‌ساز مانند وردپرس استفاده کنید. امکاناتی که در سیستم‌های مدیریت محتوا ارائه می‌شود، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای یک سایت درجه یک را دارد. در مقاله طراحی سایت اختصاصی با وردپرس، همیار آکادمی به مزایا و معایب وردپرس به صورت کامل اشاره خواهد کرد.

2-مراحل طراحی سایت به کمک وردپرس

گام اول: تهیه هاست

اولین گامی که برای طراحی سایت باید برداریم، این است که یک هاست تهیه کنیم. هاست یا «host» در زبان انگلیسی به معنای میزبان است. در اصطلاح طراحی سایت، به فضایی می‌گوییم که محتوای سایت ما را میزبانی می‌کند. در واقع اطلاعات سایت ما در این فضا ذخیره می‌شود.

اگر بخواهیم برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کنیم، باید هاست لینوکسی بخریم. در صورتیکه قصد خرید هاست دارید، با یک جستجوی ساده در گوگل منابع خوبی برای خرید هاست پیدا خواهید کرد. نکته‌ای که حین خرید هاست باید مورد توجه قرار دهید این است که این هاست باید از نسخه 7.3 یا بالاتر PHP و نسخه 5.6 یا بالاتر MySQL و همچنین HTTPS پشتیبانی کند. همیار آکادمی در سری آموزشی طراحی سایت، بهترین راه برای خرید هاست و منابع خوبی در این زمینه به شما معرفی خواهد کرد.


اگر می خواهید بدانید هاست چیست مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید

هاست چیست؟


گام دوم: خرید دامنه

نام دامنه در واقع نشانی سایت شما است که به صورت انتخابی و اختیاری است و هر نامی که بخواهید می‌توانید روی سایت خود بگذارید. البته باید دقت داشته باشید که نام سایت شما پیش از این انتخاب نشده باشد. همیار آکادمی یک مقاله بی‌نظیر تحت عنوان راهنمای کامل انتخاب نام دامنه برای کسب و کار اینترنتی دارد که با مراجعه به آن می‌توانید روش انتخاب نام دامنه سایت خود را به صورت کامل و اصولی یاد بگیرید.


اگر می خواهید بدانید دامنه چیست مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید

دامنه سایت چیست؟ قسمت اول


گام سوم: دانلود وردپرس و پیاده کردن آن روی هاست

سومین و آخرین گام برای طراحی سایت بر مبنای وردپرس این است که وردپرس را از سایت وردپرس دانلود و روی هاست خود پیاده‌سازی کنید. البته می‌توانید سایت خود را به صورت آزمایشی بر روی لوکال هاست نیز نصب کنید. این پایان کار نیست و تنظیمات دیگری هم هست که در این سری آموزش رایگان طراحی سایت به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد تا شما هم خیلی راحت سایت خود را بر مبنای وردپرس راه اندازی کنید.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید