سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت دوم

سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت اول


برای مطالعه قسمت اول این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سرمایه‌گذار چه کسی است؟ قسمت اول


سرمایه گذار پایاپای ( وام همتا )

  • این نوع سرمایه گذاری نوعی تسهیلات همکاری یا مشارکتی است. شرکت‌های نوپا و کارآفرینان با ایجاد پروفایل در سایت‌های خاصی (Prosper, Lending Club) می‌توانند دستاورد کسب‌وکار خود، مزیت رقابتی نسبت به رقبا و به طورکلی هرچیزی که برای سرمایه‌گذار جذاب باشد را در آن قرار دهند.
  • سرمایه‌گذاران با دسترسی به سابقه شرکت‌ها ( سابقه مالی و اجرایی) می‌توانند با شرایط خاص و با توافق با صاحب کسب‌وکار بر روی یک عدد خاص به عنوان نرخ‌بهره وام، به توافق برسند.
  • از آنجایی که این نوع سرمایه‌گذاری بازپرداخت دارد، بسیار شبیه به اعطای وام است. ریسک در این نوع سرمایه‌گذاری کاهش یافته ولی به همان اندازه کسب سود نیز محدود شده است.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC یا Venture Capital)

  • سرمایه گذاری خطرپذیر VC یا Venture Capital که یکی از انواع قراردادهای مشارکت در سرمایه گذاری است در واقع سرمایه‌ای است که از گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ای دریافت می‌کنید که با استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک کار می‌کنند. این گروه‌ها بر سرمایه سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در شرکت‌هایی با پتانسیل رشد قوی در ازای دریافت سهام سرمایه‌گذاری کنند، نظارت می‌کنند.
  • سرمایه‌گذاران در هنگام انتخاب سرمایه‌گذاری VC خود به اندازه شرکت، دارایی‌ها و خطوط توسعه محصول نگاه می‌کنند. در مقایسه با انواع سرمایه‌گذاری‌های دیگر وجوه سرمایه گذاری خطرپذیر تنها بر سرمایه گذاری در مراحل اولیه تمرکز می‌کند. تغییرات در دنیای سرمایه گذاری، این نوع از سرمایه گذاری را در میان انبوهی از سرمایه گذاران مشروع قابل دسترس‌تر و امکان‌پذیرتر کرده است.
  • بنگاه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر عموما نقش فعالی را در سرمایه‌گذاری خود ایفا می‌کنند و در مقابل نیز معمولا خواهان جایگاه در هیئت مدیره نیز هستند بنابراین به این شکل می‌توان از تجربیات و راهنمایی‌های آن‌ها نیز بهره گرفت.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

  • بیشترین سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر از سوی گروه‌های سرمایه گذاران ثروتمند، بانک‌های سرمایه‌گذاری و سایر موسسات مالی صورت می‌گیرد که این سرمایه‌ها را در اختیار دارند.
  • این نوع تأمین مالی و افزایش سرمایه در میان شرکت‌های جدیدی که سابقه عملیاتی محدودی دارند و نمی‌توانند سرمایه را به همراه بدهی و یا پیشنهاد سهام عرضه کنند، محبوب است.
تفاوت VC با Angel investors چیست؟
  • سرمایه‌گذاران فرشته معمولا افرادی ثروتمند هستند که به صورت شخصی و فردی کار می‌کنند اما VC ها عموما به صورت شرکت و حقوقی فعالیت دارند.

اگر می خواهید در مورد سرمایه گذار فرشته توضیحات کامل تری بخوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سرمایه گذار انجل ( Angel Investor )


سرمایه‌گذاران شخصی (Personal Investors)

  • شاید تا بحال به گرفتن سرمایه از نزدیکان خود فکر نکرده باشید. یا از سمت دیگر به سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکار یکی از اعضای خانواده خود فکر نکرده باشید. در دنیا این نوع سرمایه‌گذاری چندان غیرمعمول نیست؛ بخصوص در شروع راه کسب‌وکارهای نوپا.
  • شاید باورش سخت باشد ولی بیشترین سهم در میان تمام دسته‌های سرمایه‌گذار را همین گروه از سرمایه‌گذاران در اختیار دارند.
  • در ایالات متحده آمریکا سالانه 66 میلیارد دلار توسط سرمایه‌گذاران شخصی روی کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری می‌شود. میانگین 23 هزار دلار به ازای هر سرمایه‌گذار که رقم بالایی است.
  • نه تنها در کشور ما که در تمام دنیا این نوع سرمایه‌گذاری به واسطه ارتباطات نزدیک و خانوادگی مخاطراتی دارد. اولین تهدید نادیده گرفتن ریسک سرمایه‌گذاری است و دومین خطر اختلافات مالی احتمالی در آینده، که می‌تواند روابط خانوادگی را تهدید کند.
مشتری یا سرمایه‌گذار؟
  • در سال 2018 کسب‌وکارها رقمی در حدود 9 میلیارد دلار از طریق کمپین‌های سرمایه‌گذاری خود جذب کرده‌اند. سرمایه‌گذاران در این نوع جذب سرمایه‌، مشتریانی بوده‌اند که با مبالغ بسیار کوچک اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • جذابیت این نوع سرمایه‌گذاری کوچک بودن سرمایه مورد نیاز است و اینکه هر کسی به هر میزان در کسب‌وکار مورد علاقه‌اش می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.
مهم‌ترین عوامل در یک سرمایه‌گذاری
  • مهم‌ترین عوامل در یک سرمایه‌گذاری از دید شما به عنوان فرد سرمایه‌گذار، بازگشت سرمایه و میزان ریسک است.
  • سرمایه‌گذاری در عمل نیاز به دانش، تخصص و اطلاعات زیادی دارد. افراد کمی هستند که در سرمایه‌گذاری شخصی خود موفق می‌شوند و سود قابل توجهی کسب ‌می‌کنند.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید