مزایای مجوز تولید بدون کارخانه

مزاياي مجوز توليد بدون كارخانه

مزایای مجوز تولید بدون کارخانه

محدودیتهای قانونی موجود برای مجوز تولید بدون کارخانه

  • قوانین حاکم بر فعالیت های صنعتی نه تنها این روش را پوشش نمی دهد بلکه گاها باعث عدم اجرای آن نیز می گردد.
  • صدور مجوز استاندارد برای یک محصول بر مبنای بازدید از فرایند تولید صورت می گیرد.
  • تحویل مواد اولیه از بورس بر اساس ظرفیت مندرج در پروانه بهره برداری انجام می شود.
  • جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش بایتس پروانه بهره برداری ارائه گردد و خط تولید بازدید می گردد و … .
  • چنانچه متقاضی تصمیم استفاده از روش تولید بدون کارخانه داشته باشد بایستی محصولاتی را انتخاب نماید که تامین مواد اولیه آن از بازار آزاد بدون نیاز به هیچ گونه مجوز رسمی صورت گیرد و نیز ارائه محصول به بازار و فروش آن نیز نیاز به هیچ سند و مدرک تاییدیه نداشته باشد.
  • مطمئنا تولید با این شیوه که هیچ گونه مجوزی بابت آن صادر نگردد و میزان تولید نیز هیچ جا ثبت نشود، کنترلی هم روی آن نباشد تبعات خوبی از حیث مدیریت اطلاعات، کنترل بازار و … نخواهد داشت.

مشکلات ساختاری در واحد های صنعتی موجود

  • در روش مجوز تولید بدون کارخانه، کسب و کارها صرفا با نوآوری و بهره گیری از دانش، اطلاعات و فناوری روز، توجه به خواسته ها و علایق مشتریان و به کارگیری روش هایی که منجر به افزایش و ارتقا بهره وری می شوند، در صحنه پر رقابت کنونی ماندگار شده و رشد و توسعه می یابند.
  • در فضای رقابتی کنونی، تامین کنندگان جهانی کلیه شرایط لازم را به منظور پاسخگویی به نیازهای سفارش دهندگان و برون سپاران آماده کرده و به این ترتیب زمینه همکاری های بلند مدت را فراهم می سازند. بررسی عملکرد تامین کنندگان داخلی حاکی از وجود فاصله قابل ملاحظه ای تا شرایط مطلوب است. محصولات تولیدی در واحد های صنعتی در دو دسته محصولات تکنولوژی بر و کاربر دسته بندی می شوند. در واحد های صنعتی تولید کننده هر یک از این محصولات، مشکلاتی وجود دارد که اجرای روش تولید بدون کارخانه را با مشکل مواجه نموده است.
  • تولیدات تکنولوژی بر نیاز به حجم بالایی از فعالیت های تحقیق و توسعه دارد و آن گروه از تامین کنندگان که تصمیم بر فعالیت در این حوزه را دارند می بایست خود را از ابعاد سخت افزاری (ماشین آلات و تجهیزات) و نرم افزاری (سیستم ها، روش ها، دانش و اطلاعات فنی و مدیریتی روز) تجهیز نموده و همواره بروز نگه دارند. لذا عدم آمادگی و التزام بسیاری از شرکت های داخلی در این موارد، حضور این شرکت ها را در این حوزه با چالش های جدی مواجه می سازد.
  • علیرغم واحدهای زیادی که در کشور در مقیاس خرد، کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی در زمینه کالاها و محصولات کاربر وجود دارد، عوامل مختلفی از جمله بهره وری پایین نیروی کار، بالا بودن هزینه های سربار واحد ها، بالا بودن استانداردهای محیطی کار در مقایسه با کشورهایی نظیر چین و هند و … که نوعا هزینه زا هستند نه تنها امکان رقابت در این بخش را از تولید کننده داخلی سلب کرده بلکه فعالیت ها در این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است. شاید از دلایل حضور گسترده محصولات خارجی مانند پوشاک، کفش و سایر لوازم خارجی در کشور، حتی گاها با برندهای ایرانی یکی از پیامدهای این کاستی بوده است.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

مزایای مجوز تولید بدون کارخانه

1- کاهش سرمایه گذاری

طرح مجوز تولید بدون کارخانه به نفع تولیدکنندگان است، چون برخی واحدهای تولیدی از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند که براساس این طرح سـایر تولیدکنندگان می‌توانند با انعقاد قرارداد بدون سرمایه‌گذاری جدید از پتانسیل‌ها و امکانات واحدهای تولیدی با ظرفیت خالی استفاده کنند. یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های واحدهای تولیدی، بحث برندسازی و توزیع و فروش است که براساس طرح تولید بدون کارخانه، به واسطه ترکیب تولید و خدمات در یک مجموعه تولیدی تا حد زیادی این مشکل برطرف خواهد شد.

بهترین مزیت اجرای مجوز تولید بدون کارخانه این است که تولیدکنندگان از ظرفیت‌های بالقوه و زیرساخت‌هایی که روی آن هزینه وسرمایه‌گذاری شده استفاده می‌کنند، به این ترتیب سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می کند بدون اینکه اشتغال کاهشی شود و این به نفع تولید کنندگان است که بدون سرمایه گذاری جدید با سایر تولیدکنندگان وارد مشارکت شوند. طرح تولید بدون کارخانه روشی مناسب برای تحول در تولید است، به ویژه برای تولیداتی که عمر کوتاه دارند و فناوری تولیدشان به سرعت تغییر می‌کند این طرح می‌تواند در موفقیت واحدهای تولیدی تاثیرگذار باشد.

در طرح مجوز تولید بدون کارخانه سرمایه گذاری کاهش پیدا می‌کند و تولید و صادرات با استفاده از ظرفیت‌های قبلی افزایشی می شود. طرح تولید بدون کارخانه در تمام دنیا مرسوم است، برندهای مطرحی مانند ال جی، سامسونگ و زیمنس از این طریق تولید می‌کنند، در ایران نیز بسیاری از تولیدکنندگان بی‌نام و نشان در حوزه محصولات غذایی با سایر تولیدکنندگان که فعالیت تولید و فروش را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، مشارکت می‌کنند و تولیداتشان را به اسم همان برند معروف به بازار عرضه می‌کنند و در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهند.

سئوال: اصـلـی‌تــریــن چالش طرح مجوز تولید بدون کارخانه چیست؟

مدیریت مجموعه‌های تـولیـدی، اصـلـی‌تــریــن چالش طرح مجوز تولید بدون کارخانه است، چون وقتی تولیدکنندگان با مالک کارخانه‌ها وارد مشارکت می شوند، این احتمال وجود دارد که بحث های مدیریتی مانع از پیشبرد فعالیت ها شود.

2- فروش افزایشی با مجوز تولید بدون کارخانه

گرانی مواد اولیه و نحوه تامین آن برای تولید، یکی از دغدغه های اصلی صنعتگران به شمار می‌آید. در این حالت روش مجوز تولید بدون کارخانه چگونه به کمک صنعتگران می آید؟

روش مجوز تولید بدون کارخانه می تواند در این زمینه به کمک صنعتگران بیاید تا تامین مواد اولیه صنعتگران هم به موقع انجام شود. به واسطه این روش، مشکلات تولیدکنندگان و دغدغه های آنها در خصوص تامین مواد اولیه و افزایش قیمت مواد اولیه برطرف می‌شود. تولید بدون کارخانه تا حد زیادی هزینه واحدهای تولیدی را کاهش می دهد که این امر روی قیمت تمام شده محصولات تاثیر گذار خواهد بود.

در شرایطی هم که بازار فروش مناسب نیست، چون برخی تولیدکنندگان مشتریان خودشان را حفظ کرده اند، به این واسطه تولیدکنندگان ضعیف تر می توانند فروش خود را افزایش دهند. در طرح تولید بدون کارخانه، صنعتگران از امکانات یکدیگر استفاده کنند و شرایط فعلی بهترین زمان ممکن برای اجرایی کردن این طرح به شمار می آید، چون تولیدکنندگان با مشکل فروش مواجه هستند و به این واسطه می توانند میزان فروش خود را افزایش دهند.

تولیدکنندگان با این روش می‌توانند برندسازی کنند تا تولیداتشان با برند مشخص و شناخته شده‌ای وارد بازار شود، مانند برند نامی‌نو که تولیداتش را به این واسطه به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند و موفق هم بوده است. تولیدکنندگانی که با این روش اقدام به تولید می‌کنند، باید از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند و سپس محصولاتشان را تولید کنند. برندهای مطرح دنیا به واسطه روش تولید بدون کارخانه محصولات خود را روانه بازار می‌کنند.

3- حفظ منافع شرکت مادر

سئوال: در روش تولید بدون کارخانه، رابطه بین اجزای یک زنجیره باید چگونه طراحی شود؟

در روش تولید بدون کارخانه، رابطه بین اجزای یک زنجیره باید بر اساس استراتژی های شرکت مادر به گونه ای طراحی شود که ضمن ایجاد یک زنجیره تامین قابل اعتماد، اهداف شرکت مادر نیز محقق شود. توسعه مدل های همکاری برای ایجاد زمینه‌های بالقوه توسعه برای تمامی اجزای زنجیره و یکپارچگی فرایند و فناوری های محصول و مدیریت، بخشی دیگر از فرایندهای تحقق تولیدی بدون کارخانه است که در آن موفقیت از طریق کاهش هزینه در کل زنجیره، کیفیت و قابلیت مناسب محصول، زمینه موفقیت همکاران استراتژیک تجاری را فراهم می‌کند. فرایندی که در آن همکاری‌های دراز مدت تعریف شده در قالب نقش استراتژیک طراحی شده برای هر یک از اجزا، باعث می‌شود که مدل تجاری همکاری جدید از روش‌های کلاسیک برون‌سپاری فعالیت توسط شرکت‌های مادر اثر بخش تر باشد.

در بررسی مجوز تولید بدون کارخانه باید به این نکته اشاره کنیم که در کشور ایران گاهی کارخانجات بزرگی را می بینیم که اگر به خوبی از این استراتژی در آن ها استفاده شود، می توان از ظرفیت های خالی و بلااستفاده آن ها برای راه اندازی یک تولیدی استفاده کرد. بنابراین استفاده از این استراتژی، به رشد صادرات و تولید داخلی کمک بسیاری می کند در عین حال هم هزینه زیادی ندارد و انجام سرمایه گذاری اولیه در آن ضروری نیست. البته از آن جا که استفاده از این استراتژی منجر به ایجاد یک کسب و کار خواهد شد، طراحی یک مدل کسب و کار بسیار مفید خواهد بود.

اگر شما به عنوان یک کارآفرین قصد راه اندازی یک تولیدی را با استفاده از استراتژی تولید بدون کارخانه دارید، باید ابتدا در مورد ظرفیت های بازار، میزان تقاضا برای محصولات مورد نظر، قابلیت فروش محصولات و غیره به خوبی تحقیق کنید. تحقیقات بازار روشی برای کسب اطمینان از موفق شدن یا نشدن چنین استراتژی در حوزه مورد نظر می باشد. بنابراین قبل از دست زدن به هر عملی در این جهت، باید اطلاعات کافی در مورد وضعیت بازار را در دست داشته باشید تا بتوانید میزان فروش خود را پیش بینی کنید.

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید