چند تکنیک برای انجام سریع کارها


چند تکنیک برای انجام سریع کارها برگرفته از کتاب “از شنبه” پیام بهرام پور

1 : خفه شو! تکون بخور!

کتابی وجود دارد به نام سومو یا SUMO که مخفف چهار کلمه SHUT UP AND MOVE ON است! یعنی خفه و حرکت کن. در این کتاب گفته شده که اکثر افراد فقط حرف می زنند و بهانه می آورند و اگر بجای آن دهانشان را ببندند و به سوی هدفشان حرکت کنند می توانند نتایج بسیار خوبی را بگیرند.

اگر به زندگی انسان های موفق نگاه کنیم میبینیم که آنها معمولا در میان تمام بهانه ها، فقط فرصت ها را مشاهده و آن ها به خوبی استفاده می کنند.

2 : تکنیک اسلحه

تکنیکی که من به آن خیلی علاقه مندم و به ما کمک می کند که بهانه ها را کنار بگذاریم این است که فرض کنیم تفنگی بالای سر ما قرار دارد و به محض ایت که هر بهانه ای – چه موجه و چه غیر موجه – بیاوریم، آن تفنگ شلیک خواهد کرد. معمولا وقتی این دید را داشته باشیم، بسیار کمتر بهانه می آوریم و حتی اگر به هر دلیلی این بهانه موجه باشد باز هم به خود اجازه نمی دهیم که آن بهانه ما را متوقف کند.

برای مثال، من به بسیاری از افراد این پیشنهاد را داشتم که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند و معمولا بهانه آن ها این بود که با این وضع اینترنتی که داریم مگر می شود کار اینترنتی هم کرد؟!

شاید برایتان جالب باشد که برای یکی از دوستان نزدیکم حتی گزارش حساب بانکی ام را باز کردم و به او نشان دادم که بخش قابل توجهی از درآمد من فقط از طریق فروش اینترنتی انجام می شودو اگر تو هم بخواهی می توانی…

چند تکنیک برای انجام سریع کارها

دوست من به ظاهر بسیار پر انگیزه بود و پس از چند پرسش و پاسخ تصمیم گرفت که کسب و کار اینترنتی اش را راه اندازی کند و چند روز بعد وقتی با او تماس گرفتم به من گفت که چون اینترنت کند بوده نتوانسته هیچ کاری انجام بدهد!

حال وقتی به صفحه شبکه های اجتماعی او ( نظیر فیس بوک و … ) نگاه میکردم میدیدم که حداقل 20 مطلب جدید در 3 روز اخیر در آن ها قرار داده، اما نوبت به کار که می رسد، اینترنت کند است!

اگر اینترنت کند است، کار دیگری را انجام دهید تا سرعت آن درست شود.

اگر سرعت آن همیشه پایین است، سرویس دهنده اینترنتتان را عوض کنید و …

راه های زیادی وجود دارد اما بهانه ها همیشه می توانند بیشتر باشند! تصمیم با ماست که کدام را انتخاب می کنیم.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3 : با بهانه های خود خلوت کنید

پیشنهاد میکنم فهرست بهانه های خود را بنویسیم و بعد مشخص کنیم که چه راهکارهایی برای انجام آنها وجود خواهد داشت و بیابیم آیا افرادی بوده اند که بتوانند با همین شرایط بهانه ها را کنار بزنند و به اهداف خود برسند؟

همیشه این جمله را در ذهن داشته باشیم که:

اگر کاری را بخواهیم انجام دهیم راهش را پیدا میکنیم و اگر نخواهیم بهانه اش را.

تقریبا همه ما در طول زندگی خود زمان هایی که به دلایل احساسی از کاری، چیزی یا کسی خوشمان نمی آید سعی می کنیم در مورد آن، بهانه هایی منطقی بسازیم.

دقایقی پیش از نوشتن این قسمت از کتاب با دوست عزیزی صحبت می کردم که در مورد اتومبیل مناسب خودش سوال می کرد و من وقتی به او خودرویی را معرفی کردم – که گویا از آن مدل خورد خوشش نمی آمد – گفت این خودرو در پارکینگ ما جا نمی شود چون همسایه ما پژو دارد!

لحظه های گذشت و همه ما از این استدلال جا خوردیم و البته حسابی خندیدیم و جالب اینجاست که 5 دقیقه بعد او در حال صحبت برای خرید خودرویی بود که حتی از خودرو پیشنهادیمن عریض تر بود!

امیدوارم هیچ کدام از ما در حال ارائه بهانه هایی مانند (( همسایه ما پژو دارد )) نباشیم!

چنین توجیه و استدلال هایی غیر منطقی هستند، یعنی این که چیزی را که از نظر اجتماعی غیر قابل قبول است، مقبول جلوه می دهیم و به بیانی ساده تر در حال ماست مالی کردن هستیم.

بنابراین حواسمان باشد هرگاه می خواهیم کاری را انجام دهیم – که شاید هم به نظر منطقی برسد – از استدلال ها و توجیهاتی استفاده نکنیم که واقعا درست نباشد.

چند تکنیک برای انجام سریع کارها


مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید