حوزه های مورد توجه سرمایه‌گذران ریسک پذیر

حوزه های مورد توجه سرمایه‌گذران ریسک پذیر


اگر می خواهید بدانید سرمایه گذاری ریسک پذیر چیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سرمایه گذاری خطرپذیر یا جسورانه چیست؟


حوزه های مورد توجه سرمایه‌گذران ریسک پذیر در سال ۲۰۲۱ به چهار دسته زیر تقسیم می شود:

سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، پر از چالش‌های بی‌سابقه بوده است. مردم سراسر جهان امیدوارند که در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعد، وضعیت به حالت عادی برگردد و پیشرفت مالی داشته باشند.

خیلی از افراد، شرکت‌های VC را یکی از نقاط روشن برای خودشان می دانند. رشد این حوزه می‌تواند در بهبود مجدد وضعیت اقتصادی و خدمات مالی نقش مهمی ایفا کند. بیایید نگاهی به برخی از روندهای اخیر و آینده‌دار سرمایه‌گذاری کارآفرینی بیاندازیم.

1- داده‌های جایگزین

  • سرمایه‌گذاران تا پیش از این، برای تصمیم‌گیری‌های خود، از منابع داده‌های سنتی مانند اعلامیه‌های مطبوعاتی و صورت‌حساب‌های مالی استفاده می‌کردند. اکنون این روند تغییر کرده و جای خود را به داده‌های جایگزین متنوعی داده است؛ از کارت‌های اعتباری گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، تصاویر ماهواره‌ای و حتی سایت‌های کاریابی آنلاین. تقریبا هر چیزی می‌تواند منبع اطلاعاتی مهمی برای سرمایه‌گذاران باشد.
  • سرمایه‌گذاران ریسک پذیر از داده‌های جایگزین برای پیدا کردن شرکت‌هایی که بیشترین نیاز به بودجه را دارند، استفاده می‌کنند و مدل‌هایی را به کار می‌گیرند که می‌توانند پتانسیل یک محصول خاص یا شرکت تازه تأسیس را به‌طور دقیق پیش‌بینی کنند. این داده‌ها بینش خوبی در مورد مراحل مختلف توسعه یک شرکت ارائه می‌دهند.

2- سرمایه‌گذاری پایدار

  • سرمایه‌گذاری پایدار طی چند سال گذشته، بسیار محبوب شده است. با توجه به اهمیت آگاهی سیاسی – اجتماعی، خیلی از VC‌ها به سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی روی آوده‌اند که تاثیرات مثبتی بر روابط جهانی، دغدغه‌های زیست‌ محیطی و از همه مهم‌تر، مباحث مرتبط با بهداشت عمومی خواهند گذاشت.

3- اتوماسیون و به‌کارگیری فناوری‌های نوین

  • مصرف‌کنندگان، همیشه به دنبال فناوری های جدید بوده‌اند تا با استفاده از آنها، زندگی خود را متحول سازند. همچنین کسب و کارها برای اطمینان از کارآمدی و حفظ رقابت با شرکت‌های دیگر، به سمت خودکارسازی فرایندها رفته‌اند. در نتیجه، صنعت فین‌تک (Fintech) اخیرا رونق زیادی یافته است. به عنوان مثال، آموزش و بانکداری آنلاین در طی همه‌گیری کرونا مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته است؛ زیرا امکان دسترسی از راه دور، یادگیری و ارتباطات را فراهم می‌سازد.

4- ارزهای رمزنگاری شده

  • رمز ارزها شاخه‌ای از فین تک هستند، اما گسترش این حوزه باعث شده تا رمز ارزها به تنهایی به یک روند جدید تبدیل شود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرخطر متوجه شده‌اند که این حوزه یک رویکرد تجاری نوین ارائه می‌دهد که شباهت آن چنانی به تجارت و مبادلات سنتی ندارد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان


سرمایه گذاری خطرپذیر در فضای رمز ارزها

  • سرمایه‌گذاری خطرپذیر در فضای کریپتو، تفاوت خاصی با نوع سنتی آن ندارد؛ مساله تنها این است که استارتاپ‌هایی که بودجه دریافت می‌کنند، در حوزه فناوری بلاک چین فعالیت می‌کنند و در بازار ارزهای رمز پایه فعالیت می‌کنند.
  • این صنعت تنها یک دهه قدمت دارد و کسب و کارهای مرتبط با رمزنگاری یا بلاکچین، در حال تجربه یک حوزه جدید و در حال توسعه هستند. به همین دلیل سرمایه‌گذاران خطرپذیر حتی با ریسک بیشتری نیز روبرو هستند؛ به ویژه این که احتمال شکست بالاست و پروژه‌های کلاهبرداری فراوانی در این حوزه وجود دارند.

کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال چیست، چه انواعی دارد و چطور از آن دوری کنیم؟

  • همزمان با ظهور اینترنت تعداد بی‌شماری از شرکت‌های اینترنتی قارچ‌گونه سر برآوردند و وعده‌ها و شعارهای بسیاری دادند؛ در حالی که در بین تمامی آن‌ شرکت‌ها تعداد کمی تا امروز دوام آورده‌اند و برخی نیز اکنون بر جهان حکمرانی می‌کنند.
  • همان شعارها نیز اکنون با رنگ و بوی جدید، در فضای کریپتوکارنسی‌ها استفاده می‌شود. سرمایه‌گذاران ریسک پذیر می‌دانند که برخی از شرکت‌های نوپا در بلاکچین، ممکن است در آینده حکمرانی جهان را از غول‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و فیسبوک بگیرند؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری در مشاغل مرتبط با رمزنگاری جذاب شده است و برخی از شرکت‌های VC به طور انحصاری در کسب و کارهای رمزنگاری و بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید