خط تولید شکلات صبحانه قسمت دوم

خط تولید شکلات صبحانه قسمت دوم


برای مطالعه قسمت اول این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید شکلات صبحانه قسمت اول


مواد موجود در کاکائو:

  • درکاکائو مواد محرکه کافئین ، تئوبرومبین ، تئو فیلین وتانن موجود می باشد که علاوه بر نقش تغذیه ای بعلت خاصیت تحریکی که در گلومرول های کلیوی ایجاد می کند، نقش دارویی دارد و از تشکیل سنگهای کلیوی و تاحدود زیادی از پیدایش سنگهای مجاری ادراری جلوگیری می کند .
  • همچنین با مصرف شکلات ، هورمون آندروفین در خون ترشح می شود . این هورمون سبب آرامش وحالت خواب آلودگی انسان می شود .
  • همچنین شکلات وکاکائو حاوی ویتامین های گروه B و مواد معدنی شامل سدیم ، پتاسیم ، کلسیم و… می باشد . شکلات وکاکائو محتوی سطح بالایی از فلاونوئید ها خصوصاﹰ Epicatechin هستند که دارای اثرات مفید قلبی و عروقی است .

استاندارد ملی صنایع غذایی به شماره ۶۰۸ و اصلاحیه این استاندارد یعنی استاندارد شماره ۶۰۸-a و ۹۷۹۸:

ویژگی ها ، بسته بندی ، نمونه برداری روش های آزمون ، تعریف ، ساخت و نشانه گذاری انواع شکلات را بیان می کند .

نواحی عمده برای کشت کاکائو:

  • کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده کاکائو: افریقا غربی ، اسیای جنوب غربی و امریکای جنوبی . در حال حاضر بیش از ۴٠% کاکائوی دنیا ، در ساحل عاج کشت داده می شود .
  • در طول ٣٠ سال اخیر این تولید افزایش چشمگیری داشته و مواد اولیه حجم عظیمی از شکلات های اروپایی از این کشور تهیه می گردد . امروز اندونزی کشت و کار کاکائو را توسعه بخشیده است و تقریباﹰ تولید خود را هم سطح تولید کشور غنا کرده است.
  • از جمله کشورهای تولید کننده عمده محصول شکلات می توان در اروپا کشورهای آلمان ، ترکیه و اتریش و سوئیس را نام برد ، که بیش از ٧٠% از تولید کل اروپا و ۵٠% از تولید کل جهان را به خود اختصاص می دهند و در واقع تولیدکنندگان اصلی این محصول و تکنولوژی تولید آن می باشند .

روش تولید نوتلا

بهترین شکلات های دنیا:

  • در سوئیس تولید می شود که شامل انواعی از شکلات های شیری ، تلخ و میوهای می شود که در طرح ها و اندازه و وزن های مختلف با بسته بندی های منحصر به فرد و زیبا پوشیده شده است .
  • طبق آمار منتشر شده سوئیسی ها بیشتر از همه مردم دنیا شکلات می خورند . در سال ٢٠١٠ برابر با ٩/١١ کیلوگرم مصرف متوسط هر سوئیسی در سال بود و رتبه های بعدی از این حیث متعلق به بلژیکی ها و آلمانی ها است .
  • بیش از ۶٠ درصد تولیدات شکلات این کشور صادر می شود که از این میزان ۵/١٩درصد به آلمان ، ١٢درصد به فرانسه ، ۴/١٠ به انگلیس و ۶/٧ درصد به آمریکا و مابقی به روسیه و دیگرکشورها صادر می شود .

اهمیت تولید شکلات صبحانه نوتلا:

  • موارد مصرف شکلات و تنوع تولید و مصرف آن بسیار زیاد و همچنین پرسود می باشد . بسیاری از کشورهای آفریقایی و امریکایی ( بخصوص امریکای جنوبی ) از تولیدکنندگان عمده کاکائو می باشند و تقریباﹰ می توان گفت تولید شکلات در هر ۵ قاره جهان یکی از شاخه های صنایع غذایی مهم می باشد .
  • از این نظر در کشورها تولید محصولات شکلاتی می تواند دریچه دیگری برای بازگشایی طرح های اقتصادی و مناسبات اقتصادی با سایر تولیدکنندگان مواد اولیه آن از یک طرف و از طرف دیگر برقراری مناسبات اقتصادی با کشورهای مصرف کننده به خصوص کشورهای آسیای میانه و آسیای دور و اروپا باشد .
  • اهمیت این محصول در ایران نیز به خصوص از جنبه صادراتی به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه نیز در یک دهه اخیر سرمایه گذاری های نسبتاﹰ قابل توجهی صورت گرفته است .

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید :ثبت نام تامین کنندگان


فرایند تولید شکلات صبحانه نوتلا

  • در تولید شکلات ، ابتدا شکر را به وسیله آسیاب چکشی به حالت پودر با دانه های بسیار ریز ، آسیاب می کنند ، سپس پودر شکر را به همراه پودر کاکائو و شیر خشک و وانیلین و ۳۰% از روغن اولیه را وارد یک مکیسر ( همزن ) می کنند و ۳ تا ۴ ساعت آن را هم می زنند .
  • سپس مخلوط را وارد دستگاهی به نام والس می کند . این دستگاه عبارتست از یک سری غلظتکهای صاف و صیقلی که به موازات هم قرار دارند و یکی در میان بالا و پایین هستند وجه حالت چرخان باشند .
  • مخلوط وارد این دستگاه شده تا مواد اولیه به طور کامل له شوند . و در انتهای دستگاه شکلات به صورت ورقه از دستگاه خارج می شود بعد از این مرحله ورق شکلات به همراه ۷۰% از باقی روغن وارد یک مخزن همزن دار شده و شکلات به حالت مایع از مخزن وارد دستگاه همگن سازی ( conch ) می شوند .
  • دستگاه کنچ عبارتست از یک مخزن که در آن همزنهایی به شکل غلظت قرار دارد و حول یک محور می چرخند و یک مخزن دیگر موازی با مخزن اصلی قرار می گیرد که شکلات پس از ورود به دستگاه کنچ و انجام عملیات از آن خارج شده و وارد مخزن دوم می شود و بعد از پرشدن مخزن مجدداً به دستگاه کنچ باز گردیده می شود که عملیات همگن سازی به خوبی انجام شود ، عملیات کنچ یا همگن سازی حدود ۱۲ الی ۱۴ ساعت به طول می انجامد .
  • بعد از تولید شکلات به صورت تخته ای ، شکلات تخته را مجدداً با حرارت آب کرده وارد دستگاه های غالب زن می ریزند .
  • این دستگا ه ها در واقع از یک طرف شکلات را به صورت پوسته غالب ریزی کرده و مغز فندق را به داخل پوسته شکلاتی تزریق می کند . بعد از انجام این عملیات شکلات جهت بسته بندی وارد دستگاه بسته بندی می شود و در بسته های مختلف نسبت به وزن و اندازه بسته بندی می شوند .

ماشین آلات مورد نیاز تولید شکلات صبحانه نوتلا
ماشین مخلوط کن
ماشین والس
ماشین همگن ساز ( CONCH )
ماشین غالب زن و تزریق کن

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید