خط تولید لواشک قسمت دوم

خط تولید لواشک قسمت دوم


برای مطالعه قسمت اول این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید لواشک قسمت اول


مراحل یک و دو از خط تولید لواشک را در قسمت قبلی این مقاله مطالعه کردیم. حال به مراحل بعدی این خط تولید می پردازیم.

مرحله سوم: خرد کردن میوه ها

  • بعد از انجام عملیات شست و شوی میوه ها در صورت لزوم عملیات جداسازی قسمت‌های زاید، لکه گیری و دمگیری انجام می گیرد که این عملیات در خط تولید لواشک صنعتی معمولا به صورت دستی انجام می شود.
  • خردکن دستگاهی استوانه ای شکل، دارای تیغه های تعبیه شده روی محور مرکزی آن است که با چرخش به دور خود باعث خرد شدن میوه ها می شود.
  • خرد کردن میوه ها نباید به نحوی باشد که باعث شکسته شدن دانه ها شود؛ زیرا در این صورت بازده صافی ها کاهش می‌یابد و نیز در مورد محصولی مثل زردآلو سبب تلخ شدن لواشک تولیدی می شود.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

مرحله چهارم: پخت و تغلیظ میوه ها

  • در این مرحله از تولید صنعتی لواشک، برای تولید پوره ابتدا میوه را پیشگرم نموده و سپس صاف می‌کنند. میزان حرارت بستگی به نوع میوه و درجه رسیدگی آن دارد. عمل پیشگرم کردن به منظور کاهش بار میکروبی، جلوگیری از فعالیت آنزیم ها و افزایش بازده صافی ها انجام میشود.در نتیجه میوه ها به طور کامل له شده و جداسازی پوست آنها به راحتی انجام میگیرد. میوه های حرارت دیده از صافی هایی عبور میکنند که اندازه قطر سوراخ های آن با توجه به نوع میوه بین 0.5 تا 1 میلیمتر است.
  • پوره به دست آمده از صافی ها باید فاقد بقایای پوست، دانه و بافت درشت باشد. می توان پوره های تولید شده را با افزودن ترکیبات نگهدارنده مجاز مثل نمک یا اسیدهای آلی در سردخانه نگهداری و در فصول دیگر از آنها برای تولید لواشک استفاده نمود.
  • هدف از انجام مرحله تغلیظ در خط تولید لواشک صنعتی، حذف حدود 20 تا 30 درصد آب میوه ها و در نتیجه افزایش غلظت آنها تا حد مطلوب است. عملیات تغلیظ بهتر است در تبخیر کننده های تحت خلا صورت گیرد. هدف از این کار، کاهش دمای تبخیر آب است. به طوری که در این تبخیر کننده ها، بسته به میزان خلا ایجاد شده، دمای جوش آب به کمتر از70 درجه سلسیوس می رسد.
  • پس پوره ها بدون آسیب حرارتی و سوختگی تغلیظ می شوند. بعد از انجام تغلیظ، خمیر لواشک وارد مخزنی مجهز به همزن می شود. بهتر است، محصول بیش از 4 ساعت در این مخزن باقی نماند. در این مرحله مطابق فرمولاسیون، افزودنی های لازم مانند نمک، سیتریک اسید و شیرین کننده ها، به پوره درحال تغلیظ اضافه می شود.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید