خط تولید پاستیل

فرآیند تولید پاستیل


اگر میخواهید بدانید خط تولید چیست؟ بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید چیست؟


پاستیل نوعی آب نبات منحصر به فرد است که از ژلاتین، شیرین کننده ها، طعم دهنده ها و رنگ ها تشکیل می شود. با توجه به ماهیت آن، می توان تنوع بسیار زیادی در خط تولید پاستیل به وجود آورد.

در ابتدا در اوایل دهه 1900 در آلمان توسعه یافت و در دهه 1980 محبوبیت آن در ایالات متحده به دست آمد. امروزه به محبوبیت بسیار بالایی در سراسر جهان دست پیدا کرده است.

1-مواد خام مورد استفاده در پاستیل

دستورالعمل های تولید پاستیل به طور معمول توسط تکنسین های با تجربه مواد غذایی و شیمیدانان توسعه می یابد. با ترکیب مواد مختلف، آنها می توانند ویژگی های مختلف پاستیل ها مانند بافت، طعم و ظاهر آن ها را کنترل کنند. مواد اولیه اصلی برای تولید پاستیل شامل آب، ژلاتین، شیرین کننده، طعم و رنگ است.

عنصر اصلی برای تولید پاستیل ، همان ویژگی های ژله ای ژلاتین است. این پروتئین حاصل از بافت حیوانی است که در هنگام قرار دادن در آب، محلول های ضخیم یا ژل را تشکیل می دهد. هنگامی که در غلظت مناسب مورد استفاده قرار می گیرد، ژلاتین بافت جویدنی و چسبناک به پاستیل را می دهد. با این حال، از آنجایی که این ژلاتین ها به گونه ای هستند که هرچه بیشتر گرما ببینند نازک تر می شوند، پاستیل های تولید شده  خاصیت ” آب شدن در دهان” را دارا هستند. بافت و مدت زمانی که طول می کشد تا پاستیل در دهان اصطلاحا آب شود، می تواند با استفاده از مقدار ژلاتینی که مورد استفاده قرار می گیرد، کنترل شود.

از آنجا که ژلاتین یک ترکیب کاملا بدون مزه و بدون بو است، از چربی، شیرین کننده ها و طعم دهنده ها در تولید پاستیل استفاده می شود تا پاستیل ها طعم و مزه بگیرند و بتوان آن ها را به فروش رساند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

2-قندهای شیرین کننده پاستیل ها

  • ساکاروز:  این قند از چغندر یا نیشکر بدست می آید و میزان شیرینی بالایی به پاستیل تولید شده، می دهد.
  • فروکتوز: این قند به طور قابل توجهی شیرین تر از شیرین کننده های معمولی موجود در بازار است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • شربت ذرت: این شیرین کننده نیز در خط تولید پاستیل مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا از کراستالیزه شدن قندهای دیگر و از بین رفتن مزه جلوگیری می کند. همچنین، شربت ذرت به پاستیل ها ساختار مقاوم تری می دهد، رطوبت محصول را حفظ می کند و همچنین هزینه محصول نهایی را کاهش می دهد.
  • سوربیتول: یکی دیگر از شیرین کننده ها سوربیتول است که از مزایای آن حفظ رطوبت پاستیل ها می باشد.

علاوه بر اینکه این شیرین کننده ها به محصول نهایی طعم و مزه می دهند، برخی از این شیرین کننده ها نیز از رشد میکروب در پاستیل ها جلوگیری می کنند.

شیرین بودن پاستیل ها تنها یکی از ویژگی های خاص این محصول است. طعم های مصنوعی و طبیعی نیز برای ایجاد طعم منحصر به فرد، در پاستیل ها استفاده می شوند.


برای مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

فرآیند تولید پاستیل


تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید