فرآیند تولید پاستیل

فرآیند تولید پاستیل


برای مطالعه قسمت اول این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید پاستیل


در ابتدا پاستیل های اولیه تولید می شوند، سپس آن ها را درون سینی های سرامیکی می ریزند. سینی های پر شده از پاستیلی که هنوز فرم نگرفته، باید تا حدودی خنک شوند و سپس پاستیل شکل گرفته از سینی ها جدا می شود. در تولید انبوه پاستیل، بهبود قابل ملاحظه ای در افزایش سرعت و کارایی این فرآیند صورت گرفته است.

1-گام اول : ترکیب کردن مواد خام

تولید پاستیل با مرحله ترکیب کردن آغاز می شود. کارگران کارخانه، که به عنوان سازنده شناخته می شوند، دستورالعمل های مندرج در دستورالعمل تولید پاستیل را دنبال می کنند و مقدار مناسب از هر مواد خامی که در دستورالعمل به آن اشاره شده در مخازن مخلوط اصلی می ریزند تا این مواد خام تشکیل دهنده پاستیل، با هم مخلوط شوند. این مخازن که مجهز به قابلیت مخلوط کردن، گرمایش و خنک سازی هستند، در سایز بزرگ ساخته شده اند. بسته به اندازه، ترکیب کردن این ترکیبات مواد خام پاستیل می تواند از یک تا سه ساعت طول بکشد.

2-گام دوم : کنترل کیفیت

هنگامی که این مرحله به اتمام رسید، مواد حاصله را به آزمایشگاه کنترل کیفیت  ( QC) می فرستند تا از کیفیت آن مطمئن شوند و بررسی های لازمه را روی این مواد انجام دهند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3-گام سوم : قالب گیری

بعد از اینکه مواد اولیه با هم ترکیب شده و آزمایش QC روی آن انجام شد، آن را به وسیله پمپاژ  و یا انتقال به یک ماشین قالب گیری نشاسته می فرستند. این دستگاه می تواند چند عمل را به طور خودکار انجام دهد. این ماشین، ماشین قالب گیری نشاسته نامیده می شود زیرا نشاسته جزء اصلی است. در این دستگاه وجود نشاسته سه دلیل اصلی دارد که در ادامه به آن اشاره شده:

  1. وجود نشاسته باعث می شود که پاستیل به راحتی از قالب جدا شود در نتیجه جدا کردن آن به راحتی انجام می شود و پاستیل تولید شده خراب نمی شود.
  2. وجود نشاسته در طول تمام فرآیندها از جمله خشک کردن و خنک کننده، باعث می شود که مواد از جای خود درون قالب ها حرکت نکنند.
  3. در نهایت باعث می شود که رطوبت لازم به راحتی جذب پاستیل ها شود و به آنها بافت مناسب را می دهد.

4-گام چهارم : نوار نقاله

فرآیند تولید پاستیل یک فرآیند به هم پیوسته است. در ابتدای این مرحله ، سینی هایی که حاوی پاستیل هایی هستند که سرد شده و شکل گرفته اند، در یک قسمت انباشته می شوند. سپس سینی ها یکی یکی با زمان بندی خاصی بر روی یک نوار نقاله قرار می گیرند که آن ها را به بخش بعدی خط تولید هدایت می کند.

5-گام پنجم : جداسازی

هنگامی که سینی ها به وسیله نوار نقاله به این قسمت می رسند، با کمک دستگاه مخصوصی وارونه می شوند تا پاستیل ها از سینی(قالب) جدا شوند و بر روی یک صفحه فلزی که در حال ارتعاش است، ریخته شوند. عمل ارتعاش به همراه برس های نوسانی انجام می شود که تمام نشاسته های اضافی را از پاستیل ها جدا می کنند.

6-گام ششم : پاک سازی نشاسته

نشاسته اضافه ای که از روی پاستیل ها برداشته شده در فرآیندی مجددا مورد استفاده قرار می گیرد، اما ابتدا باید آن را تمیز، خشک و یا در غیر اینصورت بازسازی کرد.

7-گام هفتم : بسته بندی

سپس پاستیل های آماده شده به وسیله نوار نقاله به قسمت بسته بندی ارسال می شوند.

تماس با ما

مدیر فروش : 09935907409

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید