خط تولید کمپوت سیب قسمت سوم

خط تولید کمپوت سیب قسمت سوم


برای مطالعه قسمت دوم این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید کمپوت سیب قسمت دوم


1- اگزاستینگ

  • عملیات هواگیری (اگزاستینگ) به خروج هوای سرفضا و ایجاد خلا نسبی در آن گفته میشود؛ این عمل بین مرحله پرکردن و دربندی انجام میشود. برای عمل اگزاستینگ در خط تولید کمپوت سیب هم میتوان از روش پر کردن داغ و هم تونل بخار استفاده کرد. در روش پر کردن داغ، ماده غذایی به صورت داغ با دمای بالاتر از 80 درجه سلسیوس در ظرف پرشده و بلافاصله عمل دربندی انجام میشود؛
  • در روش تونل بخار هم در حین عبور از تونل سرفضای خالی کمپوت ها با بخارآب پر میشود؛ قوطیها بلافاصله پساز خروج از تونل، دربندی میشوند. برای خروج هوا از تونل بخار از دمای 80 – 90 درجه سلسیوس استفاده می شود.
  • ظروف مواد غذایی کنسروی باید غیر قابل نفوذ باشند به طوریکه ماده غذایی تا زمان مصرف، سالم و عاری از آلودگی باقی بماند. قوطی های فلزی ورودی به کارخانه کمپوت سیب، آماده برای پر شدن هستند به طوریکه درز بدنه آنها لحیم شده و کف نیزبه آن متصل شده است.ر این مرحله از خط تولید کمپوت سیب با ماشین مجهز به جریان بخار درب بندی انجام می گیرد.

2- فرآیند دمایی

  • در خط تولید کمپوت سیب چون محصول دارای pH کمتر از 4.5 است نیازی به حرارت های بالاتر از 100 نمی باشد. اگر محتویات به صورت داغ پر شوند و هیچ گونه تاخیری قبل از درب بندی وجود نداشته باشد تیمار حرارتی ممکن است تنها محدود به وارونه کردن قوطی پس از درب بندی شود. این فرآیند در آب جوش انجام می گیرد. پاستوریزاسیون باید طوری باشد که مرکز حرارتی قوطی به 88°C برسد.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3- سرد کردن کمپوت سیب

  • در آخرین مرحله از خط تولید کمپوت سیب برای جلوگیری از تغییر رنگ، پخته شدن و متلاشی شدن محصول، بلافاصله پس از خاتمه فرآیند حرارتی عمل سرد کردن قوطی به کمک آب سرد تا دمای 35°C انجام می گیرد. برای فرآورده های سیب از قوطی های بدون لاک استفاده میشود اما درب قوطی (سروکف) لاک اندود می شود.
  • واکنش میوه به ورق حلبی باعث می شود رنگ محصول روشن گردد. قوطی هایی که تماما لاک دار هستند ممکن است در محصول تولید رنگ تیره نمایند. در فراورده های سیب باید تا حد امکان از تماس محصول با آهن و مس حتی به میزان خیلی کم جلوگیری کرد چون این تماس باعث بدرنگی شیمیایی می گردد. تمام ابزار آماده سازی از جمله ابزارهای برش و پر کردن بایستی از جنس استیل ضدزنگ باشد.
  • در فرایندهای حرارتی مداوم مثل تونل های پاستوریزاسیون، مرحله سرد کردن با استفاده از دوش های آب سرد انجام میشود تا به تدریج دمای ظروف کاهش یافته و از شوک حرارتی جلوگیری شود. در مرحله سرد کردن در خط تولید کمپوت سیب باید از آب سبک استفاده شود. استفاده از آب سخت موجب میشود پس از تبخیر از روی بدنه، لکه ای سفید ایجاد شود.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید