خط تولید کمپوت سیب قسمت دوم

خط تولید کمپوت سیب قسمت دوم


برای مطالعه قسمت اول این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید کمپوت سیب قسمت اول


مراحل تولید کمپوت سیب در کارخانه

1- قطعه کردن سیب

  • در این مرحله از خط تولید کمپوت سیب، سیب ها به قطعات کوچکتر تقسیم میشوند. هر میوه، بسته به اندازه آن به شش یا هشت قطعه برش می خورد. قطعات برش خورده چند ساعت و یا یک شبانه روز در آب نمک رقیق نگهداری میشوند. این عمل باعث بهبود بافت و رنگ می شود. سپس قطعات را با آب شستشو می دهند و برای جدا کردن قطعات کوچکتر از حد لازم آنها را از الک های مخصوصی عبور می دهند. به این عمل Trining گفته میشود.

2- بلانچینگ

  • یکی از اهداف بلانچینگ خروج هوا از بافت محصول است. عملیات اگزاستینگ به تنهایی برای خارج کردن هوای محبوس در بافت سیب کافی نمی باشد. در این مرحله از خط تولید کمپوت سیب برای بلانچینگ میتوان از آب نمک خالص یا آب خالص استفاده نمود.
  • در این صورت و تحت شرایط خلا آب نمک جایگزین هوای موجود در بافت می گردد. به این عمل آبدهی در خلاء” گفته می شود. با خارج شدن تمام هوای محبوس از بافت قوطی کمتر در معرض خوردگی داخلی قرار می گیرد و از این طریق کیفیت و مدت نگهداری محصول افزایش می یابد.
  • در هنگام پلانچینگ برای جلوگیری از نرم شدن محصول می توان از ترکیبات پکتیکی و کلسیم استفاده کرد. برای تولید کمپوت سیب از لاکتات کلسیم استفاده می شود. اضافه کردن این ترکیبات در Brine باید در حد مجاز باشد زیرا می تواند با منیزیم ترکیب شود و رنگ تیره ایجاد کند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

3- تهیه شربت کمپوت سیب

  • در خط تولید کمپوت سیب، همچنین نیاز است که شربت برای کمپوت تهیه شود. شکر یا ساکارز مهمترین ماده ای است که برای تهیه شربت به کار میرود، البته از سایر شیرین کننده ها مانند دکستروز و شربت ذرت نیز استفاده میشود. انواع شربت بر حسب غلظت شکر موجود در آنها به شرح زیر است:
  • این مقاله رو از دست نده: صفر تا 100 خط تولید مربا و مارمالاد
    1 –شربت های سبک (light ): غلظت بین 15-10 درصد است.
    2 –شربت های معمولی (Normal ): غلظت بین 30-15 درصد است.
    3 –شربت های غلیظ (Heavy ): غلظت بین 40-30 درصد است.
    4 –شربتهای خیلی غلیظ (Heavy High ): غلظت بین 50-40 درصد است.
  • در تهیه شربت برای حل شدن بهتر و سریعتر شکر، آب را گرم کرده و عمل همزدن را انجام میدهند. محاسبه مقدار شکر برای بریکس مورد نظر به روش های مختلف، انجام میشود. یکی از روش های محاسبه مقدار شکر به این صورت است که ابتدا شکر را بر اساس عدد بریکس وزن کرده و سپس با افزودن آب، وزن نهایی آن را به مقدار 100 میرسانند.

 

4- پر کردن در قوطی

  • در عملیات پر کردن مواد غذایی معمولا به منظور کمک به ایجاد خلا در ظرف بسته بندی، پر کردن به صورت داغ صورت میگیرد. پس از بلانچینگ در حالی که میوه ها هنوز داغ می باشند به اندازه نصف ظرفیت قوطی آنها را وارد قوطی های قلع اندود بدون لاک می کنند.
  • سپس شربت با دمای 75 تا 80 درجه سلسیوس و بریکس معمولا 20 اضافه می شود. باید دقت شود که فضای خالی بالای قوطی بین 8 تا 10 میلی متر حفظ شود چون هوای اضافی موجود در این قسمت باعث زنگ زدگی داخلی میشود. در بیشتر کارخانه های تولیدکننده محصولات کنسروی سرعت پرکردن تعیین کننده ظرفیت تولید است. از این رو معمولا مرحله پرکردن، یکی از مهمترین گلوگاه های خط تولید کنسرو است.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید