نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM چیست؟

توصیه می شود ابتدا مقاله زیر را مطالعه نمایید.

تعریف CRM


CRM یک نرم افزار قدرتمند و کارآمد در افزایش رشد فروش، تحلیل و پیش بینی رویدادهای مالی، برنامه مالی، ذخیره سازی و… می‌باشد؛ که لازم است هر شرکتی با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهد، خواسته مشتریان موسسه برای جذب و وفاداری آن‌ها و… از این نرم افزار استفاده نماید.

crm مخفف کلمه‌ی Customer relationship management می‌باشد و در اصل به معنای ارتباط با مشتری برای جذب و افزایش فروش و ثبت در نرم افزار فروش است. این نرم افزار نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتری را نشان می‌دهد و کسب و کارها را از دید مشتری برنامه ریزی می‌کند.

crm تنها یک نرم افزار نیست که بر فعالیت سازمان‌ها و روابط آن‌ها نظارت کند بلکه ابزاری برای تسهیل اجرای استراتژی‌های مالی در سازمان‌ها و موسسات می‌باشد.

CRM ابزاری برای بهبود روابط سازمان با مشتری و خواسته‌های آن‌ها می‌باشد

استراتژی نرم افزار crm چیست؟

به این معناست که فعالیت سازمان کسب و کار شما را بر اساس مشتری محوری تشکیل می‌دهد و به موسسه کمک می‌کند تا مشتریان جدید جذب نموده و مشتریان قدیم را حفظ نماید.

استراتژی نرم افزار CRM نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در تمامی‌سازمان‌ها ایفا می‌کند به دلیل آن که باعث می‌شود فرآیندها و فعالیت موسسه در مسیر صحیح مشتری محوری قرار بگیرد.

فرآیند CRM ارائه خدمت به مشتریان را همانند دیگر فرآیندهای سازمان «بازاریابی، خدمات پس از فروش و… » انجام و مدیریت می‌کند.

به طور مثال زمانی که مشتری خواستار خدمات پس از فروش باشد، در صورت افزایش این درخواست‌ها سازمان باید چگونه پاسخگو باشد؟ سازمان در این مسیر می‌تواند از نرم افزار CRM کمک گرفته و حجم فراوان اطلاعات مشتریان، فایل‌ها و… را به نحو احسن مدیریت نماید.

برنامه CRM با مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط مشتری Customer relationship management در سازمان‌ها و موسسات تمامی‌ فرآیندها و فناوری‌هایی که به منظور شناسایی، گسترش، حفظ و ارائه خدمات به مشتریان است را شامل می‌شود.

همچنین علاوه بر موارد ذکر شده حفظ و ارائه خدمات به مشتریان که با انواع شیوه‌ها و اصول مدیریت مانند اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن از زمان تولید تا نگهداری برای ارتباط سازمان با مشتریان را شامل می‌شود. یکی از استفاده هایی که از برنامه CRM میشه کرد، استفاده از آن در نرم افزار حسابداری ابری فرداد است.

یکی از مهم ترین اهداف استفاده از نرم افزار CRM رشد فروش می‌باشد

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

خدمات ارتباط با مشتری یکی از پلتفرم نرم افزار CRM می‌باشد که مزایای متعددی برای سازمان می‌تواند داشته باشد. مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری «CRM» عبارتند از:

  • این نرم افزار باعث می‌شود که خواسته‌های مشتریان خود را بهتر درک کنید.
  • با استفاده از این نرم افزار تصمیم‌گیری در زمینه ارائه خدمات بهبود پیدا می‌کند.
  • استفاده از نرم افزار CRM کم هزینه می‌باشد.
  • بهره‌گیری از این نرم‌افزار خط مشی آتی کسب و کار و فعالیت سازمان را روشن می‌سازد.
  • نرم افزار CRM باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان می‌شود.
  • ارتباطات داخل سازمانی را بهبود می‌بخشد.

کاربردهای نرم افزار CRM

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت فرآیند فروش می‌باشد.

اگر هدف اصلی سازمان افزایش روند فروش باشد یکی از نرم افزارهایی که می‌تواند در این مسیر همراهی کند نرم افزار CRM می‌باشد. استفاده از این نرم افزار سبب می‌شود شرکت برای رسیدن به اهداف خود مصمم‌تر و بهتر عمل کند.

با کمک این نرم افزار بخش فروش متوجه انواع نیازهای مشتریان و رفتار مشتری احتمالی می‌شود.

مدیران سازمان‌ها با استفاده از نرم‌افزار «CRM» در موسسات و شرکت‌های خود می‌توانند فروش و سوددهی را افزایش دهند

CRM در وفادارسازی مشتریان

قابلیت‌هایی که در نرم‌افزار crm وجود دارد که به وفادارسازی مشتریان و رونق کسب و کار کمک شایانی می‌کند.

این قابلیت‌ها عبارتند از:

  • تولدها
  • پیشنهاد‌های فردی
  • نظرسنجی از مشتریان
  • در نظر گرفتن امتیازات برای معرفی کنندگان

با وجود چنین قابلیت‌هایی می‌توانید ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل مدیریت کنید و در خبرنامه‌ها، ایمیل‌های پیگیری و… او را نسبت به جذب موسسه و وفاداری به سازمان ترغیب نمایید.

بدون ایجاد یک ارتباط موثر نمی توان فروش خوبی را تجربه کرد

CRM در ذخیره سازی اطلاعات مخاطبین

زمانی که یک شخص با سازمان تماس بگیرد، نرم افزار CRM شماره تماس و آیدی شماره را در قسمت مرکزی برنامه نمایش می‌دهد، که پس از پاسخگویی به مشتری می‌توان موضوع مکالمه و اطلاعات مخاطبین را ثبت کرد.

همچنین اطلاعات لازم در مورد سفارش، فایل‌های ارسالی از طریق شبکه‌های مختلف، ایمیل، تلگرام یا فکس و… در مورد مشتری همگی داخل برنامه ذخیره و نگهداری می‌شود که در زمان نیاز می‌توان به آنان دسترسی داشت.


تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید