خط تولید لواشک قسمت سوم

خط تولید لواشک قسمت سوم

برای مطالعه قسمت دوم این مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

خط تولید لواشک قسمت دوم


مراحل یک، دو، سه و چهار از خط تولید لواشک را در قسمت های قبلی این مقاله مطالعه کردیم. حال به مراحل بعدی این خط تولید می پردازیم.

مرحله پنجم: فرمولاسیون لواشک

  • لواشک میتواند به صورت تک میوهای یا چندمیوه ای باشد. درصورتی که لواشک از نوع چندمیوه ای باشد، یکی از میوه ها به عنوان میوه پایه انتخاب میشود و بیشترین قسمت وزنی لواشک را از آن تهیه میکنند و از میوه های دیگر، طبق فرمولاسیون لواشک مقادیر کمتری استفاده میشود.
  • افزودن نمک خوراکی حداکثر تا 2 درصد به لواشک مجاز است. مواد شیرین کننده مانند: ساکارز، گلوکز، اسیدهای آلی مانند سیتریک، تارتاریک و مالیک و همچنین پکتین را میتوان به عنوان مواد افزودنی به خمیر لواشک اضافه کرد. این افزودنی ها را میتوان در مرحله حرارت دهی و یا خشک کردن اضافه نمود.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

مرحله ششم: خشک کردن لواشک

  • در این مرحله از خط تولید لواشک صنعتی با استفاده از هوای گرم خمیر لواشک تا رسیدن به رطوبت مورد نظر خشک میشود. کنترل رطوبت، طعم، رنگ و جلوگیری از سوختگی محصول بسیار مهم است.
  • در مرحله خشک کردن توصیه میشود؛ دمای هوای خشک کن حداکثر70 درجه سلسیوس باشد.زمان خشک کردن بستگی به نوع خشک کن، غلظت و ویسکوزیته خمیر لواشک دارد.ددر صورت استفاده از خشک‌کن‌های کابینتی خمیر لواشک روی نایلون پهن شده درون سینی های خشک کن نورد میشود.
  • اما استفاده از خشک‌کن‌های تونلی که به صورت مداوم کار میکنند، مطلوبتر است. در این خشک‌کن‌ها امکان تنظیم دما در طول مسیر وجود دارد. همچنین دارای امکاناتی مثل خمیر پهن‌کن خودکار، سردکننده، روکش کننده لواشک و برش‌زن خودکار است.

مرحله هفتم: بسته بندی لواشک

  • در این مرحله از خط تولید لواشک صنعتی، لواشک ها بسته بندی میشوند. بسته بندی مانعی در برابر تماس لواشک با محیط به وجود می آورد؛ همچنین ورود نور، رطوبت، تماس میکروب ها یا حشرات را کنترل می‌کند. مواد مورد استفاده برای بسته بندی لواشک باید سالم، نو، خشک و بدون بوی ناخوشایند باشد.
  • تکه های بریده شده لواشک متناسب با وزن آنها باید در ظروف یا پوشش های پالستیکی مناسب مانند سلوفان و پلی اتیلن ویژه مواد خوراکی بسته بندی شوند. پس از بسته بندی در صورت نیاز، محصول تا زمان توزیع در انبار نگهداری میشود.
  • فضای انبار بستگی به حجم تولید و حداکثر مدت زمان نگهداری کالا در انبار دارد. برای عبور لیفتتراک یا چرخ دستی، باید راهروهای مناسبی در انبار در نظر گرفته شود. پالت ها باید حداقل یک متر از دیوار فاصله داشته باشند.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید