مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید قسمت دوم

مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید قسمت دوم

مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید2


برای مطالعه قسمت قبلی این مطلب بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید قسمت اول


7. متخصص شدن در بازاریابی

اگر بهترین محصولات و خدمات در دنیا را داشته باشید اما کسی از آن خبر نداشته باشد، کسب و کار شما به موفقیت نخواهد رسید بنابراین، باید یک متخصص بازاریابی شوید. روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند موارد زیر را یاد بگیرید.

  • بازاریابی محتوایی
  • «بازار یابی معارفه‌ای» (Affiliate Marketing)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو
  • بازاریابی موتورهای جست‌وجو
  • تبلیغات کلیکی
  • اگر کسب و کار کوچک و محلی راه‌اندازی می‌کنید، از مزایای روش‌های سنتی مانند موارد زیر نیز بهره ببرید.
  • تبلیغ ات چاپ شده مانند تراکت‌ها
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات تلویزیونی
  • بیلبوردها

اگرچه این روش‌های سنتی موثر هستند اما تلاش‌های بازاریابی برون‌گرا برخلاف بازاریابی درون‌گرا، مانند گذشته کارآمد نیست. اگر اطلاعات بازاریابی محدودی دارید، بسته به اندازه کسب و کارتان، استخدام یک مدیر بازاریابی یا حتی تیم بازاریابی مفید است. تلاش‌های بازاریابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های راه‌اندازی استارت‌آپ شما خواهد بود. باید بودجه‌ای به بخش بازاریابی اختصاص دهید و نحوه توزیع آن را در کانال های مختلف تعیین کنید. برای این کار باید برنامه‌ریزی کنید و نرخ بازگشت سرمایه برای هر کمپین تبلیغاتی را به حداکثر برسانید.

8. مشخص کردن ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز

در مورد ارزشی که محصولات و خدمات شما ایجاد می‌کند به کارمندان، سرمایه‌گذاران و مشتریان توضیح دهید و نقاط تمایز خود با سایرین را مشخص کنید. آن‌ها را متقاعد کنید که کسب و کار شما منحصربه‌فرد است. در صحبت‌های خود روی این موضوع تمرکز کنید که استفاده از این محصولات یا خدمات چه کمکی به افراد می‌کند و چگونه مشکلات آن‌ها را حل می‌کند.

اگر محصولی برای فروش دارید شما نیز میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

9. ایجاد پایگاه مشتریان

بعد از اینکه وب سایتی ایجاد کردید زمان آغاز فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی فرا می رسد و می بایست مشتریان را به خرید دعوت کنید. برای کارایی و سودآوری بیشتر، باید کاری کنید که مشتریان بارها و بارها از شما خرید کنند. به همین جهت باید واحد پشتیبانی از مشتریان را راه‌اندازی کنید. مشتریان، دارایی اصلی کسب و کار شما هستند و باید به خوبی با آن‌ها رفتار شود.

با ایجاد پایگاه مشتریان می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید از مشتریان فعلی نسبت به مشتریان جدید درآمد بیشتری خواهید داشت. در ضمن حفظ مشتریان فعلی به شما در صرفه‌جویی در هزینه برای جذب مشتری جدید کمک می‌کند چراکه هزینه حفظ مشتری فعلی بسیار کمتر از جذب مشتری جدید است.

برای فروش بیشتر به مشتریان فعلی می‌توان از روش‌های «Upselling» و «Cross Selling» استفاده کرد. روش Upselling بهتر از روش Cross Selling عمل می‌کند. طبق آمار کمتر از نیم درصد افراد به روش Cross Selling پاسخ مساعد می‌دهند در حالی‌که بیش از ۴ درصد با روش Upselling محصولات شما را خریداری می‌کنند.

روش Upselling عبارت است از تشویق افراد به خرید محصول باکیفیت‌تر از محصول موردنظر و روش Cross Selling دعوت مشتری به خرید محصولات مکمل یا مرتبط به محصول مورد نظر است. برای مثال می‌خواهید یک تشک خریداری کنید، فروشنده با روش Upselling به جای یک تشک فنری معمولی به شما یک تشک طبی ضد آب با گارانتی دائمی می‌فروشد. در روش Cross Selling فرض کنید یک گوشی موبایل خریداری می‌کنید و فروشنده پیشنهاد خرید یک قاب گوشی را نیز به شما می‌دهد.

این استراتژی ها هر دو به داشتن کمپین های بازاریابی موثر کمک می‌کنند. به طور کلی پایه‌گذاری، ایجاد و حفظ پایگاه مشتری در راه‌اندازی کسب و کار به شما کمک می کند.

10. تحلیل کسب‌وکارهای رقیب

محصولات و خدمات رقبای خود را بررسی کنید و پیشرفت‌ها و اطلاعیه‌های آن‌ها را در نظر داشته باشید. برای اطلاع از هر مطلبی که رقبا در فضای آنلاین منتشر می‌کنند، از ابزار «Google Alert» استفاده کنید. احتمالا سرمایه‌گذاران سوالات زیر را از شما در مورد رقبا می‌پرسند.

  • رقبای اصلی شرکت چه کسانی هستند.
  • مزیت رقابتی شرکت شما چیست.
  • در مقایسه با رقبا، برنامه شما برای رقابت در بازار با در نظر داشتن قیمت و کیفیت، چیست.
  • موانع ورود به حوزه تخصصی شما چیست.

11. آمادگی برای همه پیش‌آمدها

انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید. مراحل راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست و باید برای موانع پیش رو برنامه‌ریزی کنید. اگر همه چیز طبق برنامه جلو نرفت، نا امید نشوید. مشکلاتی که در هر مرحله با آن روبه‌رو می‌شوید، شما را برای مراحل بعدی آماده‌تر می‌سازد. حتی پس از راه‌اندازی شرکت، لزوما همه‌چیز آرام و بدون مشکل نخواهد بود.

در طول فعالیت شرکت موفقیت‌ها، اشتباهات و شکست‌ها اتفاق خواهند افتاد و بسیاری از این موارد در کنترل شما نیستند. برای این موضوع می‌توان بحران اقتصادی ملی یا فجایع طبیعی را مثال زد. کارمندان زیادی به شرکت شما می‌آیند یا از آن می‌روند و با تصمیمات سخت و دوراهی‌ها مواجه می‌شوید و گاهی تصمیم اشتباه می‌گیرید. همه این‌ها قابل قبول هستند.

بخشی از کارآفرین بودن این است که از اشتباهات خود درس بگیرید و وقتی کار اشتباهی انجام دادید، رو به جلو حرکت کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن اشتباه را دوباره تکرار نکنید. مالیات خود را بپردازید و در محدوده قانون فعالیت کنید. با عمل کردن در این قالب، بر موانع پیش‌ روی شرکت غلبه می‌کنید.

تماس با ما

مسئول فروش : 09156416142

مدیر فروش: 09153861761

اینستاگرام ما

کیارش تجارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
سبد خرید